کاردانو، چهارمین ارز دیجیتال برتر بازار

صعود ADA به رتبه چهارم بازار ارزهای دیجیتال

به نظر می آید که “ETH ژاپن” پس از این که شاهد یک سری از افت قیمت ها و تاخیر های نا امید کننده تا به امروز بوده است، به وضعیتی دچار شده است که نمی توان از آن غافل شد.

اکنون، چهارمین کوین در بین ارزهای دیجیتال برتر، کاردانو (ADA) می باشد که این جهش خود در رتبه بندی را جشن می گیرد.

شبکه اصلی یکی از موفقیت آمیزترین پروژه های بلاک چین تا به امروز، در 29 سپتامبر 2017 راه اندازی شد و این شبکه فاز “بایرون (Byron)” خود را آغاز کرد.

توییت چارلز هاسکینسون

ریاضیدان شناخته شده، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) پس از عدم تفاهم با سایر بنیانگذاران اتریوم (ETH) کار خود بر روی پروژه کاردانو را آغاز کرد.

3 موجودیت اصلی که در پشت صحنه ADA فعالیت دارند را Emurgo, IOHK و Cardano تشکیل می دهند که با برگزاری یک فروش جمعی در ژاپن، 62 میلیون دلار تا ژانویه 2017 جمع آوری کردند. شهروندان ایالات متحده، به دلیل قوانین سخت گیرانه اوراق بهادار، نتوانستند در عرضه اولیه این کوین شرکت داشته باشند.

یکی از اولین و بزرگترین صرافی هایی که ADA را در لیست خود قرار داد، صرافی Bittrex بود و کاردانو هم فوراً عملکرد های مثبت از خود نشان داد.

این ارز که از آن حتی با نام “اتریوم ژاپنی” یاد می شود، در سطح قیمت 1.10 دلار در تابستان 2018  پس از یک صعود چشمگیر به لطف ICO، به اوج خود رسید.

هرچند در ادامه، با تاخیر های مکرر در برنامه های آن، ADA به یکی از بدترین رمز ارزها از نظر عملکرد تبدیل شد. این اتفاق در حین بازار خرسی بعد از ترکیدن حباب شد. تا دسامبر (آذر) 2018 این کوین از اوج قیمت خود، رکود 97.5 درصدی را به ثبت رسانده بود.

نمودار قیمت ADA
نمودار قیمت ADA – منبع: TradingView

بیش از 3 سال به طول انجامید تا این ارز بتواند به سقف قیمت خود بازگردد. ADA توانست در بازار عملکرد خیلی خوبی از خود نشان دهد و اخیراً موفق شد تا سقف قیمت جدید خود را در 3.02 دلار شاهد باشد.

یکی از اصلی ترین محرک های افزایش قیمت برای ADA، راه اندازی قرارداد های هوشمند در ماه سپتامبر بوده است. 

با این وجود، کاردانو هنوز جا برای پیشرفت زیادی دارد. از آنجایی که تا کنون تنها 27 اسکریپت قرارداد هوشمند پلوتوس به کار گرفته شده است، هنوز باید منتظر بود و دید که آیا این ارز می تواند در اقتصاد دیفای جای خود را محکم تر سازد یا خیر. 

منبع: یوتودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments