به روز رسانی اتریوم

به روزرسانی اتریوم هفته آینده انجام می شود

هارد فورک لندن که شامل به روز رسانی مورد انتظار EIP-1559 خواهد بود که قرار است میزان کارمزدهای دریافتی ماینرهای ETH را کاهش دهد. این هارد فورک که یک به روز رسانی برنامه ریزی شده برای اتریوم است، ابتدا در شبکه های آزمایشی بلاکچین راه اندازی می شود.

تیم بیکو از بنیاد اتریوم امروز اعلام کرد که لندن از طریق آزمایشگاه Ropsten حدود 24 ژوئن و پس از آن Goerli در 30 ژوئن و Rinkeby در 7 ژوئیه به طور مستقیم راه اندازی خواهند شد. تاریخ های اعلام شده تخمینی هستند و بسته به مدت زمان استخراج بلوک ها ممکن است کمی تغییر کنند.

در پستی در وبلاگ اتریوم یادداشت شده است: 

“هنگامی که به روزرسانی با موفقیت در این شبکه های آزمایشی فعال شد، یک بلاک برای شبکه اصلی اتریوم تنظیم می شود.”

پیش بینی می شود که این اتفاق در ماه جولای محقق شود. با این حال پست وبلاگ خاطرنشان کرد که چنین ارتقا قابل توجهی در یک سیستم غیر متمرکز نیاز به هماهنگی های زیادی دارد.

“ماهیت غیرمتمرکز سیستم های بلاکچین ، ارتقا شبکه را دشوارتر می کند. به روزرسانی شبکه در یک بلاکچین به همکاری و ارتباط با جامعه و همچنین با توسعه دهندگان و مصرف کنندگان مختلف اتریوم نیاز دارد تا انتقال به راحتی انجام شود. “

با ارتقا لندن ، پنج پیشنهاد جداگانه برای بهبود اتریوم (EIP) ، که تغییراتی در کد بلاکچین است ، انجام می شود که باید قبل از تصویب ، توسط اعضای جامعه توافق شود.

بحث برانگیزترین تغییر به روزرسانی EIP-1559 است که در اصل توسط خالق اتریوم ویتالیک بوترین ارائه شده است ، و محاسبه و دریافت کارمزد شبکه و نحوه استخراج ماینرها را تغییر می دهد.

در حال حاضر ، هر وقت کسی معامله ای انجام می دهد یا با یک قرارداد هوشمند در اتریوم ارتباط برقرار می کند ، باید در مورد میزان کارمزد تصمیم بگیرد ، که کم و بیش یک بازی حدس زدن است. برای انجام سریع یک معامله ، می توانید هزینه بالایی تعیین کنید و مطمئن باشید که ماینر ها به سرعت معامله شما را پردازش می کنند و داخل یک بلاک قرار می دهند. اگر کارمزدی که معین کرده اید کم باشد، تا زمانی که ماینرها مشغول پردازش معاملات با درآمد بالاتر هستند، باید صبر کنید. سرعت در چندین مورد مهم است، از جمله هنگام معامله در مبادلات غیرمتمرکز مستقر در اتریوم مانند یونی سواپ، جایی که قیمت رمزها می توانند به سرعت تغییر کنند. در چنین شرایطی اگر تریدرها منتظر بمانند، ممکن است ضرر کنند.

برای حل این مسئله ، EIP-1559 ظرفیت بلاک ها را دو برابر می کند.

“این بدان معنی است که در بیشتر اوقات ، باوک ها 100٪ ظرفیت اضافی دارند که می توانند با معاملات پر کنند. بنابراین ، تا زمانی که یک معامله با کارمزد بالاتر از کارمزد پایه (base fee) ارسال شود و شامل یک پاداش برای استخراج کننده باشد، در بلاک بعدی قرار خواهد گرفت.” 

البته لازم به ذکر است که اگر شبکه بسیار شلوغ باشد ، ساختار کارمزد ها از سیستم فعلی استفاده می کند.

شفافیت اضافه شده با هدف بهبود تجربه کاربر ارائه می شود. با این حال ، برخی از ماینر ها ادعا می کنند که این برای تجربه آنها مضر است. طبق EIP-1559 ، این مبلغ پایه به جای اینکه به ماینر ها برسد ، “سوزانده” می شود (به معنای خارج شدن از گردش است). ایده این است که ETH را که محدودیتی مانند بیت کوین ندارد ، به دارایی ضد تورم تبدیل کند.

اتریوم کمتر در گردش باید از نظر تئوری برای استخراج کنندگان خوب باشد زیرا می تواند تقاضا و قیمت این ارز دیجیتال را افزایش دهد، که ماینرها هر بار با ایجاد یک بلاک جدید هنوز به عنوان پاداش دریافت می کنند.

استخر استخراج SparkPool ، بزرگترین استخر استخراج اتریوم، متقاعد نشده و علیه این تغییر مخالفت کرده است. 

در ماه فوریه ، این استخر در مقاله ای نوشت:

 “EIP 1559 با سوزاندن کارمزد معاملات اقدام به توزیع مجدد ثروت میکند، از ماینر به مالک دیگر. به همین دلیل بسیاری از مردم از آن حمایت می کنند. اما این یک استبداد اکثریت است به نام تجربه کاربری بهتر در حالی که در واقع این یک دزدی است. “

با این حال تا زمانی که لندن فقط روی شبکه های آزمایشی باشد فقط “دزدی” آزمایشی است. اما به نظر می رسد که به روز رسانی بر روی شبکه اصلی نیز بسیار نزدیک است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments