آیا اتریوم به 10 هزار دلار می رسد؟

آیا اتریوم به 10 هزار دلار می رسد؟ | یک الگوی صعودی به افزایش قیمت ETH اشاره دارد!

اتریوم در سال 2021 تقریباً 18.36 میلیون آدرس جدید را به شبکه خود جذب کرد. توکن بومی اتریوم ETH می تواند در هفته های آینده به بالای 10000 دلار برسد زیرا به نظر می رسد یک الگوی تکنیکالی “مثلث صعودی” را ترسیم می کند. 

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم : نشانه های صعودی

این مثلث ها در طول یک روند صعودی ظاهر می شوند. تحلیلگران حضور خود را پس از افزایش قیمت به سمت بالا در ساختار مثلث قائم الزاویه در حال افزایش تأیید می‌کنند، بنابراین دنباله‌ای از اوج‌های پایین‌تر در خط روند پایین‌تر با مقاومت در محل بالا تشکیل می‌شوند. با توسعه الگو، حجم معمولا کاهش می یابد.

تاکنون، اتر الگوی صعودی مشابهی را در نمودار هفتگی خود ایجاد کرده است. به طور مفصل، خط روند پایین مثلث از ابتدای سال 2021 به عنوان یک حمایت قوی عمل می کند، همانطور که در زیر نشان داده شده است، در خط روند بالایی فشار فروش بالایی دارد.

چارت قیمت اتریوم

یک اصل اساسی الگوهای مثلث صعودی این است که وقتی از سطح شکست اندازه گیری می شوند، می توانند قبل از افزایش قیمت قابل توجه – به اندازه حداکثر فاصله بین خط روند بالا و پایین – پیشی بگیرند.

با اعمال همین مشخصه در کانال صعودی اتر، توکن اتریوم می‌تواند تا 10000 دلار صعود کند. در بازه های زمانی بالاتر، یک الگوی فنی دیگر هدف صعودی 4000 دلار را ترسیم می کند.

Wolf، یک تحلیلگر مستقل بازار، همچنین پیش بینی کرد که اتر در جلسات آتی دوباره به حالت اول بازگردد و به دنبال آن یک حرکت بهبودی طولانی به دلیل الگوی معکوس سر و شانه بالقوه انجام شود.

توییت wolf

آیا قیمت اتریوم در یک تله گاوی است؟

مثلث صعودی زمانی پدیدار می‌شود که اتر سود خود را پس از نزدیک شدن به 2150 دلار در ژانویه 2022 حفظ می‌کند. با انجام این کار، ETH/USD در کمتر از چهار هفته بیش از 25 درصد افزایش یافته است.

اما برخی تحلیلگران روند بهبودی در بازار اتریوم را به عنوان یک تله گاوی می بینند، یعنی تغییری که می تواند معامله گران را در سمت اشتباه اقدام قیمت مجبور کند تا موقعیت های خود را با ضررهای غیرمنتظره نقد کنند. یکی از آنها TT.TreeReader، در اینجا TT، یک مفسر بازار مبتنی بر TradingView است.

با نادیده گرفتن مثلث صعودی اتر، TT بر روی یک خط روند شیب دار نزولی متمرکز شد که از نوامبر 2021 به عنوان مقاومت عمل می کند.

با این وجود، از آنجایی که ETH زیر سقف قیمت معین معامله می شود، شاخص های حرکت آن، عمدتاً شاخص قدرت نسبی (RSI)، واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD) و RSI تصادفی، روند صعودی داشته اند.

چارت روزانه اتریوم

در نتیجه، اتریوم یک واگرایی نزولی بین قیمت و مومنتوم خود را تأیید کرده است، الگویی که معمولاً منجر به معکوس شدن قیمت می شود. اگر چنین حرکتی رخ دهد، TT اشاره کرد که قیمت اتر ممکن است تا 2300 دلار کاهش یابد.

همچنین TT نوشت: شکست موفقیت آمیز بالای مقاومت خط روند نزولی احتمالاً سوگیری بازار اتریوم را به سمت صعودی سوق می دهد.

نگرانی ها در مورد تله گاو نر اتریوم نیز به دلیل سابقه رنگ آمیزی تنظیمات فنی با سوگیری صعودی، اما در عین حال شکست در ارائه یک حرکت شکست باقی می ماند.

رشد شبکه اتریوم

با وجود دورنمای متفاوت، معیارهای شبکه اتریوم داستانی خوش بینانه را بیان می کند. به عنوان مثال، اتریوم در سال 2021 حدود 18.36 میلیون آدرس جدید را با سرعت 1.53 میلیون در ماه به شبکه خود جذب کرد که نشان دهنده رشد مداوم کاربران است.

افزایش تعداد آدرس های غیرصفر اتریوم

در همین حال، داده‌های Glassnode نشان داد که تعداد آدرس‌های اتریوم که حداقل ۱ اتریوم دارند نیز در اوایل فوریه به بالاترین حد خود رسیده است و در نهمین روز ماه به ۱.۴۲ میلیون رسیده است.

علاوه بر این، تعداد آدرس‌های غیر صفر و آن‌هایی که حداقل 0.1 اتریوم دارند نیز در 15 فوریه به بالاترین حد خود رسید و به ترتیب به 75 و 7 میلیون رسید.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حسن
حسن
2 سال قبل

به خاطرجنگ روسیه ارزدیجیتال خطرناک شدن ولی اتریوم میکشه بالامنتظرباشین