سقوط بیت کوین

سقوط قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال با حمله روسیه به اوکراین

ارتش روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرده است در حالی که صدای انفجارهای موشکی در اطراف چندین منطقه از جمله پایتخت کیف اوکراین شنیده شده است. بازارها در پاسخ به این حمله افت کرده اند.

پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک برنامه ملی اعلام کرد که ارتش او یک “عملیات نظامی ویژه” در اوکراین انجام خواهد داد، بازارهای جهانی شامل قیمت ارز دیجیتال و سهام سقوط کردند.

با شروع طلوع خورشید در اوکراین، ارتش روسیه موشک هایی را به اطراف چندین منطقه از کشور از جمله پایتخت کیف و شهر خارکف پرتاب کرد.

طبق گزارش کوین تلگراف قیمت بیت کوین (BTC) امروز با بیش از 8 درصد کاهش به 34000 دلار رسیده است. اتریوم (ETH) امروز بیش از 12 درصد و ریپل (XRP) بیش از 11 درصد سقوط کردند. ارزش کل بازار کریپتو با 8.25 درصد کاهش به 1.58 تریلیون دلار رسیده است. به نظر می رسد که روند سقوط همچنان ادامه دارد.

نوسانات در سایر شاخص های مالی مهم جهانی افزایش یافته است در حالی که S&P 500 و میانگین صنعتی داوجونز (DJI) در یک ساعت گذشته نزدیک به 2 درصد کاهش یافته اند.

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، که شش سال اول زندگی خود را در کولومنا روسیه گذراند، حدود ساعت 4 صبح UTC به زبان روسی توییت کرد که (طبق ترجمه تقریبی) او این است:

از تصمیم پوتین برای کنار گذاشتن امکان راه‌حل مسالمت‌آمیز مناقشه با اوکراین و وارد شدن به جنگ، بسیار ناراحت هستم. این جنایت علیه مردم اوکراین و روسیه است. من می خواهم برای همه آرزوی امنیت کنم، اگرچه می دانم که امنیت وجود نخواهد داشت. افتخار برای اوکراین.

قیمت نفت در واکنش به اقدامات روسیه به 99.50 دلار افزایش یافت. میزبان پادکست و سرمایه گذار ارزهای دیجیتال آنتونی پومپ پومپلیانو خاطرنشان کرد که از آنجایی که روسیه سومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است، “تأثیر این وضعیت در سطح جهانی احساس خواهد شد.”

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments