edX چیست

edX چیست : بررسی اعتبار مدرک و آموزش خرید از این وب سایت

edX سازمانی است که توسط دانشگاه ام آی تی و هاروارد ایجاد شده است که پلتفرمی متن باز را برای ارائه درس به صورت آنلاین فراهم می کند. استفاده از برخی از دروس این سیستم نیازمند پرداخت هزینه است و البته درس هایی هم به صورت رایگان در این وب سایت ارائه می شود.

edX از چه سیستم هایی استفاده می کند؟

این سیستم متن باز آموزش مخصوص آموزش از طریق وب طراحی شده است. قابلیت های این سیستم عبارتند از : یادگیری گام به گام، گروه های گفتگو آنلاین، یادگیری مشارکتی مبتنی بر دانشنامه، ارزیابی به عنوان دانش آموزی که در طی یک دوره پیشرفت می کند و آزمایشگاه های آنلاین.

آماری از سیستم آموزشی edX

آیا نوآوری در این سیستم وجود دارد؟

بله، سیستم edX فرای مدل استاندارد آموزش آنلاین که وب سایت هایی مانند یودمی و کورسرا از آن دسته می باشند، است که فقط محدود به تماشای ویدیو های آموزشی است و تجربه ای تعاملی را به دانش آموزان ارائه می کند.

چه کسی می تواند در edX درس بردارد؟

edX برای همه در سراسر جهان که فقط دسترسی به اینترنت دارند، در دسترس است و به طور کلی برای استفاده فرآیند پذیرش خاصی وجود ندارد.

مدرک از سوی هاروارد می شود یا ام آی تی؟

پس از طی کردن دوره های آموزشی به شما مدرکی ارائه می شود ولی باید بدانید که هیچ نامی از هاروارد یا ام آی تی در مدرک شما ذکر نخواهد شد و از سوی این دو دانشگاه نخواهد بود.

چه شرایطی برای استفاده از این سیستم وجود دارد؟

edX هیچگونه گروه خاصی را هدف قرار نداده و سعی دارد دروس را برای تمامی افراد در سراسر جهان ارائه کند. تنها لازمه استفاده از این سرویس داشتن یک کامپیوتر با اتصال اینترنت است.

خرید از edX از طریق پی98

همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم برای خرید از edX به طور مستقیم برای کاربران ایرانی مشکلاتی از جمله پرداخت هزینه سفارش وجود دارد. به دلیل وجود تحریم ها امکان انتقال بانکی وجود ندارد و می بایست به روش های بین المللی مانند استفاده از حساب پی پل، ویزا کارت یا مستر کارت اقدام به خرید کنید. روش ساده تر برای خرید از edX بدون داشتن حساب بانکی بین المللی استفاده از خدمات پرداخت بین المللی وبسایت Pay98 است. به این طریق می توانید با داشتن کارت های بانکی عضو شتاب، هزینه سفارش خرید از edX را پرداخت کنید.

به این منظور کافی است تا طبق راهنمایی که ارائه شد محصول مورد نظر را انتخاب و مبلغ نهایی آن را مشخص کنید. سپس برای ثبت سفارش از طریق Pay98 مراحل زیر را طی نمایید.

پیش از هر چیز برای خرید از edX از طریق وبسایت Pay98 می بایست در این وبسایت ثبت نام کنید. به این منظور برای ورود به صفحه پنل کاربری اینجا کلیک کنید. در این صفحه می بایست مطابق تصویر زیر بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. در صورتی که با گوشی موبایل به این صفحه مراجعه می کنید، گزینه “اگر حساب کاربری ندارید، ثبت نام کنید” را لمس کنید.

ثبت نام در وبسایت
ثبت نام در وبسایت

پس از آن فرم ثبت نام برای شما باز می شود و می بایست اطلاعات خواسته شده را در هر یک از کادر های مربوطه وارد کنید. نام، نام خانوادگی، ایمیل، کلمه عبور و تکرار کلمه عبور مواردی است که از شما خواسته می شود. همچنین می بایست با نشانه گذاری گزینه پایین کادر ها موافقت خود را با قوانین وبسایت Pay98 اعلام کنید.

وارد کردن اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام
وارد کردن اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام

در نهایت برای ورود به پنل کاربری بر روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.

حالا شما در پنل کاربری هستید و برای خرید از edX می بایست از منوی سمت چپ گزینه خدمات پی پال و سپس خرید با پی پال را انتخاب کنید.

پی پال توسط بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و وبسایت ها به عنوان یک روش پرداخت مطمئن پشتیبانی می شود. از این رو می توانید از پی پال برای پرداخت هزینه خرید از edX استفاده کنید. با بهره مندی از خدمات خرید با پی پال وبسایت Pay98 حتی بدون داشتن حساب پی پال می توانید از وبسایت ها خرید کنید و معادل مبلغ خرید را به تومان پرداخت کنید.

خرید از علی بابا با پی پال

در صفحه جدید یک سری اطلاعات درباره محصول مورد نظر از شما درخواست می شود که طبق راهنمای زیر می توانید این اطلاعات را ارائه کنید.

مبلغ قابل پرداخت – مبلغ قابل پرداخت به تومان که پس از وارد کردم قیمت محصول برای شما به نمایش در می آید.

قیمت محصول – قیمت محصول به دلار، یورو یا پوند را می توانید در این بخش وارد کنید. توجه داشته باشید که ملاک، قیمت نهایی محصول است که می تواند شامل مالیات، هزینه های ارسال و… نیز باشد.

واحد ارز – در این بخش می توانید ارز مورد استفاده در وبسایت فروشگاهی را انتخاب کنید.

لینک محصول – آدرس اینترنتی محصول مورد نظر که قصد خرید آن را دارید.

حساب کاربری – در صورتی که نیاز است تا فرآیند خرید محصول از طریق یک حساب کاربری خاص در وبسایت مورد نظر صورت بگیرد، این گزینه را فعال و فیلد های نام کاربری و رمز عبور را پر کنید.

توضیحات اضافه – هر توضیحی که کارشناسان Pay98 لازم است در انجام خرید در جریان آن باشند.

مشخصات خارج از کشور – بهتر است این گزینه را به منظور ارائه اطلاعات هویتی تایید شده فعال کنید.

فایل پیوست – در صورتی که در رابطه با خرید نیاز است تا فایلی ارسال کنید، می توانید از این طریق فایل را برای کارشناسان Pay98 بفرستید. (فرمت های مورد پذیرش PDF، DOC، JPG و PNG است)

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments