آیا قیمت دوج کوین تا چند روز دیگر بالا می رود؟ | تحلیل تکنیکال Doge

آیا قیمت دوج کوین تا چند روز دیگر بالا می رود؟ | تحلیل تکنیکال Doge

براساس داده‌های Santiment، در ماه گذشته، شاخص (MDIA) برای میم کوین DOGE، روند صعودی داشته است. با این حال، در چند روز گذشته، طبق MDIA، میانگین سرمایه گذاری در DOGE از 264 روز (در 18 جولای) به 206 روز (22 جولای) کاهش یافته است.

شاخص MDIA

به طور کلی وقتی MDIA یک دارایی کریپتو بالا می‌رود، آدرس‌هایی که دارایی‌ها در آن نگهداری می‌شوند به مرور زمان کمتر می شوند. 

هر چه روند صعودی شاخص MDIA بیشتر ادامه یابد، رکود قیمت بیشتر می شود. برعکس، وقتی MDIA یک سکه شروع به کاهش می‌کند، به این معنی است که آدرس‌های کیف پول که قبلاً غیر فعال بودند، شروع به جا به جایی سکه ها کرده‌اند. این معمولاً نشان دهنده افزایش قیمت یک سکه دیجیتالی است.

⁉️آیا این شاخص اطلاعات دقیقی برای خرید دوج کوین یا فروش آن می دهد؟

در 18 جولای، میم کوین محبوب، با 0.064 دلار معامله شد. از زمان سقوط MDIA، قیمت این ارز دیجیتال 11 درصد افزایش یافت. در زمان انتشار، این توکن با قیمت 0.06905 دلار معامله می شود. در همین دوره، حجم معاملات توکن نیز دو برابر شد و از 564.79 میلیون دلار به 1.01 میلیارد دلار در 21 جولای رسید.

حرکت قیمت دوج کوین

تحلیل تکنیکال ارز دوج کوین 

در ماه گذشته، خریدارانی که اقدام به خرید دوج کوین (Doge) کرده اند ظاهراً پس از کاهش قیمت این رمز ارز از سطح 0.12 دلار، مانع از فروش بیش از حد شدند. در نتیجه، شاهد احیای بالای 20 EMA (قرمز) بود. با این حال، DOGE برای پیدا کردن یک فرصت از منطقه (POC، قرمز) تلاش کرد.

از آنجایی که کندل چکشی نزولی قیمت های بالاتر را در منطقه 0.07 دلار رد می کند، هر کندل قرمز از اینجا به بعد می تواند فاز نسبتا کندی را در نمودارها ایجاد کند.

چارت روزانه

پس از رد شدن از مقاومت 0.159 دلاری، DOGE بیش از 70 درصد از ارزش خود را از دست داد و در 18 ژوئن به پایین ترین حد خود در 15 ماه گذشته رسید. در همین حال، این میم کوین موقعیت خود را زیر 50 EMA (فیروزه ای) حفظ کرد و یک کنج نزولی بلندمدت را منعکس کرد.

چارت روزانه دوج کوین

همچنین، این آلتکوین به زیر مقاومت خط روند 9 ماهه (سفید، خط چین) سقوط کرد و قدرت فروش را از چشم‌ انداز بلندمدت تأیید کرد. با استحکام سطح 61.8 درصد فیبوناچی گاوها همچنان باید فشار خرید را برای تغییر روند گسترده‌تر افزایش دهند.

در ماه گذشته، DOGE یک ساختار مثلث مانند متقارن در تایم فریم روزانه تشکیل داد. با توجه به روند نزولی قبلی، اگر گاوها نتوانند وارد عمل شوند، سکه ممکن است در روز های آتی با شکست مواجه شود. هر شکست زیر 20 EMA می‌تواند باعث فروش به سمت منطقه 0.05 دلاری شود.

🔰با این حال، یک حرکت قوی صعودی در سطح 0.07 دلار می تواند به خریداران کمک کند تا بیشتر تلاش کنند. هر بهبودی بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50-55 به تلاش های صعودی کمک می کند. سطح 61.8 درصد در این مورد همچنان با موانعی روبرو خواهد شد.

شاخص RSI

RSI در نهایت محدوده 50-52 را شکست تا یک لبه صعودی داشته باشد. گاوها همچنان نیاز دارند که قدرت خرید را تا سودهای پایدار فراتر از مقاومت خط روند در نمودار حفظ کنند.

شاخص OBV با افزایش فشار خرید ادغام شد، اما صعودهای اخیر آن شاهد یک واگرایی نزولی در قیمت بود. همچنین خطوط DMI با حرکت های قبلی منطبق شد تا مزیت خرید را به تصویر بکشد. اما ADX روند جهت گیری ضعیفی را برای DOGE نشان داد.

بررسی داده های درون زنجیره ای Doge

دوج کوین کشش قابل توجهی را در زنجیره در دوره مورد بررسی ثبت کرده است. برای مثال، شاخص تعداد آدرس‌های منحصربه‌ فردی که بین 18 ژوئیه و 20 ژوئیه معاملات DOGE را انجام داده‌اند، 15 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که در دو روز گذشته 48 درصد کاهش داشته است. در زمان نگارش این مقاله، آدرس‌های فعال روزانه در شبکه DOGE به 49118 آدرس رسید.

همچنین، بین 18 ژوئیه و 21 جولای، مقدار کل DOGE در تمام معاملات انجام شده در آن دوره بیش از 600٪ افزایش یافت. در 24 ساعت گذشته، 98 درصد کاهش در این معیار ثبت شده است.

مقایسه حجم تراکنش و میزان تراکنش های روزانه

نهنگ‌ها که همزمان با بالا رفتن قیمت مشاهده شدند، معاملات خود را بین 18 تا 20 جولای افزایش دادند. در این دوره تعداد معاملات نهنگ بالای 100 هزار دلار بود و 30 درصد رشد داشته است.

در زمان نگارش این مقاله، این عدد 41 است. برای معاملات بالای 1 میلیون دلار، این تعداد در 19 جولای به 98 تراکنش رسید و در مطبوعات در رتبه پنج قرار گرفت.

میزان تراکنش نهنگ ها

با ارزش بازار 9,398,713,378 دلار و رتبه دهم در رتبه بندی CoinMarketCap از ارزهای دیجیتال با بیشترین ارزش بازار، Dogecoin همچنان بزرگترین میم کوین از نظر ارزش بازار است.

جمع بندی

دوج کوین در زمان نوشتن این مقاله روی یک شمشیر دو لبه حرکت می کند. ناتوانی خریداران در بستن بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20/50 می تواند قدرت فروش را دوباره شعله ور کند. در چنین حالتی، اهداف همان طور که بحث شد باقی خواهند ماند. از طرف دیگر، یک بسته قوی بالای EMA 50 می تواند تمایلات نزولی را باطل کند.

در نهایت، این سکه با تم سگ 51 درصد همبستگی 30 روزه با سکه پادشاه دارد. بنابراین، توجه به حرکت بیت کوین مکمل این عوامل تکنیکال است.

منبع: ای ام بی کریپتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments