بیلی مارکوس

انتقاد شدید بنیانگذار دوج کوین از متاورس شیبا: زمین ها جعلی دامی برای دریافت پول مردم است

بیلی مارکوس، یکی از بنیان‌گذاران Dogecoin معتقد است که پروژه متاورس شیبا اینو که بسیار پرطرفدار است، برای توسعه‌دهندگانی که در پشت دومین میم کوین بزرگ قرار دارند، فقط یک جمع آوری پول بی فایده است.

بیلی مارکوس، یکی از بنیانگذاران Dogecoin، در مجموعه ای از توییت های اخیراً منتشر شده، پروژه متاورس Shiba Inu را مورد بررسی قرار داده است.

این توسعه‌دهنده نرم‌افزار که به دلیل تعاملات مکرر خود با مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، شهرت زیادی در توییتر به دست آورده است، ادعا می‌کند که فروش زمین جعلی با اتریوم، کاربرد ارز دیجیتال را افزایش نمی‌دهد.

توئیت

بر اساس گزارش پی 98، شیبا اینو جزئیات پروژه متاورس خود را که در ابتدا در اوایل فوریه اعلام شده بود، فاش کرد. در مرحله اولیه توسعه، بیش از 10000 قطعه زمین برای خرید در دسترس خواهد بود.

این تیم ادعا می کند که اتریوم (ETH) را برای قیمت گذاری انتخاب کرده است زیرا یک ارز دیجیتال خنثی است. مارکوس ادعا می کند که پروژه متاورس فقط یک فرصت جمع کردن پول نقد برای توسعه دهندگانی است که می خواهند پول بیشتری به دست آورند. او تخمین زد که آنها به طور بالقوه می توانند 300 میلیون دلار با فروش زمین های جعلی به دست آورند. بنیانگذار Dogecoin همچنین هشدار داد که تنظیم کننده های اوراق بهادار ممکن است با طرح تیم ارز Shiba Inu برای اجازه به صاحبان زمین برای کسب درآمد غیرفعال مخالفت کنند.

مارکوس در یک توئیت بعدی می‌گوید که تماشای «کلاهبرداران» که میلیون‌ها دلار با ارزهای دیجیتال به دست می‌آورند، او را آزرده می‌کند.

شیبا اینو، که در ابتدا خود را به عنوان “قاتل دوج کوین” معرفی می کرد، در اکتبر گذشته توانست برای مدت کوتاهی ارزش بازار سکه اصلی میم یعنی دوج کوین را کاهش دهد.

در ماه نوامبر، مارکوس جامعه شیبا اینو را به آزار و اذیت او متهم کرد و از اعضای آن خواست که او را راحت بگذارند و برایش پیام های اسپم ارسال نکنند. یکی از بنیانگذاران Dogecoin بارها اعلام کرده است که هیچ ارتباطی با توکن میم رقیب ندارد.

در همین حال، تحلیلگر باتجربه ارزهای دیجیتال، الکس کروگر، ادعا می کند که زمین های متاورس در واقع دارای قیمت بیش از حد و غیر واقعی هستند زیرا می توان آن را در مقادیر بی نهایت تولید کرد. او معتقد است که سرمایه گذاران باید از مدل های ذهنی دنیای واقعی برای ارزیابی ارزش زمین مجازی استفاده کنند.

منبع: یوتودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments