معرفی 5 ارز با رشد انفجاری در این هفته (4 دی 1400)

معرفی 5 ارز با رشد انفجاری در این هفته (4 بهمن 1400)

فروش بیت کوین تقریبا به منطقه اشباع رسیده است و احتمالاً برای یک جهش بازیابی آماده است، اما اگر حجم خرید حفظ نشود، تله ای برای خودش و آلت کوین هاست.

بیت کوین (BTC) در 21 ژانویه تا حدود 34000 دلار سقوط کرد که نشان دهنده کاهش 50 درصدی از 69000 دلار یعنی بالاترین قیمت تاریخی در 10 نوامبر 2021 است. ارزش کل بازار کریپتو اکنون به 1.6 تریلیون دلار رسیده که 46 درصد کاهش نسبت به بالاترین رقم تاریخی خود (ATH)، حدود 3 تریلیون دلار در نوامبر 2021 نشان می دهد.

فقط بازارهای کریپتو نیستند که با فروش از طرف سرمایه گذاران مواجه شده اند. شاخص S&P 500 نیز نسبت به سال گذشته 8 درصد سقوط کرده است. با این حال، طلا در این دوره عملکرد بهتری داشته و حدود 1.76 درصد افزایش یافته است، که وضعیت آن را به عنوان یک دارایی امن تقویت کرده است.

نمای کلی از بازار رمز ارزها

معامله‌گران خرده‌فروشی که بیت‌کوین را در حدود بالاترین حد قیمتش خریده اند، نگران هستند. با این حال، نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، نگران سقوط اخیر نیست، زیرا به تازگی 410 بیت کوین با قیمت متوسط 36585 دلار برای کشورش خریداری کرده است.

آیا بیت کوین و آلت کوین ها می توانند پس از افت اخیر شاهد جهش باشند؟ در ادامه نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر را مرور می کنیم که در صورت بازیابی، عملکرد خوبی خواهند داشت. 

بیت کوین (BTC/USDT)

بیت کوین به زیر 39600 دلار سقوط کرد و به 37332 دلار رسید. شکست منطقه حمایتی در 21 ژانویه، نشان دهنده فروش وحشتناک است. فروش در 22 ژانویه ادامه یافت و قیمت به 34008 دلار کاهش یافت.

چارت روزانه قیمت بیت کوین

سقوط شدید چند روز گذشته، شاخص قدرت نسبی (RSI) را به سطح 20 نزدیک کرده است، که نشان دهنده اشباع فروش در کوتاه مدت است. معمولاً، به دنبال چنین سطوحی از اشباع فروش، افزایش تثبیت یا بهبود رخ می دهد.

تلاش‌ برای بازیابی احتمالاً با مقاومت شدید در ناحیه بالاتر مواجه می‌شود. اگر منطقه 37,332 تا 39,600 دلاری به صورت مقاومت عمل کنند، نشان دهنده این است که احساسات منفی باقی مانده و معامله‌گران در رالی نزولی هستند.

در ادامه خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا روند نزولی را از سر بگیرند و جفت BTC/USDT را به حمایت اصلی 30000 دلار کاهش دهند. شکست قیمت و بسته شدن بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (41427 دلار) اولین نشانه ای است که فروشندگان ممکن است کنترل بازار را از دست بدهند.

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که این جفت ارز در یک الگوی کانال نزولی قرار دارد. خرس ها قیمت را به زیر کانال کشاندند اما نتوانستند آن را حفظ کنند و خرید قوی توسط گاوها قیمت را به کانال بازگردانده است.

نمودار 4 ساعته بیت کوین

بیت کوین ممکن است به 20-EMA برسد، جایی که احتمالا فروشندگان دوباره چالش سختی را ایجاد کنند. اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد و به زیر 34008 دلار سقوط کند، فروش تشدید خواهد شد. برعکس، شکست بالای 20-EMA می تواند درها را برای افزایش احتمالی خط مقاومت کانال باز کند.

ترا (LUNA/USDT)

توکن لونا (LUNA) بومی شبکه Terra در چند روز گذشته در یک کانال نزولی معامله شده است. قیمت در 22 ژانویه تا خط حمایت کانال کاهش یافت، اما گاوها این ارز را به شدت خریداری کردند که از سایه (Shadow) کندل روزانه مشخص است.

نمودار روزانه قیمت ترا

جفت LUNA/USDT می تواند تا میانگین های متحرک و سپس خط روند نزولی کانال عقب نشینی کند. اگر گاوها قیمت را به بالای کانال هدایت کنند، قیمت می‌تواند تا 87.90 دلار و در ادامه به 93.81 دلار افزایش یابد.

عکس این فرضیه، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین‌های متحرک کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی جزئی در حال فروش هستند و این جفت می‌تواند خط حمایت کانال را دوباره تست کند. شکست زیر این حمایت می تواند فروش را تسریع کند.

نمودار 4 ساعته ترا

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که رالی بازیابی به 20-EMA رسیده است که سطح مهمی است و باید مراقب آن بود. شیب اندک 20-EMA و RSI درست زیر نقطه میانی نشان دهنده یک فرصت جزئی برای خرس ها است.

اگر خریداران قیمت را به بالای 20-EMA برسانند، این جفت ارز می تواند به سمت خط روند نزولی کانال حرکت کند. از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها شانس این را دارند تا جفت را تا خط حمایت کانال پایین بکشند.

اتم (ATOM/USDT)

توکن ATOM بومی شبکه Cosmos از مقاومت 40 دلار در 17 ژانویه رد شد و به میانگین متحرک ساده 200 روزه (27.57 دلار) در 22 ژانویه سقوط کرد.

چارت روزانه ارز اتم

جفت ATOM/USDT به شدت از SMA 200 روزه عقب نشینی کرده است و نشان می دهد گاوها به شدت از این سطح دفاع می کنند. خریداران در حال حاضر تلاش می کنند قیمت را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (35.91 دلار) برسانند.

شکست قیمت و بسته شدن آن بالاتر از این سطح می تواند نشان دهنده پایان اصلاح باشد. این جفت پس از آن می تواند به مقاومت بحرانی در 44.80 دلار برسد.

اگر قیمت از سطح فعلی یا متحرک نمایی 20 روزه پایین بیاید و به زیر SMA 200 روزه برسد، این دیدگاه مثبت از بین می رود. چنین حرکتی می تواند راه را برای کاهش احتمالی تا 20 دلار باز کند.

نمودار 4 ساعته اتم

نمودار 4 ساعته الگوی دو قله را نشان می دهد که با یک اصلاح کامل شده و زیر 34 دلار بسته می شود. هدف این الگو 23.20 دلار است و این جفت تا پایین ترین سطح روزانه در 27.31 دلار سقوط کرد.

رالی بازیابی که از سطوح پایین تر شروع شده است، در 34 دلار با مقاومت سختی مواجه است. اگر خریداران قیمت را بالاتر از این مقاومت هل دهند و حفظ کنند، این جفت می تواند تا خط روند نزولی بالا رود. شکستن و بسته شدن بالای این خط نشان دهنده تغییر احتمالی روند است.

آلکمی پی (ACH/USDT)

توکن (ACH) متعلق به سیستم Alchemy Pay قصد دارد با دستیابی به تراکنش های یکپارچه بین دو اقتصاد، شکاف بین دنیای ارزهای دیجیتال و فیات را پر کند. همکاری اخیر آن با MEXC Global گزینه های پرداختی را در ژاپن، کره و اندونزی در اختیار کاربران قرار می دهد.

Alchemy Pay همچنین با الگورند (Algorand) و آوالانچ (Avalanche) همکاری کرد تا کانال های پرداخت مستقیم فیات مانند Visa ،Mastercard ،PayPal و چندین کانال پرداخت محلی دیگر را به شبکه خود بیاورد.

همکاری جدید با NIUM به Alchemy کمک می کند تا هزینه های کمتری را برای مشتریان خود در بیش از 190 کشوری که NIUM در آنها فعالیت می کند، پرداخت کند. مجوزهای NIUM در مناطق مهم مالی مانند بریتانیا، اروپا، ایالات متحده، سنگاپور، هنگ کنگ و استرالیا به Alchemy Pay در نفوذ به این بازارها کمک می کند.

این شبکه پس از همکاری جدید با MakerDAO، پشتیبانی از رمز ارز دای (Dai) را به فعالیت های خود اضافه کرد و همچنین همکاری با ای او تکس (IOTX) را اعلام کرد. این همکاری و ادغام، IOTX را قادر می سازد تا برای پرداخت های تجاری (B2B) یا مشتری به کسب و کار (C2B) در بخش های مختلف دنیا استفاده شود.

مشارکت های متعدد این پروژه به آن کمک کرده است تا پشتیبانی خود را به بیش از 70 کشور با 300 کانال پرداخت که به بیش از 2 میلیون بازرگان می رسد، گسترش دهد. ACH در تاریخ 10 ژانویه در صرافی بایننس فهرست شد و این امر معامله کوین ها را برای گروه زیادی از معامله‌گران آسان‌تر کرد.

ACH از زمان رسیدن به بالاترین حد خود در آگوست 2021 به طور پیوسته در حال کاهش بوده است.

چارت روزانه آلکمی پی

جفت ACH/USDT در 21 ژانویه به زیر منطقه حمایت قوی 0.056 دلار و به 0.045 دلار سقوط کرد، اما جای امیدواری دارد که خرس ها نمی توانند از این فرصت استفاده کنند زیرا یک ناحیه تقاضای قوی در سطوح پایین تر آن وجود دارد.

اگر خریداران قیمت را به نواحی بالاتر برگردانند، ممکن است تعدادی از فروشندگان که اخیراً کوین خود را فروخته‌اند به دام بیفتند. این امر می تواند منجر به یک فشار کوتاه مدت شود و ممکن است جفت را به سمت خط روند نزولی مثلث نزولی سوق دهد. حرکت صعودی می تواند طی یک شکست افزایش یافته و قیمت بالای مثلث بسته شود.

از سوی دیگر، اگر قیمت از ناحیه سربار ریزش کند، نشان دهنده تغییر احساسات از خرید در کاهش به فروش در رالی است. در ادامه خرس ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر 0.03 دلار کاهش دهند و روند نزولی را از سر بگیرند.

فانتوم (FTM/USDT)

توکن فانتوم (FTM) بومی شبکه Fantom در 16 ژانویه از مقاومت 3.17 دلار عبور کرد اما نتوانست از مانع بعدی در 3.48 دلار عبور کند. این ممکن است نتیجه یک پولبک تند باشد که به دلیل سیو سود توسط  معامله گران ایجاد شده است.

نمودار روزانه فانتوم

خرس‌ها در 22 ژانویه قیمت را به زیر SMA 50 روزه (2.14 دلار) رساندند، اما نتوانستند جفت FTM/USDT را به SMA 200 روزه (1.57 دلار) کاهش دهند. خرید قوی توسط گاوها این جفت را به بالاتر از SMA 50 روزه رسانده است.

خریداران در حال تلاش هستند تا قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه نگه دارند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این زوج می تواند منطقه بالای سر را دوباره تست کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی 20 روزه ریزش کند، نشان می دهد که معامله گران در حال فروش در رالی هستند. بعد از آن فروشندگان سعی می کنند این جفت را به زیر SMA 200 روزه بکشانند.

نمودار 4 ساعته فانتوم

نمودار 4 ساعته شکل گیری یک الگوی سر و شانه را نشان می دهد که هدف آن قیمت 1.70 دلار بود. این جفت از 1.77 دلار جهش کرد و به 20-EMA رسید که به عنوان یک مقاومت سخت عمل می کند.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا روند نزولی را از سر بگیرند و جفت را به 1.30 دلار کاهش دهند. برعکس، اگر قیمت افزایش یابد و بالاتر از 20-EMA حفظ شود، این جفت می تواند تا خط گردن الگو صعود کند و سپس تا 3.00 دلار افزایش یابد.

لئو (LEO/USD)

ارز دیجیتال UNUS SED LEO یا LEO در 21 ژانویه به زیر الگوی کانال صعودی سقوط کرد، اما نکته مثبت این است که گاوها در سطوح پایین تر اقدام به خرید کرده و تلاش می کنند قیمت را به بالاتر از میانگین های متحرک برگردانند.

چارت روزانه ارز لئو

در صورتی که آنها موفق شوند، جفت LEO/USD می تواند مقاومت بالای سر را در 3.92 دلار دوباره تست کند. شکست قیمت و بسته شدن آن بالاتر از این سطح می تواند نشان دهنده از سرگیری روند صعودی باشد و این جفت می تواند تا خط مقاومت کانال افزایش یابد.

اگر گاوها قیمت را به بالای کانال برسانند، جفت می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر 3.37 دلار برسد، این دیدگاه مثبت باطل می شود و در ادامه این جفت تا حمایت قوی موجود در SMA 200 روزه (3.19 دلار) سقوط  خواهد کرد.

نمودار 4 ساعته ارز لئو

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که گاوها بارها و بارها تلاش کردند تا قیمت را بالاتر از مقاومت 3.85 دلار کشانده و حفظ کنند اما شکست خوردند. این ممکن است به دلیل سیو سود تریدرها باشد و منجر به کاهش حمایت قوی در 3.40 دلار شود.

بازگشت شدید به 3.40 دلار نشان دهنده خرید تهاجمی در این سطح است. گاوها اکنون سعی خواهند کرد قیمت را به 3.85 دلار برسانند. اگر آنها منطقه مقاومت بین 3.85 تا 3.92 دلار را پر کنند، روند صعودی می تواند از سر گرفته شود. این دیدگاه مثبت با یک شکست باطل می شود و قیمت زیر 3.40 دلار بسته می شود.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments