خرید 20 تریلیون توکن شیبا اینو

خرید 20 تریلیون توکن SHIB به ارزش 1.13 میلیارد دلار توسط یک نهنگ کریپتو

در آخر هفته گذشته بازار، همزمان با افزایش چشمگیر امضاهای مربوط به پشتیبانی برنامه رابین هود از SHIB، این ارز شاهد یک خرید هنگفت از سوی یک نهنگ کریپتو بوده است.

در روز یکشنبه 7 نوامبر (16 آبان) یک بلاک که در Etherscan به ثبت رسیده است، یک تراکنش 20,000,000,000,000 را نشان می دهد. درست است، یک تراکنش تریلیونی از توکن های شیبا اینو (SHIB) با ارزشی معادل 1.13 میلیارد دلار.

همان طور که در تصویر پایین می توانید مشاهده کنید، این خرید از Crypto.com نشأت می گیرد.

خرید هنگفت شیبا اینو

هنوز چندان واضح نیست که چنین حرکت بزرگی، چه تاثیری می تواند بر بازار SHIB بگذارد. با توجه به داده های کوین مارکت کپ، در زمانی که این خبر در یو تودی منتشر شده است، قیمت این توکن در 24 ساعت گذشته، 1.5 درصد کاهش داشته است که یک تاثیر خنثی مجازی را نشان می دهد.

البته از آنجایی که نوسانات قیمت SHIB معمولا به مسائل فاندامنتال و تکنیکال توجهی ندارد و هیجانات جامعه سرمایه گذاران آن بیشترین تاثیر را در قیمت دارند، این خرید میلیارد دلاری می تواند به عنوان یک سیگنال صعودی برای دیگر افراد به منظور ملحق شدن به جامعه SHIB تلقی گردد.

در طرف دیگر، این معامله می تواند نتیجه منفی هم داشته باشد و آن در صورتی است که هدف آن دستکاری بازار در ابعاد بزرگتر بوده باشد.

جای تعجب ندارد که بخش اعظمی از عرضه توکن های SHIB یعنی تقریباً 66 درصد آن، در حال حاضر در اختیار 10 هولدر می باشد. چنین مالکیت متمرکزی برای اکثر سرمایه گذاران ارز دیجیتال، یک پرچم قرمز می باشد چرا که این نهنگ ها می توانند خرید و فروش شیبا اینو و به طور کلی میم کوین ها را مطابق میل خود هدایت و کنترل کنند.

چنین ارزش گذاری هایی منجر به لیکویید شدن معامله گران خرده فروش بلند مدت و کوتاه مدت با استفاده از مارجین می شود؛ در حالی که نهنگ ها در حال سود کردن می باشند.

صرف نظر از این جوانب بازار SHIB، به نظر نمی رسد که این خطرات، تاثیری در احساسات بازار و یا عدم حمایت جامعه کاربران گذاشته باشد. 

یک نظرسنجی که در ماه مه (اردیبهشت) امسال در Change.org آغاز شده است، به منظور متقاعد کردن اپلیکیشن رابین هود برای لیست کردن توکن SHIB، تا دیروز توانسته است بیش از 500,000 امضا جمع آوری نماید. این میزان نیمی از هدف 1 میلیون امضا را نمایش می دهد.

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments