ریزش بازار رمزارزها

ریزش بازار رمز ارزها پس از فروش 5,000 بیت کوین توسط ماینرها در هفته گذشته

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین به طور مداوم در زیر میانگین متحرک 200 روزه نوسان دارد و از سویی دیگر شاهد فروش سنگین در بین ماینرها هستیم، برخی از تحلیلگران از ادامه حرکت نزولی خبر میدهند. 

از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال با افت و ریزش شدید روبرو است، بیت کوین برای اولین بار از 23 مه (19 اردیبهشت) به زیر قیمت 33,000 دلار سقوط کرد و اتریوم (ETH) نیز هم مانند بیت کوین دچار افت قیمت تا 2500 دلار شد.

حرکت نزولی در حالی ادامه می یابد که شاخص های تحلیل تکنیکال همچنان برای بیت کوین نزولی هستند. تحلیلگر مشهور ویلیام کلمنته اظهار داشت که ماینرها بیش از 5000 بیت کوین در هفته گذشته به ارزش تقریبی 164 میلیون دلار با قیمت های فعلی، فروخته اند.

تیموتی پیترسون، تحلیلگر رمز ارزها، همچنین تاکید کرد که قیمت بیت کوین برای 17 روز متوالی زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) باقی مانده است.

وی اظهار داشت:

این معیار *همیشه * پایان روند صعودی و آغاز بازار نزولی را نشان می دهد.

اگرچه به نظر می رسد بازار به مقدار کمی در طی روز احیا شده است، معاملات BTC در حال حاضر در محدوده 32،000 دلار انجام میشود. این در حالی است که معاملات ETH پس از رسیدن به پایین ترین سطح محلی یعنی 2430، در حدود قیمت 2500 صورت میگیرد.

بازار هر دو ارز بعد از اینکه اوج های محلی در قیمت 39،600 دلار و 2،900 دلار در 3 ژوئن (13 خرداد) داشتند، تقریبا 15٪ افت پیدا کردند.

با این حال، در حالی که اتر و بیت کوین طی هفته های اخیر ارزش خود را از دست داده اند، جریان سرمایه برای محصولات سرمایه گذاری ارز دیجیتال نشان می دهد که سرمایه گذاران نهادی به اتر تمایل بیشتری دارند. بر اساس گزارش 7 ژوئن (17 خرداد) از CoinShares، محصولات سرمایه گذاری بیت کوین در هفته گذشته شاهد رکورد جریان خروجی 141 میلیارد دلار بوده در حالی که محصولات اتر جریان ورودی 22 میلیون دلاری را گزارش داده اند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments