اصلاح بازار کریپتو | تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت بیت کوین و رمزنگاری PoW

اصلاح بازار کریپتو | تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت بیت کوین و رمزنگاری PoW

بازار کریپتو بار دیگر تحت فشار قرار گرفته است، پیش از آنکه اتحادیه اروپا در حال تلاش برای تصویب لایحه‌ ای برای ممنوعیت تمام ارزهای رمزنگاری اثبات کار (PoW) به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی است. این بدان معناست که اتحادیه اروپا به طور بالقوه می تواند بیت کوین را نیز ممنوع کند!

بیت کوین 1.5 درصد کاهش یافته و در حال حاضر با قیمت 38577 دلار با ارزش بازار 730 بیلیون دلار معامله می شود. سایر رمز ارزهای PoW مانند اتریوم (ETH) نیز در منطقه منفی معامله می شوند. به طور مشابه، اصلاح در فضای آلتکوین عمیق تر به نظر می رسد.

امروز، پارلمان اروپا به چارچوب بحث‌ برانگیز بازارهای دارایی‌های رمزنگاری (MiCA) رای خواهد داد. پیش نویس قانون MiCA شامل تعیین فاکتور هایی برای ممنوعیت تمام دارایی های دیجیتالی پر مصرف و قابل استخراج است. آخرین پیشرفت درست زمانی رخ می دهد که بریتانیا ممنوعیت کامل تمام دستگاه های خودپرداز بیت کوین را در این کشور پیشنهاد می کند.

مقررات موجود در MiCA تمام دارایی‌های دیجیتال را ملزم می‌کند تا قبل از صدور، عرضه یا پذیرش برای تجارت در اتحادیه، مشمول «حداقل استانداردهای پایداری زیست‌ محیطی اتحادیه اروپا با توجه به مکانیسم اجماع مورد استفاده برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها باشند». هفته گذشته، جرمی آلر، مدیر عامل Circle گفت:

رای در اتحادیه اروپا برای چنین اقدامی بسیار بالا است. اینکه چنین پیشنهادی تا اینجای کار انجام شده است، فوق‌العاده نگران‌کننده و بعید است که در برابر واقعیت عملی مقاومت کند.

آیا اتحادیه اروپا درباره ممنوعیت بیت کوین به مصالحه خواهد رسید؟

خب، امروز کاری که قانونگذاران روی آن کار کرده اند دشوار است. با این حال، استفان برگر، نماینده پارلمان اتحادیه اروپا که از چارچوب MiCA مراقبت می کند، به CoinDesk گفت:

سوسیالیست‌ها، همانطور که می‌توانید تصور کنید، از مفهوم اثبات کار و مصرف انرژی انتقاد می‌کنند و می‌گویند بیت کوین به انرژی بیشتری نسبت به کشوری مانند هلند نیاز دارد.

استفاده از انرژی برای اهداف استخراج بیت کوین همیشه موضوع بحث بوده است. چین سال گذشته استخراج کریپتو را به همین منظور ممنوع کرد. حتی ایلان ماسک نیز سوالات جدی در مورد مصرف انرژی بیت کوین مطرح کرده است.

با این حال، صنعت از اواسط سال 2021 به سمت استفاده از انرژی تجدید پذیر برای استخراج بیت کوین حرکت کرده است. گابور گورباکس، مدیر VanEck، با انتقاد از اتحادیه اروپا گفت که اگر اتحادیه اروپا به طور جدی نگران انتشار کربن باشد، آنها قبل از بیت کوین چیزهای زیادی را برای ممنوع کردن دارند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments