دلیل ریزش شدید ارزهای دیجیتال | چرا بیت کوین، اتریوم، آلت کوین ها سقوط کردند؟

دلیل ریزش شدید ارزهای دیجیتال | چرا بیت کوین، اتریوم، آلت کوین ها سقوط کردند؟

قیمت بیت کوین، اتریوم و آلتکوین ها با کاهش نقدینگی توسط سازندگان بازار پس از شکایت بایننس و کوین بیس توسط SEC آمریکا سقوط کردند.

بازار کریپتو در روز شنبه سقوط کرد و ارزش بازار جهانی در 24 ساعت گذشته با 5 درصد کاهش به 1.05 تریلیون دلار رسید. کل انحلال در 24 ساعت گذشته به 350 میلیون دلار رسیده است زیرا دارایی بیش از 170000 معامله گر از بین رفته است. بزرگترین انحلال در صرافی رمز ارز OKX معامله فیوچرز خرید اتریوم (Long) بود که به ارزش 2.18 میلیون دلار اتفاق افتاد.

🔺قیمت بیت کوین 5 درصد کاهش می یابد و سقوط عمده آن تنها در عرض 2 ساعت اتفاق می افتد. قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح 24 ساعته 25500 دلار سقوط کرد. بیت کوین در حال حاضر نزدیک به 25600 دلار معامله می شود و احتمال سقوط آن به زیر سطح 25 هزار دلار بسیار زیاد است.

🔺قیمت اتریوم 4 درصد کاهش یافت و پایین ترین و بالاترین قیمت 24 ساعته 1765 و 1854 دلار بود. قیمت ETH در حال حاضر زیر 1750 دلار معامله می شود. فشار فروش با افزایش حجم معاملات همچنان ادامه دارد.

از طرفی آلت کوین هایی مانند فایل کوین، پالیگان، کاردانو، سولانا، چیلیز، سندباکس، دسنترالند، اکسی اینفینیتی (AXS) و غیره بیش از 20 درصد سقوط کردند. همچنین شیبا اینو (SHIB) با سقوط 30 درصدی در 24 ساعت گذشته، پیشتاز سقوط بازار ارزهای دیجیتال است. از این رو بسیاری از سرمایه گذاران برای خرید ارز شیبا اینو اقدام می کنند. 

دلیل ریزش شدید ارزهای دیجیتال

انحلال‌های عمده در ارزهای رمزپایه ذکر شده در شکایت‌های SEC ایالات متحده علیه کوین بیس و بایننس ثبت شده است. با این حال، انحلال گسترده در واکنش به توقف پشتیبانی بایننس از دلار آمریکا در بورس و حذف سولانا (SOL)، کاردانو (ADA) و پالیگان (MATIC) توسط صرافی رابین هود انجام شد.

SEC ایالات متحده از BNB، BUSD، SOL، ADA، MATIC، FIL، ATOM، SAND، MANA، ALGO، AXS و COTI به عنوان اوراق بهادار در دادخواست بایننس نام برد. همچنین این آژانس SOL، ADA، MATIC، FIL، SAND، AXS، CHZ، FLOW، ICP، NEAR، VGX، DASH و NEXO را به عنوان اوراق بهادار در شکایت علیه کوین بیس اعلام کرد.

به گفته Coinglass، بیش از 300 میلیون دلار از معاملات فیوچرز خرید (LONG) و 25 میلیون دلار از سفارشات فروش فیوچرز (Short) در 24 ساعت گذشته نقد شده است. انحلال ها عمدتاً در صرافی  بایننس، اوکی اکس و بای بیت اتفاق افتاده است که با لیکویید شدن کاربران روی جفت ارزهای بیت کوین (47 میلیون دلار)، اتریوم (38 میلیون دلار)، کاردانو (15 میلیون دلار)، سولانا (14 میلیون دلار)، دوج کوین (11 میلیون دلار)، لایت کوین (11 میلیون دلار)، فایل کوین (9 میلیون دلار) و ماتیک (8 میلیون دلار) اتفاق افتاد. 

بازارسازانی مانند Jump Crypto و Cumberland تمام نقدینگی را از آلت کوین ها خارج کرده اند. بازارسازان در حال وارد کردن رمز ارزهای اصلی به صرافی های بایننس و کوین بیس دستگیر شدند. شرکای Binance.US تمایلی به همکاری با صرافی ندارند و باعث فروش عمده در بازار می شود.

🔺علاوه بر این، بیش از 4 تریلیون توکن شیبا اینو (SHIB) به ارزش میلیون‌ها دلار از Shiba Staking به صرافی ارز دیجیتال بایننس منتقل شد. این باعث سقوط قیمت شیبا و توکن BONE شد.

Scimitar Capital، صندوق تامینی که شایعه شده پشت انحلال عظیم 2 میلیارد دلاری آلتکوین است، گفت:

صندوق ما تصمیم استراتژیک برای انحلال دارایی های رمزنگاری ما و بازگرداندن سرمایه به استخر های نقدینگی ما گرفته است. ما معتقدیم که این حرکت ثبات و فرصت‌های بیشتری را فراهم می‌کند.

لازم است بدانید شایعه شده است که صندوقی که 2 میلیارد دلار آلتکوین در اواخر شب جمعه در فروش گسترده ارزهای دیجیتال نقد کرده است، Scimitar Capital است 

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments