هشدار چین: بیت کوین صفر می شود! | گمراه کردن یا راهنمایی سرمایه گذاران

هشدار چین: بیت کوین صفر می شود! | گمراه کردن یا راهنمایی سرمایه گذاران

رسانه رسمی ملی چین به خوانندگان هشدار می دهد که بیت کوین ممکن است به صفر برسد تا آنها را از سرمایه گذاری و استفاده از ارزهای دیجیتال منصرف کند.

دولت چین با هشدار به سرمایه‌ گذاران رمز ارز مبنی بر اینکه قیمت بیت‌ کوین به سمت صفر می‌ رسد، از رکود شدید در بازار کریپتو استفاده کرده است.

ساوت چاینا مورنینگ پست در 22 ژوئن گزارش داد که آژانس خبری ملی چین اکونومیک دیلی هشداری درباره بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار صادر کرده است تا شهروندان را از استفاده از رمزارز منصرف کند.

گزارش اکونومیک دیلی می‌گوید که غرب مقصر ایجاد بازاری با اهرم بالاست که «پر از مفاهیم دستکاری و شبه فناوری» است. به گفته آن‌ها این یک «عامل خارجی مهم» است که به نوسانات بیت‌ کوین کمک می‌کند.

این روزنامه می‌گوید: بیت‌ کوین چیزی بیش از یک رشته کدهای دیجیتال نیست و بازده آن عمدتاً از خرید پایین و فروش بالا به دست می‌آید.

در آینده، زمانی که اعتماد سرمایه گذاران از بین برود یا کشورهای مستقل بیت کوین را غیرقانونی اعلام کنند، به ارزش اصلی خود باز می گردد که کاملا بی ارزش است.

دولت چین در جولای گذشته استخراج بیت کوین را ممنوع کرد و برنامه های بزرگی برای راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) به نام یوان دیجیتال چین (e-CNY) در سراسر کشور دارد. سپتامبر گذشته تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد و صرافی‌های ارزهای دیجیتال خارجی را از فعالیت در داخل کشور در سال ۲۰۱۸ منع کرد.

🎰دولت چین تنها کسی نیست که پیش‌ بینی می‌کند قیمت بیت‌کوین به کجا می‌رود.

روز دوشنبه، موسس و مدیر عامل شرکت تحلیل بازار DeMark Analytics، Tom DeMark به Marketwatch گفت که معتقد است بازار کریپتو در راستای کاهش طولانی مدت قیمت است، زیرا بیت کوین از اوج 69000 دلاری خود در نوامبر به زیر 50 درصد رسیده است.

بازیابی چنین شکست‌هایی معمولا حکایت از آن دارد که رسیدن به اوج قیمت تاریخی سال ها نه بلکه دهه ها زمان نیاز دارد.

او گفت، با این حال هنوز فرصتی برای بازگشت به محدوده 40000 دلاری در چند ماه آینده وجود دارد.

این امر چشم‌انداز بهبودی 50 تا 56 درصدی را در ماه‌های آینده نفی نمی‌کند که به معنای بازگشت رالی بیت کوین به 40000 تا 45000 دلار است.

برخلاف هشدارهای پکن، بانک انگلستان (BOE) شروع به دیدن پتانسیل صعودی ثروت در فضای کریپتو در طول یک بازار نزولی کرده است.

جان کانلیف، معاون فرماندار BOE، در 22 ژوئن به بلومبرگ گفت که شرکت‌های رمزنگاری که موفق می‌شوند در طول رکود فعلی سرپا بمانند، می‌توانند «بازیگران غالب» در صنعت باشند زمانی که اوضاع تغییر می کند.

هر اتفاقی که در چند ماه آینده برای دارایی‌های کریپتو بیفتد، من انتظار دارم که فناوری و امور مالی کریپتو ادامه پیدا کند. امکان بهره وری عظیم و تغییرات در ساختار بازار را دارد.

در همین حال، نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، در 19 ژوئن در رابطه با کاهش قیمت بیت کوین برای دنیای کریپتو سخنرانی کرد. او در توییتی نوشت که مردم نباید به نمودار خیره شوند، بلکه باید از زندگی لذت ببرند، زیرا او مطمئن است که قیمت‌ها بهبود خواهند یافت.

توییت Nayib Bukele

رئیس جمهور بوکله به دلیل سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و زیان ده ها میلیون نفر تا کنون مورد انتقاد قرار گرفته است، اما الخاندرو زلایا، وزیر دارایی، استدلال کرده است که این زیان نیست «زیرا ما سکه ها را نفروخته ایم».

بر اساس گزارش CoinGecko، در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت 20332 دلار معامله می شود که 71 درصد نسبت به بالاترین میزان خود و 0.5 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته کاهش یافته است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments