افزایش 5 درصدی قیمت بیت کوین به دنبال رشد نزدک 100 | آیا BTC از روند نزولی خارج شده است؟

افزایش 5 درصدی قیمت بیت کوین به دنبال رشد نزدک 100 | آیا BTC از روند نزولی خارج شده است؟

بزرگترین ارز دیجیتال جهان بیت کوین (BTC) در یک رالی آخر هفته که از سطح 30000 دلار گذشت، 5 درصد افزایش یافت. هفته گذشته بیت کوین با جدا شدن عمده از سهام فناوری و نزدک-100 به حرکت رو به پایین ادامه داد.

به نظر می رسد با افزایش روز یکشنبه، بیت کوین در تلاش است تا سطوح از دست رفته را بازیابی کند. با سودهای اخیر، بیت کوین توانسته است بخشی از ضرر را بازیابی کند و در حال حاضر در سطوح ثابت در نمودار هفتگی معامله می شود. از سوی دیگر، نزدک 100 هفته گذشته با افزایشی نزدیک به 7 درصدی به پایان رسید.

چارت همبستگی بیت کوین و نزدک 100

لارک دیویس، تحلیلگر کریپتو معتقد است که افزایش قیمت محتمل است. علاوه بر این، او همچنین ارتباط بیت کوین با شاخص دلار را توضیح می دهد.

شاخص دلار $dxy در حال کاهش است. از نظر تاریخی این برای #بیت‌کوین خوب است، برعکس که افزایش دلار برای قیمت BTC بد است. 

بیت کوین روند نزولی را از سر می گیرد

پس از جهش اخیر قیمت بیت کوین (BTC)، سوال بزرگتر این است که آیا بیت کوین می تواند این افزایش قیمت را حفظ کند یا خیر. آنتونی ترنچف، یکی از بنیان‌ گذاران و شریک مدیریت وام‌ دهنده ارزهای دیجیتال Nexo معتقد است که بیت‌ کوین در آستانه ورود به پایین‌ ترین سطح است. ترنچف در گفتگو با بلومبرگ گفت:

این نوعی از همبستگی است که هیچ کس نمی خواست. بیت کوین هنوز کمتر از 26000 دلار خود را در 12 می آزمایش نکرده است. با توجه به شکست بیت کوین در بازتاب دستاورد های نزدک در هفته گذشته، این فقط یک مسئله زمان است.

مارک نیوتن، رئیس استراتژی فنی در Fundstrat در یادداشتی به مشتریان گفت: “یک عقب نشینی نهایی برای آزمایش پایین ترین سطح 12 می در نزدیکی 25401 دلار، هنوز هم قابل پیش بینی به نظر می رسد.”

بیت کوین همراه با سهام شاهد یک اصلاح قیمت گسترده در ماه می بوده است. با این حال، سهام در حال حاضر شروع به بهبود کرده اند و بیت کوین و فضای گسترده تر کریپتو به روند نزولی ادامه دادند. اگر به عملکرد گسترده تر بازار کریپتو نگاهی بیندازیم، بیت کوین نسبتاً حمایت مهم خود را حفظ کرده است در حالی که آلت کوین ها طوری سقوط می کنند که هیچ کس امید به بازیابی آنها ندارد. 

تاثیر عوامل اقتصادی ماکرو همچنان احتمالاً تاثیری بر پیشروی رمز ارزها خواهد داشت. فدرال رزرو تا زمانی که اعداد تورم ایالات متحده تحت کنترل قرار نگیرد، به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments