لازمه های صعود بیت کوین به سوی 64 هزار دلار چیست؟

تحلیل قیمت BTC | چه زمانی حرکت به سوی سقف قیمت 64.8 هزار دلار بیت کوین آغاز می شود؟

چه چیز برای ادامه راه پرچمدار بازار کریپتو به سوی سقف قیمت تاریخی آن لازم است؟ آیا مقاومت بعدی مقاومت سرسختی خواهد بود؟

قیمت بیت کوین در هفته گذشته افزایش خوبی را شاهد بود و توانست به بالای سطح کلیدی 52.9 هزار دلار صعود کند و سقف قیمت هفتگی 56.1 هزار دلار را به ثبت برساند.

خیلی از کوین های جوان تر، شاهد برداشت سود در طی این سیر صعودی بودند؛ در حالی که برخی دیگر همچنان به نگهداری این دارایی خود ادامه دادند. اگرچه بسیاری از خریداران که در ابتدای سال 2021 BTC را با قیمت بالای 50 هزار دلار خریداری کردند آن را در زمان لیکویید شدن ماه مه فروختند، اما انتظار می رود برخی از این دسته سرمایه گذاران، در زمان رسیدن قیمت به بین 55 تا 58 هزار دلار، فشار فروش مضاعفی را وارد آورند. 

نمودار ارائه شده TradingView
نمودار قیمت دلاری BTC – منبع: TradingView

با توجه به تحلیل های مربوط در محدوده 55 تا 58 هزار دلار، احتمال دارد که  Bitcoin برای شکست صعودی به بالای این سطح قیمت، چندین بار تلاش کند تا لازمه ادامه صعود به سوی سقف تاریخی 64.8 هزار دلار فراهم شود.

تکنیکال های کوتاه مدت، بخصوص نمودار 4 ساعته، به محدوده بیش از حد خریداری شده رسیده است. این موضوع نشان می دهد که برای جهش بزرگ بعدی، یک عقب نشینی جزئی ممکن است رخ دهد. در حال حاضر قیمت بیت کوین موفق شده است در بالای سقف ماه سپتامبر یعنی 52.9 هزار دلار باقی بماند که از اهمیت بالایی هم برخوردار است.

بیت کوین برای این که بتواند از تله فروشندگان در امان باشد و به صعود پر شتاب خود ادامه دهد، لازم است که قیمت هفتگی خود را در بالای سطح 52.9 هزار دلار ببندد.

نمودار ارائه شده TradingView

بسته شدن قیمت در بالای این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت موفقیت آمیز بودن، می تواند مقاومت محدوده بین 55 تا 58 هزار دلار باری دیگر مورد آزمایش قرار دهد. هرچه یک سطح مقاومت بیشتر مورد آزمایش قرار گیرد، آن سطح ضعیف تر خواهد شد. اگر خریداران کافی در صحنه خرید حاضر شوند، در ادامه می توان افزایش قیمت به بالای این مقاومت را انتظار داشت. 

علاوه بر رسیدن BTC به محدوده بیش از حد خریداری شده، در چند روز گذشته، با برداشت سود کوین های جوان تر، شاهد افزایش اندک ذخایر مبادله ارزی بودیم. این یک سیگنال محتاطانه در کوتاه مدت است. 

سرمایه گذاران و خریداران BTC بی صبرانه منتظر هستند تا ببینند قیمت این هفته در بالای 52.9 هزار دلار بسته خواهد شد یا خیر؛ چرا که در این صورت، نه تنها راه برای ادامه صعود هموار تر خواهد بود، بلکه مقاومت کمتری در بالای 60 هزار دلار، انتظار این ارز دیجیتال پیشتاز را می کشد.

منبع: کریپتو پوتیتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments