5 نکته در مورد عملکرد این هفته بیت کوین | معامله گران در انتظار نرخ تورم آمریکا

5 نکته در مورد عملکرد این هفته بیت کوین | معامله گران در انتظار نرخ تورم آمریکا

بیت کوین بالاتر از مرز 17000 دلار است، اما تردیدها در میان معامله گران پیش از CPI، نظرات فدرال رزرو و در بحبوحه طوفان ایجاد شده در بازار ارز دیجیتال وجود دارد.

بیت کوین هفته جدیدی را در یک موقعیت امیدوار کننده با قیمت نزدیک به بالاترین سطح یک ماهه آغاز می کند – آیا می تواند دوام بیاورد؟

در سال جدید افزایش نرخ ارز، موجب شد تا بیت کوین در حال حاضر سطوحی را طی کند که از اواسط دسامبر مشاهده نشده است، و بسته شدن هفتگی باعث خوش بینی می شود.

این حرکت قبل از یک هفته اقتصاد کلان قابل توجه برای بازارهای کریپتو با چاپ شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) دسامبر 2022 از ایالات متحده انجام می شود.

جروم پاول، رییس فدرال رزرو نیز در مورد اقتصاد سخنرانی خواهد کرد که تورم در مرکز توجه همه است.

در حوزه کریپتو، عوامل تحت تاثیر سقوط صرافی FTX همچنان ادامه دارد و گروه ارز دیجیتال (DCG) با مشتریان سازمانی بر سر رسیدگی به مشکلات پرداخت بدهی در شرکت تابعه Genesis Trading مخالف است.

در همان زمان، بیت‌کوین هنوز هم نشانه‌هایی از بهبودی پس از آشفتگی FTX را نشان می‌دهد و ماینرها هنوز در حال استراحت هستند.

با شروع دومین هفته معاملاتی ژانویه، کوین تلگراف نگاهی به این عوامل و موارد دیگر دارد.

قیمت بیت کوین از 17000 دلار عبور کرد!

بیت کوین توانست در بسته شدن هفتگی 9 ژانویه بالاتر رود و به سطوحی که از 16 دسامبر در نمودار نبود رسیده است. داده‌های TradingView نشان می‌دهد که بالاترین قیمت‌های محلی در Bitstamp به 17250 دلار می‌رسد.

چارت روزانه بیت کوین

علیرغم افزایش چند صد دلاری، حرکت بیت کوین با توجه به محدوده معاملاتی بسیار فشرده در بسیاری از هفته‌های گذشته، بی‌توجه نماند.

با این وجود، با توجه به ادامه بالقوه، معامله گران تمایل چندانی به تغییر دیدگاه محافظه کارانه بلندمدت خود نداشتند.

کریپتو تونی در به‌روزرسانی روز به دنبال‌کنندگان توییتر گفت: “بالا و بالاتر برای رسیدن به هدف 17300 تا 17500 دلاری من

من مدت زیادی از این بازار سود برده ام و تا زمانی که در چارت 4 ساعته زیر 17500 باشیم، در پوزیشن فروش باقی می ماند.

Michaël van de Poppe، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تجاری Eight، به همین ترتیب درها را برای ادامه روند صعودی محدود باز گذاشت، اما هشدار داد که شروع هفته با موانعی روبرو خواهد شد.

او در کنار یک نمودار توضیحی تأیید کرد: هنوز در حال تماشای بیت کوین مانند این نمودار هستم.

من فکر می کنم ما به رالی صعودی در هفته آینده ادامه خواهیم داد، اما احتمالاً پس از آن کاهشی را نیز تجربه می کنیم.

چارت بیت کوین

در همین حال، Venturefounder، یک تحلیلگر مشارکت‌ کننده در پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای CryptoQuant، به سرمایه‌گذاران یادآوری کرد که کوچک‌ نمایی کنند.

وی اذعان کرد: بیت‌کوین به مدت ۲ ماه بین ۱۶ تا ۱۸.۵ هزار دلار در یک محدوده بدون روند حرکت می کند.

این محدوده را با دقت بسیار تماشا کنید، شکست از هر جهت می تواند 20 درصد نوسانات را به همراه داشته باشد، ممکن است به زودی اتفاق بیفتد. شکست قطعی 16 هزار دلاری می تواند 13 هزار دلار باشد، حمایت 18.5 هزار دلاری ما می توانیم 22.5 هزار دلار را ببینیم.

چارت بیت کوین

شمارش معکوس معامله گران برای نرخ تورم (CPI)

همه نگاه‌ها، از جمله فدرال رزرو، به نرخ تورم در این هفته دوخته شده است و چاپ دسامبر از شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در آستانه انتشار است.

CPI، که در 12 ژانویه به بازارها خوشامد میگوید، جزء کلیدی سیاست فدرال رزرو است و معامله گران و تحلیلگران به طور کامل آگاه هستند که سیگنال هایی که ارائه می دهد می تواند منجر به تغییر در موضع آن شود.

اخیراً، CPI کاهش یافته است و اشاره به این دارد که افزایش نرخ بهره فعلی فدرال رزرو تاثیر مثبتی بر تورم داشته است.

در صورت ادامه یا حتی کاهش بیش از حد انتظار، امید به اینکه فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را سریعتر کاهش دهد – یا حتی آنها را به طور کلی لغو کند – افزایش خواهد یافت.

این به نوبه خود دریچه ای برای به دست آوردن دارایی های مخاطره آمیز از جمله کریپتو فراهم می کند، زیرا کاهش سیاست فدرال رزرو برای ریسک را تحریک می کند.

انتظار می رود نوسانات بسیار زیاد باشد. تد ژانگ، تاجر و تحلیلگر تحقیقاتی در Revere Asset Management، به دنبال‌کنندگان توییتر گفت و رویداد CPI را یک هفته بزرگ توصیف کرد.

برخی دیگر به زمان‌بندی غیرمعمول برنامه‌ ریزی CPI اشاره کردند که این داده‌ها دو روز پس از سخنرانی جروم پاول، رییس فدرال رزرو در مورد اقتصاد منتشر شد.

متاسفانه یا خوشبختانه سخنرانی در روز سه‌ شنبه است در حالی که cpi روز پنجشنبه است، بنابراین هر گونه دخالتی در پست اعداد cpi در روز پنجشنبه لغو خواهد شد! یکی از پاسخ‌ها خوانده شد و افزود که واکنش‌های بازار به سخنرانی پاول ممکن است به «سر و صدا» تبدیل شود.

با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ در این ماه در حال حاضر ۷۵ درصد است در مقابل احتمال ۲۵ درصد برای حرکت بزرگ ۵۰ امتیازی.

نمودار احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو

در درازمدت، مشکوکانی از جمله مایکل بری، سرمایه گذار «Big Short» معتقدند که تورم بازخواهد گشت و در نتیجه فدرال رزرو موظف است دوباره نرخ بهره آمریکا را افزایش دهد.

پیتر شیف هفته گذشته در پاسخ به Burry نوشت: “بعید است که تورم CPI تا 2٪ کاهش یابد، چه برسد به منفی شدن.”

اما من با شما موافقم که فدرال رزرو در سه ماه سوم مجدد نرخ ها را افزایش خواهد داد و نرخ تورم رسمی به بالاترین حد خود خواهد رسید. نرخ واقعی غیررسمی به رکورد جدیدی خواهد رسید.

احتمال ورشکستگی و سقوط DCG

با شروع حماسه FTX، این غول سرمایه گذاری نهادی (DCG) است که این ماه برای ورشکستگی آماده می شود. قرار گرفتن در معرض صرافی FTX باعث افزایش فشار بر برخی شرکت‌های تابعه DCG در داستانی پیچیده‌تر شد که حتی سوالاتی را در مورد آینده بزرگترین وسیله سرمایه‌گذاری سازمانی بیت‌کوین ایجاد کرد.

صندوق Grayscale در حال حاضر دارایی بیش از 10 میلیارد دلار بیت کوین تحت مدیریت دارد. طبق داده‌های Coinglass، قیمت سهام آن با ۴۴ درصد تخفیف نسبت به قیمت بیت‌کوین معامله می‌شود.

همانطور که Cointelegraph گزارش داد، صرافی جیمنی برخی از دارایی های خود را در Genesis Trading شرکت DCG پس از توقف برداشت ها به دلیل FTX مسدود کرده است. یکی از بنیانگذاران آن، کامرون وینکلووس، به طور علنی از بری سیلبرت، مدیر عامل DCG درخواست پاسخ داده است.

در 8 ژانویه، او در نامه ای به سیلبرت نوشت و مهلتی را برای حل این وضعیت مشخص کرد، اما با گذشت زمان، خود سیلبر این موضوع را به چالش می کشد.

او در بخشی از پاسخ توییتری به Winklevoss در تاریخ 2 ژانویه ادعا کرد: “DCG پیشنهادی را در 29 دسامبر به جنسیس و مشاوران شما ارائه کرد و هیچ پاسخی دریافت نکرد.

اگر رویدادها چرخشی غیرقابل پیش‌بینی داشته باشند، پیامدهای آن برای بازارهای بیت‌کوین ممکن است جدی‌تر شود و برجستگی DCG به‌عنوان یک نهاد سرمایه‌گذاری، این شکست را به‌ ویژه آشکار می‌کند.

چک میت، تحلیلگر اصلی در Glassnode، در تشریح رویدادهای اخیر، گفت که DCG به “منفجر شدن در حرکت آهسته” ادامه می دهد.

او افزود: قیمت بیت کوین اساسا یک استیبل کوین است.

در همین حال جاستین هربرگر، نویسنده خبرنامه Invest and Prosper، “همه چیز در سال 2023 به DCG بستگی دارد.”

اگر به نحوی ورشکست شود، اتفاقات بدی رقم خواهد خورد. این می تواند آخرین مرحله باشد که قیمت بیت کوین 85 درصد از ATH کاهش پیدا کند.

نمودار نرخ پرمیوم GBTC در مقابل دارایی های هولد شده در مقابل نمودار بیت کوین

ماینرها زنجیره شدید فروش را شکستند

ماینرهای بیت کوین در بیشتر سال 2022 در دسترس بوده اند، اما افت قیمت بیت کوین که به دنبال انفجار FTX رخ داد، وضعیت در حال حاضر ضعیف را بدتر کرد.

ماینرها شروع به فروش بیت کوین های ذخیره شده خود کردند تا از نظر مالی قابل دوام بمانند، و معیارهای درون زنجیره ای به سرعت در مورد تسلیم ماینرها هشدار دادند.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، با این حال، نه میزان فروش و نه مدت زمان آن بحرانی به نظر نمی رسید و اخیراً وضعیت تثبیت شده است.

♦️ویلیام کلمنته، موسس شرکت تحقیقاتی Reflexivity، در کنار داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Glassnode در آخر این هفته، خلاصه کرد: فشار فروش سنگین استخراج‌ کنندگان بیت‌کوین که بازار را در 4 ماه گذشته به رگبار بسته بود، در حال حاضر سرانجام فروکش کرده است.

این داده ها تغییر موقعیت خالص 30 روزه ماینرهای بیت کوین را نشان می دهد که در واقع نسبت به ماه قبل شروع به افزایش کرده است.

نمودار تغییر موقعیت خالص ماینر بیت کوین

داده‌های جداگانه گلاس‌نود این مشاهدات را پشتیبانی می‌کند، به طوری که ذخایر بیت‌ کوین استخراج‌ کنندگان در 8 ژانویه به بالاترین حد خود در یک ماه گذشته رسید.

نمودار ماینر بیت کوین

با توجه به نرخ هش بیت کوین – قدرت پردازش تخمینی اختصاص داده شده به استخراج – یان ووستنفلد، تحلیلگر در شرکت مشاوره و تحقیقات ارزهای دیجیتال کوانتوم اکونومیکس، به همان اندازه از وضعیت موجود خوشبین بود.

او خاطرنشان کرد: این احمقانه است که چگونه هش ریت، اگرچه ماینرها تحت فشار شدید قرار دارند، در دو ماه آخر سال 2022 فقط اندکی اصلاح شده و اکنون حتی با توجه به میانگین متحرک 30 روزه در حال افزایش است.

هفته گذشته، سختی شبکه بیت کوین با در نظر گرفتن کاهش رقابت بین ماینرهای فعال، حدود 3.6 درصد کاهش یافت. با این حال، طبق آخرین پیش‌بینی BTC.com، تعدیل بعدی این ضررها را از بین می‌برد تا 9 درصد به سطح دشواری اضافه کند، و به این ترتیب یک رکورد جدید در تاریخ ثبت می‌شود.

مروری بر اصول شبکه بیت کوین

«ترس شدید» به پایین‌ترین میزان حجم کریپتوهای ۱۸ ماهه می‌رسد

بر اساس شاخص ترس و طمع کریپتو، در مورد چشم انداز کوتاه مدت، احساسات بازار ارزهای دیجیتال مانند همیشه نامطمئن است.

در آخر هفته، این شاخص که یک امتیاز احساسات را از سبدی از محرک‌های وزنی جمع‌آوری می‌کند، به منطقه «ترس شدید» سقوط کرد.

اولین مورد برای سال 2023، “ترس شدید” با این وجود برای فعالان قدیمی بازار آشناست، آنها شاهد بودند که احساسات طولانی ترین دوره خود را در پایین ترین منطقه شاخص در سال گذشته تحمل کرد.

شاخص ترس و طمع

در همان زمان، به نظر می رسد تعامل با ارزهای دیجیتال در سطوح قیمت فعلی به طور قابل توجهی کم است.

داده‌های شرکت تحقیقاتی Santiment کمترین حجم تراکنش را در بین ارزهای دیجیتال از اواسط سال 2020 به خود اختصاص داده است.

در یادداشتی به نمودار همراه آمده است: «حجم آلت کوین به‌ویژه کم است».

نمودار باندهای ارزش خروجی مصرف شده بیت کوین

با این وجود، اعداد جداگانه‌ای از CryptoQuant که توسط مفسر رسانه‌های اجتماعی محبوب CryptoBitcoinChris پرچم‌گذاری شده بود، اشاره کرد که فروش نهنگ نیز از دسامبر کاهش یافته است، که به طور بالقوه باعث ایجاد یک روند و «اثر مثبت بر احساسات بازار» می‌شود.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments