تحلیل 5 ارز برتر هفته با احتمال سود آوری در کوتاه مدت! (20 دی 1401)

تحلیل 5 ارز برتر هفته با احتمال سود آوری در کوتاه مدت! (20 دی 1401)

بازارهای کریپتو به دنبال تداوم رشد هفته گذشته در سهام، سبز می شوند و SOL، XMR، LDO و AAVE می توانند آماده افزایش قیمت باشند.

بیت کوین پس از صعود به 17375 دلار در 12 ژانویه، در نهایت از مرز 17000 دلار عبور کرد، در حالی که هم گاوها و هم خرس‌ها به بازخوانی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در تاریخ 12 ژانویه چشم دوخته بودند. اگر چاپ نشان دهد که تورم در حال کاهش است، ریسک دارایی ها ممکن است افزایش یابد، اما یک غافلگیری منفی می تواند فروش قوی را جذب کند.

در حالی که برخی بر این باورند که کاهش نرخ ها در اقتصاد کلان ممکن است در بیت کوین در حال شکل گیری باشد، برخی دیگر تردید دارند. آنها یک موازی بین بازار نزولی فعلی و ترکیدن یک حباب را ترسیم می کنند. فدرال رزرو ایالات متحده افزایش نرخ بهره آمریکا را در ماه مه 2000 متوقف کرد، اما نزدک تا دو سال دیگر به پایان نرسید. اگر همین سناریو در مورد ارزهای رمزپایه اجرا شود، ممکن است روند صعودی بعدی با عجله شروع نشود.

با این حال، یک نکته مثبت برای آینده صنعت کریپتو این است که شرکت های مالی قدیمی همچنان به این فضا علاقه نشان می دهند. Jez Mohideen، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Laser Digital معتقد است که ورود شرکت های سنتی می تواند به تنظیم بخش ارزهای دیجیتال کمک کند.

⁉️آیا نمودارها افزایش قیمت بیت کوین را نشان می دهند؟ آلتکوین های دیگری که ساختار نمودار مثبتی را نشان می دهند کدامند؟ بیایید دریابیم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین از 4 ژانویه بالاتر از میانگین متحرک معامله می شود. این اولین نشانه ای است که فشار فروش ممکن است کاهش یابد. قیمت در 6 ژانویه به مقاومت پیش رو 17061 دلار رسید اما گاوها نتوانستند به این سطح صعود کنند. این نشان می دهد که خرس ها هنوز تسلیم نشده اند.

چارت روزانه بیت کوین

🔰یک نکته مثبت جزئی به نفع گاوها این است که آنها با خرید بیت کوین اجازه نداده اند به زیر میانگین متحرک سقوط کند. اگر قیمت برای مدتی بین میانگین های متحرک و 17061 دلار تثبیت شود، شکست بالای مقاومت پیش رو می تواند بهبود یابد. اگر گاوها قیمت را به بالای 17061 دلار برسانند، این جفت می تواند تا 18388 دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین های متحرک سقوط کند، نشان می دهد که این جفت می تواند برای چند روز دیگر بین 17061 تا 16256 دلار نوسان داشته باشد.

چارت 4 ساعت بیت کوین

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که خرس ها از سطح 17061 دلار محافظت می کنند اما در پایین آوردن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) موفق نبوده اند. این نشان می‌دهد که خریداران برای خروج عجله ندارند زیرا انتظار شکست بالاتر از مقاومت پیش رو را دارند.

شیب تدریجی 20-EMA و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه مثبت نشان می دهد که خریداران دارای یک مزیت جزئی هستند. شکست بالای 17061 دلار می تواند نشانه شروع یک حرکت صعودی جدید در کوتاه مدت باشد.

♦️اگر خرس‌ها بخواهند کنترل خود را دوباره به دست آورند، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه برسانند. سپس این جفت می‌تواند تا 16600 دلار کاهش می یابد و مدت طولانی‌تری در محدوده باقی بماند.

سولانا (SOL)

سولانا در چند ماه گذشته عملکرد بسیار ضعیفی داشته است، اما اقدام قیمت در چند روز گذشته احتمال افزایش قیمت را بیشتر می کند. خیلی زود است که پیش بینی کنیم حرکت مورد انتظار الگوی جهش گربه مرده است یا شروع یک بهبودی پایدار. با این حال، راه اندازی می تواند برای معامله گران کوتاه مدت جالب باشد.

چارت روزانه سولانا

جفت از سولانا نسبت به پایین‌ترین قیمت 8 دلار در 29 دسامبر به شدت افزایش یافته است. خریداران با خرید سولانا در 3 ژانویه قیمت را به بالای SMA 50 روزه (12.75 دلار) رساندند و از آن زمان تاکنون توانسته اند این جفت را بالاتر از این سطح نگه دارند. این نشان می دهد که گاوها در تلاش هستند تا میانگین های متحرک را به حمایت تبدیل کنند.

🟢اگر قیمت به بالای مقاومت 15 دلار برسد، جفت می‌تواند تا 19 دلار شتاب بگیرد. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مانع عمل کند، اما در صورت عبور از آن، رالی می تواند تا سطح 50% فیبوناچی اصلاحی 23.40 دلار گسترش یابد.

اگر قیمت پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک سقوط کند، گاوها ممکن است کنترل خود را از دست بدهند. چنین حرکتی نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

چارت 4 ساعت سولانا

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که قیمت به 20-EMA بازگشت اما گاوها این کاهش را خریداری کردند. این نشان دهنده تغییر در احساسات و خرید سولانا با کاهش قیمت این رمز ارز است. گاوها سعی خواهند کرد با بالا بردن قیمت به بالای منطقه مقاومت 14.24 دلاری تا 15 دلار، حرکت صعودی را گسترش دهند.

🛑از سوی دیگر، خرس ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر 20-EMA بکشند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، جفت ممکن است به 50-SMA سقوط کند. این سطح ممکن است به عنوان یک حمایت عمل کند، اما اگر خرس ها قیمت را به زیر آن کاهش دهند، این کاهش می تواند به 11 دلار برسد.

مونرو (XMR)

مونرو در 5 ژانویه از الگوی گوه نزولی خارج شد و خریداران توانسته اند قیمت را به مدت سه روز بالاتر از سطح شکست شده حفظ کنند. این نشان دهنده تغییر روند بالقوه است.

چارت روزانه مونرو

میانگین‌های متحرک افزایش یافته‌اند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد و این نشان می‌دهد که خریداران با خرید مونرو دست بالا را دارند. یک مقاومت جزئی در 162 دلار و سپس دوباره در 167 دلار وجود دارد، اما هر دو سطح احتمالاً عبور می کنند.

جفت ارز مونرو پس از آن می تواند به مقاومت پیش رو در 174 دلار برسد. این سطح ممکن است به عنوان یک مانع بزرگ عمل کند، اما اگر گاوها بتوانند بر آن غلبه کند، این جفت می تواند تا 200 دلار افزایش یابد.

🔺برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین های متحرک سقوط کند، نشان می دهد که خروج از گوه ممکن است یک تله گاو باشد. شتاب نزولی ممکن است با شکست به زیر 138 دلار افزایش یابد.

چارت 4 ساعت مونرو

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاش هستند تا یک الگوی کوتاه‌ مدت بالای 160 دلاری شکل دهند. فروشندگان قیمت را به زیر 20-EMA کشیده اند که درها را برای افت احتمالی به 50-SMA باز می کند. گاوها ممکن است به شدت از میانگین های متحرک محافظت کنند زیرا شکستن زیر آن می تواند مزیت را به نفع خرس ها تغییر دهد.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، نشان می دهد که سطوح پایین تر، خریداران را جذب می کند. سپس جفت می تواند یک بار دیگر به مقاومت پیش رو در 160 دلار صعود کند. اگر این مقاومت کوچک شود، حرکت رو به بالا می تواند از سر گرفته شود.

لیدو دائو (DAO)

خرید ارز لیدو دائو (DAO) در تاریخ 1 ژانویه موجب شد از خط روند نزولی خارج شود و افزایش قیمت ناگهانی را تجربه کند. این نشان می دهد که روند نزولی ممکن است پایان یافته باشد.

چارت روزانه لیدو دائو

میانگین‌های متحرک یک متقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند، که نشان می‌دهد خریداران دست بالا را دارند اما سطوح خرید بیش از حد در RSI نشان‌ دهنده اصلاح یا تثبیت کوتاه‌ مدت است.

اگر خریداران از سطح فعلی دست نکشند، جفت LDO/USDT می تواند به مقاومت 1.85 دلار برسد. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مانع قوی عمل کند، اما اگر گاوها بر آن غلبه کنند، جفت می تواند به 2.30 دلار برسد.

📍اولین نشانه ضعف، شکستن زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.21 دلار) خواهد بود. چنین حرکتی نشان می دهد که خرس ها در رالی های کوتاه مدت دارایی خود را می فروشند.

چارت 4 ساعت لیدو دائو

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که این جفت روند صعودی را آغاز کرده است. میانگین‌های متحرک صعودی و RSI در منطقه بیش از حد خرید نشان می‌دهد که گاوها کنترل را در دست دارند. یک مقاومت جزئی در 1.71 دلار وجود دارد، اما در صورت عبور از آن، رالی می تواند به 1.85 دلار برسد.

20-EMA به عنوان یک تکیه گاه قوی در هنگام عقب نشینی عمل کرده است، از این رو این سطح مهمی است که باید در کوتاه مدت به آن توجه داشت. اگر این پشتیبانی شکسته شود، جفت می تواند به سمت 50-SMA حرکت کند.

آوه (AAVE)

خریداران با موفقیت از حمایت روانشناختی نزدیک به 50 دلار دفاع کردند و در تلاش هستند تا یک الگوی کف دوقلو را تشکیل دهند. دلیل انتخاب این ارز توسط سرمایه گذاران و تمایل آنها به خرید آوه همین است.

چارت روزانه آوه

جهش از حمایت قوی در 50 دلار به SMA 50 روزه (58 دلار) رسیده است. هر دو میانگین متحرک مانند یک خط صاف شده اند و RSI به محدوده مثبت جهش کرده است که نشان دهنده مزیت برای خریداران است.

اگر گاوها قیمت را به بالای SMA 50 روزه برسانند، جفت AAVE/USDT می تواند به خط روند نزولی و پس از آن به 67 دلار صعود کند. شکستن و بسته شدن بالاتر از این سطح، دو کفی را تکمیل می‌کند که هدف الگوی آن 84 دلار است.

♦️اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح حمایت حیاتی 50 دلار سقوط کند، این دیدگاه صعودی باطل خواهد شد.

چارت 4 ساعت آوه

گاوها در تلاش هستند تا قیمت را بالاتر از مقاومت پیش رو نزدیک به 58 دلار نگه دارند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز می تواند به خط روند نزولی صعود کند. این سطح ممکن است به عنوان یک مانع قوی عمل کند، اما در مسیر نزولی، اگر گاوها سطح 58 دلار را به سمت حمایت برگردانند، می‌تواند احتمال شکست از خط روند نزولی را افزایش دهد.

اولین حمایت برای دیدگاه منفی 20-EMA است. اگر این سطح شکسته شود، جفت می تواند تا 54 دلار کاهش یابد. اگر گاوها بخواهند حرکت کوتاه مدت را به نفع خود حفظ کنند، این یک سطح مهم برای دفاع است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments