ریزش بیت کوین به زیر 25 هزار دلار | آیا سقوط رمز ارزها ادامه دارد؟

ریزش بیت کوین به زیر 25 هزار دلار | آیا سقوط رمز ارزها ادامه دارد؟

ریزش بیت کوین (BTC) در آخر هفته عمیق تر شد و این توکن به پایین ترین سطح خود از اواخر سال 2020 در میان هجوم سیگنال های فروش سقوط کرد.

بیت کوین در دو روز گذشته 20 درصد سقوط کرد و اکنون با اندکی بالای 25000 دلار معامله می شود. ارزش بازار توکن نیز به زیر 500 میلیارد دلار کاهش یافته است.

در حالی که آخرین دور زیان بیت کوین به دلیل افزایش بیش از حد داده های تورم ایالات متحده بود، ترکیبی از سایر شاخص های منفی باعث فروش شدید در آخر هفته شد.

اکنون انتظار می رود که افزایش تورم باعث افزایش بیشتر از حد انتظار نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده در این هفته شود و ریزش بیشتری را برای بیت کوین به همراه داشته باشد. 

مشکل در فضای DeFi نیز احساسات کریپتو را بدتر کرد زیرا پلتفرم سلسیوس برداشت ها را به دلیل بحران شدید نقدینگی به حالت تعلیق درآورد.

معامله گران بیت کوین از فدرال رزرو به دلیل افزایش تورم می ترسند

در خط مقدم رویدادهای اقتصادی این هفته، نشست دو روزه فدرال رزرو است که از 14 ژوئن آغاز می شود. با توجه به ارقام بالای تورم، تمرکز بر روی میزان تمایل بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره خواهد بود.

داده‌های اپراتور صرافی CME Group نشان می‌دهد که ۷۶ درصد معامله‌ گران با افزایش ۷۵ واحد پایه در این هفته قیمت‌ گذاری می‌کنند و نرخ بهره را به سطح قبل از همه‌ گیری نزدیک می‌کند.

انتظار می‌رود این حرکت برای بازارهای کریپتو بسیار نزولی باشد، زیرا نشان از تشدید شرایط نقدینگی دارد. همچنین منعکس کننده فدرال رزرو است که از شوک اقتصادی آتی می ترسد.

اقدام قیمت آخر هفته برای رمز ارزها وحشیانه بود، و اقدام قیمت امروز نیز دلگرم کننده نیست. قیمت بیت کوین سطح پشتیبانی 25 هزار را مجدداً آزمایش کرده است و احتمالاً شاهد کاهش قیمت به سمت قیمت بحرانی 20 هزار خواهیم بود.

بحران شدید نقدینگی در فضای دیفای

به نظر می رسد فضای DeFi با بحران شدید نقدینگی مواجه است که با تعلیق اخیر برداشت توسط سلسیوس برجسته شده است.

این بحران ناشی از عدم پایداری ارز stETH در پلتفرم لیدو با رمز ارز اتریوم است که باعث فروش بیش از حد ETH می شود.ضرر دومین ارز دیجیتال بزرگ به مراتب بیشتر از بیت کوین بوده است.

تعلیق سلسیوس، همراه با ضرر در ETH، باعث فروش گسترده در فضای DeFi شده است. این باعث بدتر شدن احساسات نسبت به بازار کریپتو شده و همچنین بر قیمت بیت کوین تأثیر گذاشته است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments