5 ارز دیجیتال برتر هفته با احتمال رشد قیمت (23 خرداد 1401) | تجزیه و تحلیل روند کوتاه مدت

5 ارز دیجیتال برتر هفته با احتمال رشد قیمت (23 خرداد 1401) | تجزیه و تحلیل روند کوتاه مدت

بیت کوین توانسته از یک حمایت حیاتی رد شود و در صورت حفظ سطوح بالاتر، اف تی ایکس توکن (FTT)، تزوس (XTZ)، کوکوین توکن (KCS) و هلیوم (HNT) می توانند خریداران را جذب کنند.

در حال حاضر بیت کوین که به بدترین قیمت هفتگی خود از دسامبر 2020 سقوط کرده است و بازار کریپتو به شدت تحت کنترل است و فروش به دنبال گزارش تورم بالاتر از حد انتظار ایالات متحده در 10 ژوئن شتاب گرفته است. 

این سقوط علاوه بر بازار کریپتو، بازارهای سهام ایالات متحده را در هفته منتهی به 10 ژوئن را با ضررهای شدید تحت تاثیر قرار داد. دارایی های پر ریسک ممکن است در کوتاه مدت بی ثبات بمانند زیرا معامله گران منتظر نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال ایالات متحده در 14 و 15 ژوئن هستند.

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ، هشدار داد که اگر بازارهای سهام به افت ادامه دهند، این نشان می‌دهد که اوج رونق بیشتر دارایی‌ها در دو سال گذشته بوده است.

آیا بیت‌ کوین می‌تواند در سطوح پایین‌تر حمایت پیدا کند و آیا خرید در آلت‌ کوین‌ های ذکر شده انجام می‌شود؟ در ادامه نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر را که در صورت بهبود احساسات احتمالاً به سمت بالا حرکت می کنند، بررسی می کنیم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در 10 ژوئن به زیر خط روند شکست که الگوی مثلث صعودی در حال تشکیل را باطل کرد. خرس ها فشار فروش خود را حفظ کردند و قیمت را به زیر حمایت قوی 28630 دلار در 11 ژوئن رساندند.

چارت روزانه بیت کوین

سایه بلند در کندل 12 ژوئن نشان می دهد که گاوها در تلاش برای دفاع از حمایت با 26700 دلار هستند. اگر خریداران قیمت را به بالای سطح شکست 28630 دلار برگردانند، نشان می دهد که جفت BTC/USDT ممکن است برای مدتی بین 32659 تا 26700 دلار محدود بماند.

🔴از سوی دیگر، اگر قیمت از 28630 دلار کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها این سطح را به مقاومت تغییر داده‌اند. این امر می تواند احتمال شکست به زیر 26700 دلار را افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، فروش ممکن است تشدید شود و جفت ممکن است به 22000 دلار و بعداً به 20000 دلار کاهش یابد.

چارت 4 ساعت بیت کوین

🔰این جفت به شدت از 26,890 دلار بازگشت، که نشان دهنده خرید تهاجمی نزدیک به سطح حیاتی 26,700 دلار است. خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از سطح شکست 28630 دلار برسانند. اگر این اتفاق بیفتد، توقف بعدی می تواند میانگین متحرک 50 باشد. شکست قیمت و بسته شدن آن بالاتر از این سطح می تواند مسیر رالی احتمالی تا 32000 دلار را باز کند.

شیب نزولی 20-EMA و اندیکاتور RSI در منطقه منفی نشان می دهد که فروشندگان کنترل بازار را در دست دارند. اگر قیمت از 28630 دلار کاهش یابد، خرس‌ها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت ارز را به زیر 26700 دلار کاهش دهند و روند نزولی را از سر بگیرند.

توکن اف تی تی (FTT)

توکن اف تی ایکس (FTT) در چند ماه گذشته در یک روند نزولی بوده است، اما شاخص RSI واگرایی مثبتی ایجاد کرده است که نشان می‌دهد ممکن است حرکت نزولی در حال تضعیف باشد.

چارت روزانه توکن اف تی تی

گاوها در 9 ژوئن قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (29 دلار) رساندند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برگرداندند، اما خریداران نتوانستند موقعیت زیادی را رها کنند. خرید پایدار توسط گاوها قیمت را به بالای مقاومت در 12 ژوئن رساند.

جفت FTT/USDT می تواند به SMA 50 روزه (32 دلار) صعود کند و در صورت عبور از این سطح، حرکت صعودی ممکن است به 35 دلار برسد.

📍اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 25 دلار برسد، این دیدگاه مثبت باطل می شود. چنین حرکتی شروع مرحله بعدی روند نزولی را نشان می دهد.

چارت 4 ساعت توکن اف تی تی

🟢نمودار 4 ساعته شکل گیری یک الگوی سر و شانه معکوس را نشان می دهد که با شکست قیمت، کامل می شود و بالای خط گردن بسته می شود. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت می‌تواند حرکت صعودی جدیدی را به سمت هدف الگوی 34 دلار آغاز کند.

برعکس، اگر قیمت نتواند بالاتر از خط گردن ثابت بماند، این نشان می‌دهد که خرس‌ها موضع خود را حفظ می کنند. در ادامه آنها سعی می کنند قیمت را به زیر 26 دلار برسانند که اگر موفق شوند، این جفت می تواند به 25 دلار کاهش یابد.

تزوس (XTZ)

در 9 ژوئن (19 خرداد) بود که ارز تزوس(XTZ) به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (2.14 دلار) صعود کرد، اما سرمایه دارانی که اقدام به خرید تزوس کرده بودند، نتوانستند این سطح را حفظ کنند. این نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

چارت روزانه تزوس

خرس ها اقدام به فروش قوی این رمز ارز کردند و قیمت آن را به زیر میانگین های متحرک کشاند و جفت ارز XTZ/USDT به منطقه حمایتی مهم 1.61 دلار به 1.45 دلار سقوط کرد. اگر قیمت رمز ارز تزوس از این منطقه بازگردد، خریداران بار دیگر سعی می کنند جفت ارز XTZ/USDT را به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه بکشانند و مقاومت پیش رو را در 2.36 دلار به چالش بکشند.

📮در صورتی که قیمت تزوس پایین تر بماند و به زیر منطقه حمایت سقوط کند، این دیدگاه مثبت می تواند بی اعتبار شود. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز می تواند روند نزولی خود را از سر گرفته و به سمت سطح روانی 1 دلار سقوط کند.

چارت 4 ساعته تزوس

نمودار 4 ساعته جفت ارز XTZ/USDT  نشان می دهد که قیمت در محدوده بین 2.30 تا 1.61 دلار می باشد. معمولاً وقتی قیمت در یک محدوده تثبیت می شود، معامله گران نزدیک به سطح حمایت خرید می کنند و نزدیک به سطح مقاومت می فروشند. این همان چیزی است که از بازگشت به 1.61 دلار دیده می شود.

♻️این احتمال وجود دارد که خریداران سعی کنند در رالی ها به 20-EMA بفروشند، اما اگر خریداران این مقاومت را از پیش رو خود بردارند، احتمال دارد که قیمت این جفت ارز تا 2.30 دلار افزایش یابد. اگر خرس ها قیمت را زیر 1.61 دلار حفظ کنند، این دیدگاه باطل می شود. حال اگر این اتفاق بیفتد، قیمت جفت ارز مورد نظر ما ممکن است به 1.45 دلار کاهش یابد.

توکن کوکوین (KCS)

در 12 می(22 اردیبهشت) بود که توکن کوکوین (KCS) از پایین ترین سطح روزانه 9.50 دلاری خود به شدت صعود کرد و در نهایت در 31 می(10 خرداد) به 18 دلار رسید. افزایش شدید این توکن ممکن است معامله گران کوتاه مدت را وسوسه کند که سیو سود کنند، که اصلاح فعلی را آغاز کرد.

چارت روزانه ارز KCS

خریداران سعی خواهند کرد از ناحیه بین سطح اصلاحی فیبوناچی 50% 13.75 دلار و سطح اصلاحی 61.8% 12.75 دلار دفاع کنند. اگر قیمت از این منطقه بازگردد، خریداران تمام تلاش خود را خواهند کرد تا جفت ارز KCS/USDT را بالاتر از میانگین های متحرک برانند.

اگر آنها موفق شوند که این کار را انجام دهند، نشان می دهد که ممکن است اصلاحات تمام شده باشد. سپس این جفت ارز می تواند مقاومت مهم 18 دلاری را بار دیگر تست کند.

🎰از طرف دیگر، اگر قیمت پایین تر بیاید و به زیر 12.75 دلار برسد، حاکی از آن است که احتمالا معامله گران دست به فروش عجله ای زده اند و از بازار خارج شده اند که همین امر می تواند احتمال اصلاح 100% را به 9.50 دلار افزایش دهد.

چارت 4 ساعت ارز KCS

گاوها سعی کردند که کاهش قیمت این جفت ارز را نزدیک به 15 دلار متوقف کنند، اما خرس ها همچنان به فروش خود ادامه دادند و قیمت را به زیر سطح حمایت رساندند. اگرچه توکن کوکوین زیر 15 دلار معامله می شود، اما نکته مثبت ناچیزی که وجود دارد این است که فروشندگان به خریداران اجازه نداده اند تا کاهش قیمت را ادامه دهند.

🔰خریداران همچنان تلاش می کنند که قیمت رمز ارز مورد نظر ما را به بالای 15 دلار و 20-EMA برگردانند. اگر آنها موفق به این کار شوند، نشان می دهد که سطوح پایین تر همچنان خرید قوی را جذب می کنند که می تواند قیمت را به 16.30 دلار و نزدیک به 17 دلار برساند.

برعکس، اگر قیمت از 15 دلار کاهش یابد، نشان می دهد که خرس ها سطح حمایت را به مقاومت تغییر داده اند که می تواند درها را برای کاهش بیشتر قیمت به منطقه 14 تا 13.50 دلار باز کند.

هلیوم (HNT)

 در چند ماه گذشته، ارز دیجیتال هلیوم (HNT) روند نزولی داشته است. در این مدت خریداران در تلاش بودند که شرایط را بازیابی کنند و آنها توانستند در 9 ژوئن (19 خرداد)، قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه (10.86 دلار) بکشانند، اما خرس‌ها برنامه‌های دیگری داشتند.

چارت روزانه HNT

در 10 ژوئن (20 خرداد)  بود که فروشندگان با قیمت 12.50 دلار این توکن را فروختند که این حرکت آنها منجر به لیکویید شدن پوزیشن های خرید شد و در نهایت در 11 ژوئن (21 خرداد)، قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (9.69 دلار) کشاند.

اگر سرمایه گذارانی که اقدام به خرید ارز هلیوم (HNT) کرده اند، موفق به حفظ روند صعودی شوند، این رمز ارز دوباره تلاش خواهد کرد تا از میانگین متحرک بالاتر برود و مقاومت 12.50 دلاری را به چالش بکشد.

🔺اگر قیمت ارز هلیوم به زیر 8 دلار برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل می شود و قیمت جفت ارز HNT/USDT می‌تواند به پایین‌ترین قیمت روزانه 12 می (22 اردیبهشت) یعنی 6.54 دلار کاهش یابد. اگر این سطح بشکند و هلیوم به زیر این سطح برود، روند نزولی دوباره آغاز می شود.

چارت چهار ساعت HNT

اگر روند بشکند و کندل زیر 11 دلار بسته شود، فشار فروش بیشتر می شود. میانگین‌های متحرک یک کراس نزولی را تکمیل کرده‌اند و اندیکاتور RSI در محدوده منفی قرار دارد که نشان می دهد قدرت در دست فروشندگان است.

🟢خریداران در تلاشند تا شرایط را بهبود بخشند اما با مقاومت قوی نزدیک به 9.50 دلار مواجه هستند. اگر آنها بتوانند از این سطح عبور کنند، مقاومت بعدی که ممکن است با آن مواجه شوند، میانگین متحرک نمایی 20 روزه است. شکست این مقاومت اولین نشانه کاهش فشار فروش خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر قیمت از مقاومت پیش رو برگردد و به زیر 8.50 دلار برسد، قیمت جفت ارز مورد نظر ما می‌تواند به حمایت قوی در 8 دلار سقوط کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments