شباهت تصویر شرکت باشگاه قایقرانی Bored Ape با نازی ها | انتقاد یکی از بنیانگذاران یوگا لبز

شباهت تصویر شرکت باشگاه قایقرانی Bored Ape با نماد نازی ها | انتقاد یکی از بنیانگذاران یوگا لبز

یکی از بنیانگذاران یوگا لبز بیانیه ای را به اشتراک گذاشت که به اتهام استفاده از تصاویر پنهان نازی در باشگاه قایقرانی Bored Ape پرداخته است.

در 24 ژوئن، ویلی آرونو، که به صورت آنلاین با نام گوردون گونر، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه یوگا شناخته می شود و استارتاپی که پشت مجموعه NFT میمون های کسل است، در توییتر به کمپین اطلاعات نادرست گفت که ادعا می کند او و تیمش نازی های فوق سری هستند.

گونر گفت که اگرچه در گذشته به اتهامات «بسیار ناعادلانه» توجه کرده است، اما پس از اینکه یک یوتیوبر ویدیو یک ساعته از یک تحقیق ادعایی 6 ماهه را در مستند سازی و منتشر کرد، مانند امروز به جزئیات پاسخ نداد. او فکر می کند که یک ارتباطی بین تصویر شرکت BAYC و نازی ها وجود دارد.

ما با جزئیات بیشتر به این اتهامات پاسخ نداده‌ایم، زیرا صادقانه بگویم که این ادعاها بسیار دور از ذهن هستند. با این اوصاف، امروز صبح با پادکستی که به آن احترام می گذاریم از خواب بیدار شدیم که درباره این تئوری توطئه صحبت می کرد و این کاملاً فرا واقع گرایی یا سورئال است.

این ویدیو تا کنون نزدیک به 900 هزار بازدید داشته است و بحث های زیادی را در بین تماشاگران ایجاد کرده است.

اعضای باشگاه قایقرانی Bored Ape یهودی، ترک، پاکستانی و کوبایی هستند

گونر موضوع خود را با توضیح اینکه بنیانگذاران BAYC گروهی از دوستان یهودی، ترک، پاکستانی و کوبایی هستند، شروع کرد. حتی همسر گونر هم مکزیکی-آمریکایی است. به همین دلیل، او استدلال می‌کند که تصور اینکه کلوپ قایقرانی Bored Ape یا اعضای آن با جنبش نازی‌ها ارتباطی دارند، مضحک خواهد بود.

🛑گونر گفت که همه این اتهامات یک “دروغ” است که توسط یک فعال ضد BAYC به نام رایدر ریپس تبلیغ می شود، که یک کپی از مجموعه NFT خود را با نام دیگری ایجاد کرد و قبل از اینکه حسابش به دلیل نقض قوانین مالکیت معنوی به حالت تعلیق درآید تقریباً 3.5 میلیون دلار در پلتفرم OpenSea فروخت.

رایدر ریپس در حال حاضر 29 هزار دنبال کننده در توییتر دارد و خود را به عنوان یک هنرمند، طنزپرداز تعریف می کند. موضوعی با اتهامات او به گونر روی حساب او بسته شده است.

آزمایشگاه یوگا توسط گروهی از بازیکنان سرخوش ساخته شد

گونر خاطرنشان کرد که یوگا لبز از نام یک شخصیت شرور از بازی ویدیویی Zelda گرفته شده است که می تواند خود و دوستانش را به هنر دو بعدی تبدیل کند که با توجه به مجموعه NFT که آنها می خواستند ایجاد کنند منطقی بود و اینکه او و دوستانش گروهی از آدم های عصبی هستند که عاشق بازی های ویدیویی MMORPG مانند Warcraft می باشند.

در مورد لوگوی BAYC، او توضیح داد که آنها هرگز قصد نداشتند این لوگو را تا این حد جدی بگیرند، و به همین دلیل است که ظاهر آن “درهم و برهم و غواصی” است، و اطمینان می دهد که همه چیز در مورد BAYC با روحیه “بی احترامی و پوچی” ساخته شده است. که با دیدگاه ریپس فاصله زیادی دارد.

گونر حتی ایمیلی را که برای طراح لوگو ارسال شده بود ارسال کرد و گفت که الهامات باشگاه به سلیقه او در پانک، اسکیت بورد، پرچم های نیروی دریایی و غیره اشاره دارد.

بحث برانگیز است یا خیر، BAYC همچنان مجموعه انتخابی برای افراد مشهور و افراد اجتماعی است، به طوری که امروز امینم و اسنوپ داگ ویدیویی را منتشر کردند که در آن با شروع به آواز خواندن، تبدیل به دو میمون بی حوصله خودشان می شوند.

منبع: کریپتو پتیتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments