بلاک چین و NFT مجهز به متاورس

ایجاد یک متاورس مبتنی بر بلاکچین و مجهز به NFT توسط انویدیا

پردیس جدید انویدیا، به نام Voyager به عنوان یک محوطه آزمایشی برای رو به رویی متاورس (Metaverse) با دنیای فیزیکی شروع به فعالیت کرده است.

متاورس یعنی چه؟ فراتر از مفهوم دنیای مجازی، ‌مفهومی با عنوان متاورس (Metaverse) اخیرا مطرح شده است که در واقع ترکیبی از  دنیای مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت است. کلمه متاورس از ترکیب دو کلمه متا (Meta) به معنای فرا و یونیورس (Universe) به معنای جهان تشکیل شده است و اشتراک ‏گذاری فضاهای مجازی سه‌ بعدی در قالب یک دنیای مجازی را توصیف می کند.

یکی از قدرتمندترین افراد در فناوری معتقد است که متاورس، اصطلاحی برای مجموعه ای از دنیاهای مجازی پیوسته و در ارتباط با اقتصاد خودمختار، فناوری بعیدی نیست.

علاقه مندان به الهام گرفتن از کتاب داستانی-تخیلی Snow Crash نوشته نیل استفنسون مدت ها است که به دنیای VR/AR با بازار داخلی رمز ارزها امیدوار هستند. این تکنولوژی یکی از جالب ترین موارد استفاده برای بلاک چین و توکن های NFT است. با این حال، جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، فکر می کند تحقق فناوری آن بسیار نزدیک است.

هوانگ در کنفرانس مجازی کامپیوتکس صحبت کرد و گفت که “باور کنید که ما در راس متاورس هستیم ” و با توجه به متن جلسه پرسش و پاسخ او با خبرنگاران، به طور قابل توجهی در مورد پتانسیل آن صحبت کرد. تا آنجا که می گوید کاربران روزی از متاورس برای “شبیه سازی آینده” استفاده می کنند. 

“نسخه های واقعیت افزوده (AR) وجود دارد، به صورتی  که هنری که شما دارید یک هنر دیجیتال است. شما با استفاده از NFT مالک آن هستید. شما آن هنر زیبا را به نمایش می گذارید، این یک نوع هنر است و کاملاً دیجیتالی است. ما این همپوشانی را با متاورس ملموس تر مشاهده خواهیم کرد. “

وی خاطرنشان کرد که انویدیا در حال استفاده از نسخه VR برای ساختمان اداری جدید انویدیا است که به دنبال آزمایش این تئوری ها میباشد. این محوطه تحقیقاتی را “Voyager” نامگذاری کرده است. در میان بزرگترین تولیدکنندگان پردازنده های گرافیکی جهان، انویدیا از ابر رایانه ها برای شبیه سازی معماری برای Voyager استفاده کرده و به طراحی و کارایی اکولوژیکی کمک می کند. وی خاطرنشان کرد که انویدیا در حال حاضر از واقعیت مجازی (VR) استفاده می کند و در نهایت این شرکت با استفاده از هدست های VR از خانه و کنترل ربات ها برای حرکت در فضای فیزیکی دفتر، یک هیبرید مشترک واقعیت مجازی/ محل کار فیزیکی، به کارمندان اجازه می دهد تا در محل کار حضور پیدا کنند.

“این ساختمان کاملاً در واقعیت مجازی (VR) وجود دارد. ما فناوری آن را به طور کامل دیجیتالی طراحی کردیم. قصد داریم آن را بسازیم تا یک دوقلوی دیجیتال از این ساختمان فیزیکی در VR وجود داشته باشد. ما قادر خواهیم بود همه چیز را شبیه سازی کنیم، ربات های خود را در آن آموزش دهیم. می توانیم بهترین روش توزیع تهویه مطبوع را برای کاهش مصرف انرژی در همه این موارد در دوقلوی دیجیتال خود، شبیه سازی کنیم، قبل از اینکه هر چیزی را اینجا در دنیای فیزیکی مستقر کنیم. می توانیم با استفاده از VR و AR از آن وارد و خارج شویم. “

هوانگ تنها مدیرعامل نیست که از اواخر سال NFT ها و Metaverse را مورد سنجش قرار داده است، اگرچه که او مطمئناً خوش بین ترین آن ها است. در ژانویه، بنیانگذار Fortnite، تیم سوئینی گفت که ساخت NFT “منطقی ترین” مسیر برای رسیدن به یک متاورس عملیاتی است، اما در حال حاضر اینها همچنان “یک گمانه زنی” هستند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

1.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments