سقوط بیت کوین

کاهش قابل توجه بازده کارمزد های روزانه بیت کوین

اتریوم (Ethereum)، یونی سواپ (Uniswap)، بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) و آوه (Aave) با بازده کارمزد های روزانه، بیت کوین را شکست می دهند.

به نظر می رسد اتریوم سلطه کارمزد های خود را گسترش می دهد به طوری که نرخ آن به حدود ده برابر نرخ بازده روزانه بیت کوین رسیده است. این در حالی است که بیت کوین به رتبه ششم در کارمزدهای هفتگی نزول کرده است.

طبق داده های CryptoFees در 18 ژوئیه، شبکه بیت کوین طی هفت روز گذشته به طور متوسط 725.7 میلیون دلار کارمزد روزانه داشته است و کارمزد های روزانه آن کمتر از 400000 دلار است.

اتریوم با کسب بیش از 6.1 میلیون دلار کارمزد روزانه به طور متوسط در هفته و بیش از 5 میلیون دلار در روز، با اختلاف فاحش در صدر رتبه بندی ها قرار دارد. به همین ترتیب، کارمزد های روزانه اتریوم در هفته گذشته 8.4 برابر کارمزد های بیت کوین و در 18 جولای بیش از 15 برابر بوده که می توان گفت بیت کوین را در این زمینه شکست داده است.

نسخه سوم یونی سواپ (Uniswap V3) با میانگین 1.5 میلیون دلار کارمزد روزانه در رده دوم قرار دارد و پس از آن به ترتیب بایننس اسمارت چین با 1.2 میلیون دلار، نسخه دوم یونی سواپ (Uniswap V2) با 732000 دلار، آوه با 728000 دلار و سپس بیت کوین قرار گرفته اند.

در این میان یک کاربر توییتر به نام “odin free” با انتشار یک توییت، قدرت شبکه اتریوم نسبت به بیت کوین را به سلطه ی فیسبوک بر Myspace در اواخر دهه 2000 تشبیه کرد.

رتبه بیت کوین از نظر کارمزد ها در حالی رو به نزول است که به روز رسانی لندن در شبکه اتریوم و اخبار مثبت پیرامون راه اندازی اتریوم 2.0 باعث ایجاد حدس و گمان هایی در بازار شده است که مارکت کپ اتریوم می تواند از مارکت کپ بیت کوین پیشی بگیرد.

در 14 ژوئیه، لارک دیویس (Lark Davis)، تحلیلگر کریپتو، داده هایی را توئیت کرد که نشان می دهد ارزش معیار های درون زنجیره ای اتریوم سه برابر بیت کوین است. دیویس متذکر شد که افزایش محبوبیت راه حل های مقیاس پذیری لایه دو برای اتریوم احتمالاً این اختلاف را بیشتر می کند.

اتریوم همچنین در حال پیشی گرفتن 500 درصدی از بیت کوین از نظر تعداد کل تراکنش ها است. حجم معاملات اتریوم و تعداد نود های شبکه آن در ماه های اخیر بیشتر از بیت کوین بوده است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments