امیذواری معامله گران نسبت به افزایش قیمت بیت کوین

بلاتکلیفی قیمت بیت کوین در آستانه جلسه فدرال رزرو | توقف بعدی BTC کجاست؟

همه نگاه‌ها به جلسه این هفته فدرال رزرو است و معامله‌گران بیت‌کوین امیدوارند که گام‌های مثبت در برابر تورم باعث افزایش قیمت تا محدوده ۱۸۰۰۰ دلار شود.

بیت کوین در 11 دسامبر نتوانست از مقاومت 17250 دلاری عبور کند و متعاقباً با اصلاح 2.2 درصدی روبرو شد. مهمتر از آن، آخرین کندلی که در بازه زمانی روزانه بالاتر از این سطح بسته شد، 30 روز پیش بود.

بنابراین، از یک طرف، گاوهای بیت کوین دلایلی برای جشن گرفتن دارند، زیرا قیمت از پایین ترین سطح 15500 دلاری در 21 نوامبر 10 درصد بهبود یافت، اما خرس ها همچنان در بازه زمانی بالاتر تسلط بازار را در دست دارند زیرا بیت کوین 64 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

⚜️انتظار می‌رود دو رویداد سرنوشت سرمایه‌گذاران مالی سنتی را تعیین کنند، زیرا انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده در 13 دسامبر پیش‌بینی شود و جروم پاول، رییس فدرال رزرو ایالات متحده، اندازه افزایش بعدی نرخ بهره را در 14 دسامبر اعلام خواهند کرد. کنفرانس مطبوعاتی پاول نیز با نگرانی در انتظار سرمایه گذاران خواهد بود.

در بازارهای ارزهای دیجیتال، تسکین خفیفی ناشی از اثبات ذخایر صرافی ها وجود دارد، اگرچه چندین تحلیلگر از جزئیات محدود هر گزارش انتقاد کرده اند.

بر اساس اعلامیه 12 دسامبر، معاملات مشتقات صرافی Bybit آخرین مورد اضافه شده به ابتکار شفافیت بود که به کاربران اجازه می داد تا سپرده های خود را با استفاده از Merkle Trees تایید کنند.

♦️با این حال، پس از اینکه جان تستر، سناتور دموکرات ایالات متحده و بدبین به ارز دیجیتال، جسورانه اظهار داشت که «هیچ دلیلی برای وجود رمز ارزها» نمی بیند، خطرات نظارتی همچنان بالاست. تستر در طی یک حضور در 11 دسامبر در NBC استدلال کرد که کریپتو ارزش واقعی ندارد، بنابراین تنظیم این بخش به آن مشروعیت می بخشد.

در نهایت، طبق گزارش رویترز، وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) در حال تکمیل تحقیقات خود در مورد صرافی بایننس است که در سال 2018 آغاز شده. گزارش 12 دسامبر حاکی از اختلاف بین دادستان ها در مورد اینکه آیا شواهد برای پیگیری اتهامات جنایی کافی است یا خیر.

⁉️بیایید به معیار داده های مشتقات نگاهی بیندازیم تا بهتر درک کنیم که معامله گران حرفه ای در شرایط فعلی بازار به چه صورت فعالیت می کنند؟

پریمیوم استیبل کوین های آسیا به پایین ترین حد در 2 ماه گذشته رسید!

حق بیمه USD Coin معیار خوبی برای تقاضای معامله‌گران خرده‌ فروشی کریپتو در چین است. این تفاوت بین معاملات همتا به همتا مبتنی بر چین و دلار ایالات متحده را اندازه گیری می کند.

تقاضای خرید بیش از حد به شاخص بالاتر از ارزش منصفانه روی 100٪ فشار می آورد و در طول بازارهای نزولی استیبل کوین های زیادی در بازار ارزهای دیجیتال نقد می شوند.

USDC همتا به همتا در مقابل USD/CNY.

در حال حاضر، نرخ پریمیوم USDC در 99 درصد قرار دارد، از 102.5 درصد در 3 دسامبر، که نشان دهنده تقاضای کمتر برای خرید استیبل کوین از سوی سرمایه گذاران آسیایی است. این داده ها پس از تلاش های ناموفق متعدد برای شکستن بالاتر از مقاومت 17250 دلاری ارتباط پیدا می کنند.

با این حال، این داده‌ها لزوما نباید نزولی باشد زیرا موقعیت استیبل کوین می‌توانست صرفاً به دلیل خطرات طرف مقابل به فیات تبدیل شود (پول نقدی) – به این معنی که سرمایه‌گذاران از مبادلات خارج شدند.

خریداران معاملات اهرمی شکست مقاومت مهم را نادیده می گیرند!

شاخص معاملات خرید (LONG) به فروش (SHORT)، عوامل خارجی را که ممکن است صرفاً بر بازار استیبل کوین تأثیر بگذارد، حذف می کند. همچنین داده‌هایی را از موقعیت‌های مشتریان مبادله در قراردادهای آتی، دائمی و سه ماهه جمع‌آوری می‌کند، بنابراین اطلاعات بهتری در مورد نحوه موقعیت معامله‌گران حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

گاهاً اختلافات روش شناختی بین مبادلات مختلف وجود دارد، بنابراین خوانندگان باید تغییرات را به جای ارقام مطلق نظارت کنند.

نسبت خرید به فروش بیت کوین تاجران برتر صرافی ها

حتی اگر بیت کوین نتوانست مقاومت 17250 دلاری را بشکند، معامله گران حرفه ای موقعیت های خرید اهرمی خود را طبق شاخص خرید به فروش بدون تغییر نگه داشته اند.

برای مثال، نسبت معامله‌گران بایننس از 1.08 در 5 دسامبر به سطح 1.05 فعلی کاهش یافت. در همین حال، صرافی Huobi کاهش متوسطی را در نسبت خرید به فروش خود نشان داد، به طوری که نشانگر از 1.04 به 1.02 در هفت روز مانده به 12 دسامبر تغییر کرد.

با این حال، در صرافی OKX، این متریک از 1.04 در 5 دسامبر به نسبت فعلی 1.07 افزایش یافت. بنابراین، به طور متوسط، معامله گران نسبت اهرمی خود را در طول هفته حفظ کرده اند که با توجه به عملکرد ضعیف قیمت، داده های دلگرم کننده است.

مقاومت 17250 دلاری بیت کوین در حال از دست دادن قدرت است!

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد: “اگر یک حمایت یا مقاومت مدام آزمایش شود، احتمالا ضعیف تر می شود.” در حال حاضر، نرخ پریمیوم استیبل‌کوین و معامله‌گران برتر، نشان می‌دهد که خریداران اهرمی علیرغم شکست‌های متعدد برای شکست مقاومت 17250 دلار در دسامبر، حمایت نمی‌کنند.

🔰داده ها از شکستن بیت کوین به بالای 17250 دلار پشتیبانی می کند تا زمانی که نشست FED ایالات متحده در 14 دسامبر نشان دهد که افزایش نرخ بهره در حال نزدیک شدن به پایان است. اگر چنین بود، احساسات نزولی سرمایه‌گذاران می‌تواند خاموش شود، زیرا خرس‌ها اعتماد به نفس کمتری خواهند داشت، به خصوص اگر قیمت بیت کوین سطح 17000 دلار را حفظ کند. 

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments