علت سقوط ارزهای دیجیتال | ریزش تاریخی بیت کوین و اتریوم

علت سقوط ارزهای دیجیتال | ریزش تاریخی بیت کوین و اتریوم

قیمت بیت کوین در سه ماهه آخر سال گذشته به بالاترین حد خود یعنی بیش از 68000 دلار رسید و سپس سال 2022 را با قیمت های شگفت انگیز آغاز کرد. این اتفاق باعث شد که بیت کوین به عظمتی غیرقابل تصور تبدیل شود. بسیاری از حامیان کلیدی نظرات خود را در مورد این موضوع ارائه کردند و عده ای انتظار داشتند که سکه در سال 2022 در حدود 200000 دلار برسد. سپس زمستان کریپتو در اواخر نوامبر و اوایل دسامبر فرا رسید که تاثیر زیادی بر قیمت ارزهای دیجیتال داشت.

دارایی دیجیتال بسیار با ارزش به طور ناگهانی مقدار زیادی از ارزش خود را از دست داد و در عرض چند ماه، مقاومت ظاهری در منطقه 30000 دلاری پیدا شد.

طبق آمارهای موجود، ادامه روند نزولی تقریباً بازتابی از آنچه در سال‌های 2015 و 2018 رخ داده بود است. همچنین، طبیعتاً انتظار می‌ رود که سرمایه‌ گذاران به روند جاری با فروش گسترده واکنش نشان دهند.

علت ریزش قیمت بیت کوین (BTC)

حرکت نزولی در ماه مه زمانی که سرمایه میلیون‌ها نفر به دلیل شکست پروژه ترا و صفر شدن ارز لونا کلاسیک از دست رفتند، بیشتر احساس شد. قبل از سقوط استیبل کوین، گارد بنیاد لونا بیش از 80000 بیت کوین به قیمت 33000 دلار به ازای هر واحد سکه را به فروش رساند. 

چارت روزانه بیت کوین

با توجه به اینکه سکه ها در ابتدا به قیمت 47000 دلار خریداری شده بودند، این فروش تلاشی ناامیدانه برای ایجاد تعادل در UST در حال شکست بود. فروش آغاز شده توسط LFG بالغ بر 1.5 میلیارد دلار بیت کوین بود. با این حال، این حرکت مانع از آسیب های قریب الوقوع نشد.

در توییتی توسط Glassnode، تمام بیت‌ کوین‌هایی که توسط Luna Foundation Guard فروخته شده اند توسط آدرس‌هایی خریداری شده‌اند که قبلاً کمتر از ۱۰۰ بیت‌ کوین در پرتفوی خود داشتند.

با وجود فروش بیت کوین، UST پایداری خود را با دلار آمریکا از دست داد و توکن آن با ارزش نسبتاً بالای بیش از 119 دلار به کمتر از 0.00001675 دلار کاهش یافت. به دنبال آن، قیمت دو پیشرو در حوزه ارزهای دیجیتال، بیت کوین و اتریوم نیز در یک روند نزولی به حرکت خود ادامه دادند. 

📮در زمان نگارش چند ساعتی از سقوط قیمت بیت کوین به زیر 21 هزار دلار می گذرد و در حال حاضر با کاهش 14 درصدی با قیمت 22 هزار دلار معامله می شود. همچنین براساس داده های منتشر شده در 24 ساعت گذشته حدود 1.24 میلیارد دلار نقدینگی حاصل از لیکویید شدن پوزیشن های لانگ به ثبت رسیده است. 

علت سقوط قیمت اتریوم (ETH)

سرمایه گذاران اتریوم [ETH] پس از حفظ موقعیت بالای خط پایه (سبز) باندهای بولینگر (BB) برای بیش از دو ماه ناراضایتی خود را اعلام کردند.

اثرات بعدی رالی اخیر بیت کوین عملکرد اتریوم را در چهار روز گذشته بدتر کرد. اما بازگشت از حمایت  مهم 1218 دلاری می تواند مانع از تمایلات نزولی کوتاه مدت شود.

چارت روزانه اتریوم

از دست دادن این پشتیبانی می‌تواند باعث افزایش بیشتر روند نزولی در آینده شود. در زمان انتشار این رمز ارز با 15 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته، با 1,155.27 دلار معامله می شود. 

این رمز ارز برای مدت کوتاهی به زیر 1.1 هزار دلار سقوط کرد، اما توانست به جایی که در حال حاضر با اندکی کمتر از 1.2 هزار دلار معامله می‌شود، بازگردد.

🔰از نقطه نظر تکنیکالی، ETH یک کنترل نزولی یک طرفه را نشان می دهد و با توجه فروشندگان بلندمدت، اتریوم نتوانسته است علائم اولیه تغییر روند را نشان دهد.

در حال حاضر بیش از دو ماه است که قیمت به زیر خط پایه BB تغییر می کند. بزرگترین جایگزین بیش از یک سوم ارزش خود را تنها در شش روز گذشته کاهش داد. در زمان نگارش این مقاله نزدیک به پایین ترین سطح 17 ماهه خود معامله می شد.

در صورتی که این محدوده حمایتی 17 ماهه باعث افزایش مجدد خرید شود، می تواند به گاوها فشار کوتاه مدت بسیار مورد نیاز را به سمت منطقه 1400 دلاری بدهد. همچنین، نشانه های فروش بیش از حد در اندیکاتور BB نشان می دهد که ممکن است در روزهای آینده قیمت تا حدودی بازیابی شود. 

🔴اما به دلیل همبستگی بالای آن با بیت کوین و حجم فروش بالا، این ارز رمزنگاری شده ممکن است با یک نقطه منفی روبرو شود. هر نزدیک شدن به زیر محدوده 1100 دلار، ETH را برای یک مارپیچ نزولی به سمت سطح 1096 دلار تنظیم می کند.

گاوها باید وارد عمل شوند تا حجم خرید را در منطقه حمایتی 1173 دلار افزایش دهند و از ریسک نزولی 6 تا 8 درصدی جلوگیری کنند. هر گونه بهبود در احساسات می تواند به تلاش های ETH برای بازگشت به محدوده 1350-1400 دلار کمک کند.

در نهایت، سرمایه گذاران / معامله گران باید مراقب حرکت بیت کوین باشند. به خصوص از آنجایی که ETH تقریباً 65٪ همبستگی 30 روزه با BTC دارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments