سقوط بیت کوین به زیر 41 هزار دلار | از بین رفتن سود یک هفته ای BTC تنها در 20 دقیقه!!

سقوط بیت کوین به زیر 41 هزار دلار | از بین رفتن سود یک هفته ای BTC تنها در 20 دقیقه!!

قیمت بیت کوین به طور ناگهانی 6.5 درصد کاهش یافت و در 11 دسامبر به زیر 41000 دلار رسید و حدود پنج روز سود را از بین برد.

قیمت بیت کوین در 11 دسامبر در ساعت 2:15 بامداد UTC برای مدت کوتاهی به زیر 41,000 دلار رسید و کاهش 6.5 درصدی ناگهانی از 43,357 دلار به 40,659 دلار در مدت 20 دقیقه را به ثبت رساند.

چارت روزانه بیت کوین

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، نیز شاهد کاهش ناگهانی بود و در همان بازه زمانی بیش از 8.9 درصد سقوط کرد. قیمت اتریوم از آن زمان تثبیت شده است و با 5.3 درصد کاهش در روز با 2233 دلار معامله می شود.

بر اساس داده‌های CoinGlass، این سقوط ناگهانی باعث شد تا بیش از 270 میلیون دلار موقعیت‌های خرید (Long) نقد شوند. این کاهش همچنین حدود 1.2 میلیارد دلار سود در بیت کوین را از بین برد و در حال حاضر حدود 17.9 میلیارد دلار است.

این کاهش، به طرز خنده‌ داری تنها چند دقیقه پس از آن رخ داد که اسکات ملکر، استاد Wolf of All Street، اشاره کرد که بیت کوین به تازگی هشتمین کندل سبز هفتگی خود را بسته است، و این نکته را اضافه کرد: “چه زمانی اصلاح قیمت شروع می شود؟”

توییت

این کاهش، بزرگترین کاهش یک روزه بیت کوین در بیش از یک ماه گذشته را نشان می دهد، به طوری که دارایی در طول 30 روز گذشته بیش از 12 درصد رشد داشته است. حال معامله گرانی که دچار FOMO شده بودند و به دلیل احساس عقب ماندگی از بازار برای خرید بیت کوین اقدام کرده بودند ضرر کرده اند.

با این حال، بیت کوین از اول ژانویه امسال تاکنون بیش از 150 درصد رشد کرده است. روند صعودی عمدتاً ناشی از این انتظار است که SEC ایالات متحده چندین صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) را تایید کند و به مؤسسات بزرگ اجازه دهد برای اولین بار در معرض دید قابل توجهی از دارایی قرار گیرند.

دلیل دیگر افزایش قیمت بیت کوین، انتظار بیشتر بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو ایالات متحده کاهش نرخ بهره را در اواسط سال آینده آغاز خواهد کرد، بوده است.

سرمایه گذاران همچنین در حال آماده شدن برای دور بعدی منتشر شدن داده های تورم و همچنین نشست نهایی FOMC در سال جاری هستند، در حالی که اکثر تحلیلگران انتظار بهبود در تورم اصلی را دارند و شرط بندی می کنند که فدرال رزرو نرخ ها را در جایی که الان هستند نگه دارد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ارمین زارعی
ارمین زارعی
4 ماه قبل

روی حدود 43800 فروختم بیتکوین هامو با کمک سایت خوبتون که خیلی سریع کارم راه افتاد و باعث جلوگیری از ضرر شد وگرنه یکم دیرتر میشد 3 هزار دلار به راحتی از بین میرفت !

محمد رضا
محمد رضا
4 ماه قبل

مرسی از مقاله خوبتون کاش زودتر میدیدم این وبلاگ رو و روی 44 هزار دلار میفروختم که انقدر ضرر متحمل نشم .