نوسان بیت کوین

نوسان قیمت بیت کوین در محدوده 36 هزار دلار همزمان با افت قیمت بازار سهام

در شرایط حمام خون برای سهام فناوری، نفت و اکثر رمز ارزها، بیت کوین بدون تلفات قابل توجه ثابت مانده و در محدود 36 هزار دلار در حال نوسان است.

بیت کوین (BTC) در 3 فوریه به بالای 37,000 دلار بازگشت و پس از سقوط سهام، آخرین تلاش گاوها برای شکست مقاومت 40,000 دلاری قیمت بیت کوین را از بین برد.

نمودار 1 ساعته بیت کوین
نمودار 1 ساعته بیت کوین

حرکات غیر عادی در بازار سهام

داده‌های کوین تلگراف مارکت و تریدینگ ویو نشان می دهد که شاخص بیت‌کوین/دلار آمریکا پس از رسیدن کوتاه مدت به 36650 دلار در روز چهارشنبه روندی نزولی دارد.

این ضعف به دنبال ضررهای شوک آور برای سهام ایالات متحده در وال استریت اتفاق افتاده است در حالی که نام‌های بزرگی مانند PayPal پس از گزارش‌های عملکرد ضعیف، بخش زیادی از ارزش خود را از دست داده اند.

توئیت

پس از افت سهام شرکت های برتر متا پس از آن در ساعات بعد ، 20 درصد از قیمت سهام خود را از دست داد. این افت سهام در پی داده‌هایی که نشان می‌داد برای اولین بار کاربران خود را از دست داده بود، اتفاق افتاد.

در حالی که طرفداران بیت کوین به سرعت این رویدادها مسخره می کردند، اقدام قیمت به این معنی بود که منطقه ای که به عنوان یک تلنگر کلیدی مقاومت/حمایت شناسایی شده بود، کمتر احتمال شکستن دارد.

مایکل ون دی پوپ، یکی از تحلیلگران برتر بازار، گفت:

اگر بیت کوین این سطح را در 37 هزار دلار از دست بدهد، فکر می کنم به سرعت به سمت مرزهای پایینی منطقه در حدود 34 تا 35 هزار دلار کاهش می یابد.

ون دی پوپ اضافه کرد که در آینده، قدرت دلار آمریکا می‌تواند کلید درک حرکت‌های آتی برای کل بازارهای کریپتو باشد. شاخص ارز دلار آمریکا (DXY)، که کریپتو به طور سنتی با آن همبستگی معکوس دارد، در روزهای اخیر نزولی بوده است.

او به دنبال‌کنندگان توییتر گفت: 

آنچه که در بازارهای کریپتو خواهیم دید. واقعاً به DXY بستگی دارد. اگر DXY در هفته های آینده به سمت یک روند نزولی برگردد، باید شتاب دهنده بزرگی برای حرکت صعودی بیت کوین باشد.

شاخص dxy

افت آلت کوین ها همزمان با نوسانات بیت کوین

در همین حال، آلت‌کوین‌ها در لیست قیمت ارزهای دیجیتال ضرر خود را در روز افزایش دادند و ده ارز دیجیتال برتر به رهبری سولانا (SOL)، نزدیک به 10 درصد کاهش قیمت داشته اند.

در مورد سولانا تعداد زیادی از مسائل برای این پلتفرم به فشار نزولی قیمت کمک کرده است، به طوری که SOL/USD در زمان نگارش این مقاله زیر 100 دلار معامله می شود.

سایر ارزها با عملکردهای ضعیف پولکادات (DOT) و ترا (LUNA) بودند، در حالی که اتر (ETH) حدود 3.4٪ در 24 ساعت گذشته افت داشته است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments