نوسانات کم بیت کوین "آرامش قبل از طوفان" است | امروز روند بازار مشخص می شود!

نوسانات کم بیت کوین “آرامش قبل از طوفان” است | امروز روند بازار مشخص می شود!

قیمت بیت کوین در 120 روز گذشته در محدوده 18500 تا 24500 دلار معامله شده است و همانطور که کوین تلگراف در 11 اکتبر ذکر کرد، عوامل متعددی می تواند عامل عدم رالی صعودی قیمت باشد. 

تعدادی از رویدادهای مهم اقتصادی قرار است در دو هفته آینده اتفاق بیفتد و اینها می تواند به تمایل معامله گران برای نشستن و تماشای یک روند بدون حرکت کمک کند.

اگر بخواهید در این هفته با معامله گران ارزهای دیجیتال صحبت کنید، سه عبارت را به طور مکرر می شنوید: نوسان، قیمت اوراق قرضه و احتمال نوسانات شدید قیمت بیت کوین.

تحلیلگران متعددی بر عملکرد قیمت محدود بیت کوین و نوسانات کم آن تاکید کرده اند و برخی را به این سوال سوق داده که آیا این نشانه ای از پایین بودن بازار است یا حتی جدا شدن از بازارهای سهام.

در آخرین خبرنامه «The Week On-chain» با عنوان «آرامش قبل از طوفان»، تحلیلگران گلس‌نود گفتند:

هفته‌های اخیر شاهد یک نوسان غیرمعمول در قیمت بیت‌ کوین بوده‌ایم، برخلاف بازارهای سهام و فارکس، جایی که افزایش نرخ‌های بانک مرکزی، تورم و حرکت قوی دلار آمریکا همچنان به ویران کردن ادامه می‌دهند.

نشریه تحقیقاتی Delphi Digital نیز به این موضوع پرداخته است و شاخص پهنای باند بولینگر (BBWP) را به عنوان دلیلی بر این موضوع که می‌تواند «حرکت بزرگی برای بیت‌کوین» در راه باشد، مشخص کرده است. با توجه به دلفی دیجیتال، “از نظر تاریخی، خوانش BBWP بالای 90 یا کمتر از 5 نقاط نوسان عمده ای را نشان می دهد.

قیمت بیت کوین و درصد عرض باند بولینگر

BBWP هنوز به زیر 5 نرسیده است، اما محققان خاطرنشان کردند که برای بیت کوین:

از سه ماهه دوم 2017، اعداد BBWP بالای 90 یا کمتر از 5 قبلاً به افزایش 204 درصدی یا کاهش 51 درصدی به طور متوسط منجر شده است.

در حالی که هنوز خیلی زود است که نتیجه گیری کنیم که BTC همبستگی خود را با بازارهای سهام شکسته است یا حتی به کف بازار رسیده است، داده های تاریخی نشان می دهد که دوره های طولانی اقدامات جانبی قیمت مراحل انباشت و توزیع را مشخص کرده است.

امتیاز روند انباشت گلس‌نود، معیاری که «شدت تغییر تعادل کل سرمایه‌ گذاران فعال را در 30 روز گذشته منعکس می‌کند»، در حال حاضر در یک منطقه خنثی است که نشان‌ دهنده وضعیت تعادل در ساختار انباشت بیت‌کوین است.

امتیاز روند انباشت بیت کوین

در این گزارش توضیح داده شده است که چگونه از سال 2018 تا 2019، نهادهای دارای 1000 تا 10000 بیت کوین تمایل به توزیع توکن های خود داشتند، در حالی که بازار صعودی سرعت خود را افزایش داد و سرمایه گذاران خرد (کمتر از 1 بیت کوین) دارایی بیت کوین خود را افزایش دادند.

امتیاز روند انباشت بیت کوین بر اساس سال 2019

رفتار مشابهی را برای سرمایه‌ گزاران در سال 2022 می توان مشاهده کرد، زمانی که واحدهای دارای بیش از 10000 بیت کوین دارایی های خود را به قیمت 24500 دلار در بازار نزولی فروختند قبل از اینکه به حالت انباشت با پایین‌ترین قیمت بعدی روی آورند.

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، دارندگان بیت کوین با تراز بزرگتر (بیشتر از 10000 بیت کوین) اکنون خنثی هستند، در حالی که گروه 1000 تا 10000 بیت کوین در حال انباشته شدن است. در همین حال، سرمایه گذاران خرد درجات مختلفی از تعادل و فروش را نشان می دهند.

امتیاز روند انباشت بیت کوین بر اساس سال 2022

علت نوسانات بازار کریپتو چیست؟

تاریخ‌های زیر رویدادهای اقتصادی مهمی را نشان می‌دهند که سابقه تأثیرگذاری بر احساسات سرمایه‌گذاران در بازار کریپتو در ماه اکتبر را داشته باشند:

🔺12 اکتبر: صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)

🔺12 اکتبر: گزارش نرخ تورم (CPI)

🔺17 اکتبر: داده های درآمد سه ماهه سوم اعلام می شود. 

🔺28 اکتبر: شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE)

با تجزیه و تحلیل توزیع سکه در بین دارندگان بلندمدت و کوتاه مدت، گلاسنود به این نتیجه رسید که فروشندگان احتمالا خسته شده اند و بیش از 31 درصد از سکه های نگهداری شده توسط دارندگان بلند مدت با ضرر نگهداری می شوند. در مقایسه با شرایط قبلی بازار، محققان خاطرنشان کردند که:

بازار به مدت 1.5 ماه در این مرحله بوده است و دوره قبلی آن بین 6 تا 10 ماه بوده است.

در حالی که نمی‌توان پیش‌ بینی کرد که قیمت بیت‌ کوین پس از افزایش نوسانات به کدام سمت خواهد رفت، مطالعه داده‌های زنجیره‌ای برای رمزگشایی از اقدامات شرکت‌کنندگان در بازار در شرایط تقریباً مشابه بازار می‌تواند به سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری پس از شروع حرکت قیمت کمک کند.

قیمت ارزهای دیجیتال در 11 اکتبر همچنان به کاهش خود ادامه میدهد زیرا بیت کوین در تلاش است تا سطح 19000 دلار را به عنوان پشتیبانی بازگرداند. کاهش قیمت کریپتو در تضاد با بازگشت شدیدی است که در بازارهای سهام مشاهده شد، جایی که Dow و S&P 500 به ترتیب 1.14% و 0.38% افزایش داشتند. نزدک حداقل 3.57 واحد از دست داده است و همچنان در نزدیکی پایین ترین سطح سالانه خود در 10354 معامله می شود.

🔴با توجه به همبستگی زیاد بین بازار ارزهای دیجیتال و سهام، قیمت بیت کوین تمایل به پیروی از جهت S&P 500 و Dow دارد، اما این هفته اینطور نیست. محتمل ترین محرک مجموعه ای از رویدادهای اقتصادی است که در اواسط اکتبر رخ می دهد، و این می تواند بیزاری سرمایه گذاران از دارایی های ریسک پذیر را تقویت کند.

علاوه بر این رویدادهای آتی، قدرت دلار ایالات متحده و آنچه به نظر می رسد تشدید جدی در درگیری بین اوکراین و روسیه است، همچنان بر همه بازارها تاثیر می گذارد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments