کسب در امد با ارزهای دیجیتال

10 روش برتر برای کسب درآمد از ارز دیجیتال در سال 2024

این روز ها همه به دنبال روش هایی برای کسب درآمد دلاری هستند. مطالعات انجام شده بر روی بهترین راه‌های کسب درآمد با ارز دیجیتال نشان میدهد که سرمایه گذاری در بازار کریپتو میتواند باعث کسب درآمد چشمگیری در مدت زمانی کوتاه شود. به همین دلیل است که این صنعت توجه بسیاری از سرمایه داران را برای کسب سود زیاد در زمان کم به خود جذب کرده است. راه های متفاوتی برای سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال وجود دارد که در این مقاله به بررسی 10 روش برتر برای به دست آوردن پول و درآمد از ارزهای دیجیتال در سال 2024 می پردازیم.

کسب درآمد دو نوع کلی دارد:

  • کسب درآمد فعال: درآمد فعال (active income) که به کار و تلاش زیاد نیاز دارد و باید یک شغل و یا تجارت را اداره کنید و با تلاش و کوشش خود پول دربیاورید.
  •   کسب درآمد غیرفعال: درآمد غیرفعال (Passive Income) درآمدی است که با کمترین تلاش ممکن به دست می‌آید. به عبارتی می‌توان گفت درآمد غیر فعال معادل «کار نکردن و پول درآوردن است».

در این مقاله به بررسی راه هایی برای کسب درآمد فعال می پردازیم:

1. ترید کردن

معاملات ارزهای دیجیتال بیشتر در مورد حدس زدن و پیش بینی کردن روند قیمت یک ارز دیجیتال است.

این به این معنی است که شما برای پیش‌بینی قیمت یک ارز دیجیتال، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال انجام می‌دهید. سپس می توانید یک موقعیت خرید یا فروش باز کنید و با حدس و گمان درست خود به سود برسید. ترید کردن یکی از بهترین راه های کسب درآمد با ارزهای دیجیتال است. ترید کردن انواع متفاوتی در معاملات دارد که دو مورد از آن را بررسی میکنیم.

ترید کردن

تکنیک ترید مستقیم (Day Trading)

این تکنیک مختص به کسانی است که روزانه معامله می کنند و دارایی را در همان روز می خرند و می فروشند. این یک روش سخت برای سرمایه گذاری است. هدف اصلی آن کسب درآمد از تغییرات کوتاه مدت قیمت دارایی، انتخاب معامله، قراردادهای فیوچرز و سایر ابزارهای مالی است. تریدران روزانه اغلب از تحلیل تکنیکال، اندیکاتور مومنتوم  و سایر اشکال تحلیل استفاده می کنند. برخلاف سرمایه‌گذاران بلندمدت، این تریدرها بیشتر به کسب سود سریع از نوسانات بازار علاقه‌مند هستند تا بررسی ارزش اساسی دارایی.

تکنیک معاملات فیوچرز

معاملات فیوچرز و اختیار معامله تا حدودی مشابه هستند. در این نوع معاملات با پیش بینی اینکه در آینده چه اتفاقی می افتد خرید میشود. تفاوت اصلی بین معاملات فیوچرز و معاملات آپشن، تاریخ خرید و فروش است. ممکن است بعداً یا در طی یک سیکل از پیش تعیین شده، در مورد قیمت برخی ارزها، مانند اتریوم یا بیت کوین، پیش بینی کنید. یکی از مزیت های این تکنیک،امنیت ذخیره سازی اطلاعات در هنگام انجام تمام معاملات مالی است

2. استخراج ابری

استخراج ابری یکی دیگر از بهترین راه های کسب درآمد با ارز دیجیتال است. هر کسی ممکن است بدون نیاز به خرید یا نگهداری برنامه خاصی برای استخراج، بتواند در تکنیک استخراج ابری برای استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین شرکت کند.

درعوض، شرکتی که برای استفاده از ظرفیت استخراج فضای ابری از کاربران هزینه می‌گیرد و فرآیند و فناوری استخراج را اجرا می‌کند. هنگامی که تجهیزات استخراج استخدام شده یک بلوک را تکمیل می کند، شرکت و کاربران درآمد را تقسیم می کنند. 

استخراج ابری

اصطلاح “استخراج ابری” از رایانش ابری گرفته شده است، که به استفاده از شبکه ای از رایانه های دور متصل به اینترنت برای ذخیره و تجزیه و تحلیل داده ها به جای استفاده از تنها یک سرور در دسترس اشاره دارد. استخراج ابری به مشتریان اجازه می دهد درصدی از منابع استخراج را که شرکت های استخراج ابری در اختیار دارند، اجاره کنند. جایی که استخراج انجام می‌شود، در فضای ابری است، نه در رایانه رومیزی شما.

3. پیش فروش

پیش فروش ارز دیجیتال زمانی است که توکن ها قبل از توزیع گسترده تر در دسترس سرمایه گذاران قرار می گیرند. این امر هزینه سرمایه‌گذاری در یک پروژه جدید عالی را کاهش می‌دهد و سرمایه‌گذاران را قادر به مشارکت میسازد. بنابراین، می‌توان آن را یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد با ارز دیجیتال دانست.

تریدرها برای سرمایه گذاری با پول خود در عرضه اولیه، توکن های ارز دیجیتال قابل توجهی را از طریق پلتفرم های معاملاتی ICO به دست می آورند. این وسیله ای برای ایجاد و فروش یک توکن دیجیتال برای جمع آوری سرمایه به دلیل توسعه پروژه است.

مانند یک واحد ارزی، این توکن ویژه به سرمایه گذاران اجازه دسترسی به بخش های پروژه را می دهد که توسط کسب و کار صادرکننده اجرا می شود. این توکن‌ها منحصربه‌فرد هستند زیرا پروژه‌های نرم‌افزاری منبع باز را تأمین مالی می‌کنند که تأمین مالی ان از طریق روش‌های معمولی چالش برانگیز است.

مفهوم اساسی اولین پیشنهادات صرافی غیرمتمرکز، تکامل یافته است و به طور قابل توجهی با آنچه که در ابتدا در عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز (IDO) درافتتاحیه رایج ترین نسخه آن متفاوت است. اساساً، عرضه های اولیه باید وجود داشته باشند زیرا راهی برای یک استارت‌آپ برای کسب درآمد و شروع از صفر هستند. برخلاف عرضه اولیه سکه(ICO)  و(IEO) که توکن ها قبل از فهرست شدن فروخته می شدند این امکان وجود دارد که توکن ها فوراً در یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) به صورت همتا به همتا مبادله شوند.

4. استیکینگ (Staking) یا سهام‌ گذاری

با استفاده از فناوری استیکینگ، سرمایه‌گذار می‌تواند از دارایی‌های دیجیتالی که در یک کیف پول شخصی غیرفعال هستند سود ببرد.

برای اطمینان از عملکرد و امنیت شبکه، توکن ها را می توان در یک پروتکل بلاک چین ذخیره کرد. در نهایت، سرمایه گذار یک پرداخت مستقیم از سود ایجاد شده توسط توکن های قابل سپرده دریافت می کند. سرمایه گذاری یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد با ارز دیجیتال است زیرا درآمد را در مدت زمان کوتاهی بیمه می کند. 

از سوی دیگر، سیستم‌های معدودی به سرمایه‌گذاران شرایط انعطاف‌پذیری برای برداشتن توکن‌های خود در هر زمان ارائه می‌دهند. این اغلب به مدت قرارداد از نظر پرداخت ها و ارز دیجیتالی که در آن شرط شده است بستگی دارد. به عنوان یک قاعده، اگر یک توکن با ارزش بازار پایین‌تر در یک دوره قفل طولانی‌تر به اشتراک بگذارید، بیشترین سود را خواهید داشت. در مقابل، اگر روی یک ارز با ارزش بالا مانند اتریوم در یک دوره انعطاف پذیر شرط بندی کنید، قیمت محافظه کارانه تقریباً همیشه بالاتر خواهد بود. در هر سناریویی، اولین قدم هنگام استیکینگ ارزهای دیجیتال، انتخاب پلتفرم مناسب است.

استیکینگ (Staking) یا سهام‌گذاری

5. استخراج ارز دیجیتال (Cryptocurrency Mining)

ماینینگ یعنی استفاده از شبکه های بلاک چین برای یافتن راه های جدید برای نهایی کردن تراکنش ها. این فرآیند استخراج نامیده می شود زیرا منجر به انتشار ارزهای جدید جدید در گردش کریپتو می شود.

مالکانی که این عملیات را به عنوان یکی از بهترین راه های کسب درآمد با ارزهای دیجیتال انجام می دهند، ماینر نامیده می شوند. هر ارز دیجیتال را نمی توان استخراج کرد، اما بیت کوین و برخی از ارزهای شناخته شده دیگر می توانند استخراج شوند. برخی مانند ریپل (XRP) از استخراج خودداری می‌کنند، زیرا سکویی می‌خواهند که در آن استخراج انرژی زیادی مصرف نکند.

برای وارد کردن تراکنش ها به بلاک چین، استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال از نرم افزاری برای حل مشکلات رمزنگاری و کسب سکه به عنوان پاداش استفاده می کنند. این فرآیند به استخراج ارزهای دیجیتال جدید از سیستم کمک می کند و به عنوان استخراج شناخته می شود.استفاده از این قابلیت کسب درآمد از ارز دیجیتال برای عموم آزاد است. رایانه شما باید یک عدد تصادفی را حدس بزند تا معادله ای را که توسط بلاک چین تنظیم شده است، حل کند.

استخراج ارز دیجیتال

برای تعیین اینکه آیا پاسخ صحیح است، رایانه شما باید چندین رشته 64 کاراکتری یا هش های 256 بیتی را محاسبه کند و نتایج را با معادله چالش مقایسه کند. به همین دلیل است که داشتن یک کامپیوتر بسیار ضروری است. شانس شما برای برنده شدن در این بازی با تعداد حدس هایی که رایانه شما می تواند در یک ثانیه انجام دهد افزایش می یابد. اگر حدس شما درست است، می توانید صفحه بعدی تراکنش های بیت کوین را روی بلاک چین بنویسید و بیت کوین دریافت کنید.

از آنجایی که استخراج اساسا یک بازی حدس زدن است، ماینر دیگری تعداد هر بلوک را تخمین می زند و می تواند بلاک چین را به روز کند. با 51 درصد آرا، فردی که بیشترین قدرت محاسباتی را دارد زنجیره را کنترل می کند و همیشه در صدر قرار می گیرد. قانون احتمالات آماری بیان می‌کند که امکان ندارد یک ماینر هر بار موفق باشد.

6. بازی های کریپتو برای کسب درآمد

در سال‌های اخیر، جنبش مالی غیرمتمرکز (DeFi) به بازی‌های برای کسب درآمد (P2E) با استفاده از فناوری بلاک چین منجر شده است. این بازی‌ها برای کسب درامد توسط توسعه‌دهندگان و بازیکنان طراحی شده اند و از ابتدای ساخت این بازی ها تا به امروز خبرهایی در مورد به روزرسانی و کسب درآمد بیشتر از بازی ها وجود دارد به این معنی که قرار است دنیای این بازی ها تغییر کند. ترکیب DeFi و صنعت بازی یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد با ارزهای دیجیتال را ایجاد کرده است. علاوه بر پاداش دادن به بازیکنان با ارزهای دیجیتال، بازی‌های کسب درآمد، روش‌های بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهند تا از طریق توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) که در اقتصاد دیجیتال شبکه‌ای استفاده می‌شوند و دارای ارزش واقعی هستند، مالک اشیاء درون بازی شوند.

این بازی‌ها راه‌های متعددی را برای معامله کلکسیون‌ها و جوایز درون بازی با پول واقعی ارائه می‌دهند. بازیکنان با انجام وظایف، برنده شدن در نبردها و سایر دستاوردهای درون بازی درآمد کسب می کنند. بازیکنان می توانند توکن های به دست آمده خود را با پول واقعی در بسیاری از بازارها یا صرافی ها مبادله کنند. رشد پارادایم P2E همچنین ایده های جدیدی مانند GameFi یا Game Finance را ایجاد کرده است که بازی را با امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ترکیب می کند.

گیم فای ، بازی های مناسب کسب درامد

بازیکنان در بازی‌های همتا به همتا (P2E) که اغلب از فناوری‌های ارز دیجیتال و بلاک چین استفاده می‌کنند، شرکت می‌کنند. آنها می توانند دارایی های درون بازی مانند NFT ها و ارزها یا توکن های درون بازی را بدست آورند. از طرف دیگر، آن‌ها می‌توانند با انجام فعالیت‌ها و چالش‌های درون بازی یا رد کردن مراحل خاص، ارزهای دیجیتال موجود، مانند اتریوم (ETH) را به دست آورند. این جوایز مجازی ارزش واقعی دارند و قابل مبادله، فروش یا تبدیل به اسکناس هستند.

بازیکنان می توانند اقلام درون بازی را فوراً بفروشند یا آنها را با ارز دیجیتال در صرافی های داخلی یا خارجی مبادله کنند. ارزهای رمزنگاری شده به دست آمده را می توان با ارزهای دیجیتال دیگر در صرافی های ارز دیجیتال مبادله کرد یا به ارز فیات (fiat)تبدیل کرد. بازیکنان در برخی از بازی‌های (P2E) می‌توانند علاوه بر این، از دارایی‌های خود درون بازی استفاده کنند یا در سیستم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) شرکت کنند تا مزایای بیشتری کسب کنند.

7. هولد کردن

اصطلاح “هولد کردن” تکنیک خرید و نگه داشتن را توصیف می کند. این افراد کسانی هستند که دارایی های خود را برای مدت طولانی تری نگه می دارند تا از یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد با ارز دیجیتال بهره مند شوند. در مقابل، تریدرها معاملات بسیار بیشتری را انجام می دهند و سعی می کنند با خرید با قیمت های تخفیف دار و فروش با قیمت های بالاتر، سود خود را به حداکثر برسانند. از آنجایی که ارزهای دیجیتال بسیار نوسان دارند، تریدرها  فرصت های زیادی برای ایجاد موقعیت های خرید و فروش به طور منظم دارند. با این وجود، هولد کردن می‌تواند امنیت بیشتری را به سرمایه‌گذاران ارائه دهد، زیرا آنها می‌توانند قرار گرفتن در معرض نوسانات موقت و فرصت خرید بالا و فروش پایین را کاهش دهند.

هولد کردن

همانطور که در بالا ذکر شد، روشهایی برای سرمایه گذاری و کسب درآمد با سود بالا وجود دارد. با این حال، سرمایه گذاران باید خطرات مرتبط با داشتن ارزهای دیجیتال را نیز در نظر بگیرند. ارزش قیمتی ارزهای دیجیتال بسیار در نوسان و ناپایدار است. سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال باید تحمل ریسک بسیار بالاتری نسبت به سرمایه گذاران بازارهای سنتی تر مثل حسابهای بانکی داشته باشند. آنها باید بتوانند با کمبود نقدینگی پیش بینی نشده مقابله کنند یا با داشتن توان مالی کافی از فروش اجباری جلوگیری کنند. برای هولد کردن باید از کیف پول های صرافی های ارز دیجیتال استفاده کنید.

8. ییلد فارمینگ (Yield Farming)

این تکنیک شامل سپرده گذاری توکن ها در استخر نقدینگی که یک پروتکل غیرمتمرکز (DeFi) برای دریافت پاداش، معمولاً در قالب توکن دولتی است استفاده میشود. محبوب ترین روش، سپرده گذاری دارایی ارز دیجیتال برای ارائه نقدینگی در یک وام دهی یا استخر نقدینگی غیرمتمرکز است.

ارائه دهندگان نقدینگی (LPs) در ازای ارائه نقدینگی به این پلتفرم ها، بازدهی درصدی سالانه (APY) دریافت می کنند. از آنجایی که نقدینگی اساس  اکثر پلتفرم‌های غیر متمرکز (DeFi) است، پروژه‌های غیر متمرکز به ییلد فارمینگ اجازه می‌دهند تا به سرمایه گذاران خود برای تامین نقدینگی پاداش داده وانها را به استفاده از پلتفرم تشویق کنند. ارائه دهنده نقدینگی ها با پروژه‌های غیرمتمرکز همکاری می‌کنند تا یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد با ارزهای دیجیتال را ایجاد کنند.

ییلد فارمینگ

دریافت وام با بیت کوین برای کسب درآمد غیرفعال از طریق وام دادن به ارزهای دیجیتال انجام می شود. ممکن است گزینه خوبی برای افرادی باشد که می خواهند بدون معامله فعال یا شرکت در بازار از ارزهای دیجیتال سود ببرند. قبل از وام دادن به ارزهای دیجیتال، باید یک پلتفرم یا صرافی را پیدا کنید که در آن می توانید پول مجازی خود را به وام گیرندگان قرض دهید.

برای اطمینان از اینکه ریسک ها و شرایط وام برای شما قابل قبول است، باید به دقت هر گزینه تامین مالی را بررسی و ارزیابی کنید. طول وام، نرخ بهره و اعتبار وام گیرنده را در نظر بگیرید. اگرچه وام دادن به ارز دیجیتال ممکن است سودآور باشد، اما دانستن خطرات آن ضروری است.

9. ایردراپ ها (Airdrops)

ایردراپ توزیع سکه های جدید بین دارندگان کریپتو به جای انجام وظایف خاص است. ایردراپ اغلب به معرفی یک ارز دیجیتال جدید یا پروتکل غیرمتمرکز مرتبط است، عمدتاً برای جلب علاقه و جذب اعضای جدید. از زمانی که کارآفرینان کریپتو شروع به استفاده از فروش خصوصی به جای پیشنهادات عمومی برای به دست آوردن سرمایه اولیه کردند، ایردراپ به یک جزء مهم حتی در عرضه اولیه ارز دیجیتال (ICO) تبدیل شده است. ایردراپ با استفاده کردن از صاحبان فعلی یک ارز مبتنی بر بلاک چین در ارز یا پروژه خود، به دنبال سرمایه گذاری بر اثر شبکه و ایجاد یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد با ارزهای دیجیتال است.

ایردراپ کردن

شرکت‌کنندگان باید علاقه خود را به ایردراپ ارز دیجیتال استاندارد نشان دهند تا واجد شرایط شوند. برخی از ایردراپ‌ها به یک آدرس کیف پول در حال کار نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر فقط به این اطلاعات نیاز دارند. ایردراپ‌های ارز دیجیتال زمانی اتفاق می‌افتند که کاربران به اهداف خاصی دست یابند. این وظایف اغلب شامل توییت کردن در مورد یک پروژه یا پست کردن در رسانه های اجتماعی با اعلام حمایت یک شرکت از ارزهای دیجیتال با هدف افزایش آگاهی مردم عادی از این ابتکار است. ایردراپ های کریپتو بر اساس اینکه چه کسی و چه تعداد توکن توسط دارندگان توکن های فعلی نگهداری می شود، به طور خودکار اتفاق می افتد. همه کاربران بلاک چین از شفافیت کامل در مورد کیف پول ها و توزیع توکن برخوردارند، زیرا کیف پول ها و داده های بلاک چین در یک دفتر کل توزیع شده عمومی گنجانده شده است.

10. همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)

صرافی های کریپتو از شرکت های وابسته به عنوان نوعی بازاریابی برای تبلیغ کالاها و خدمات خود در بازار استفاده می کنند. این یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد با ارز دیجیتال به دلیل اطمینان از بازدهی بالا است. شرکت های وابسته مستقیماً در برنامه بازاریابی و معرفی صنعت کریپتو فعالیت نمی کنند. آنها در ازای دریافت پورسانت، با استفاده از برند معروف و منابع بازاریابی خود، مشتریان جدیدی را جذب می کنند. به دلیل ماهیت این صنعت، پاداش‌ها در برنامه‌های تبلیغاتی برای خرید و فروش بیت‌کوین اغلب بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال است.

روش های بازاریابی وابسته و بازاریابی معمولی یکسان هستند. تنها تفاوت انها این است که بازاریابان وابسته در این صنعت بر تأیید کالاها و خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال متمرکز هستند. با استفاده از یک طرح وابسته به کریپتو، ممکن است به بازار ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشید و از فروش کالاها یا خدمات مرتبط با کریپتو سود ببرید.

حتی در پی98 هم چنین امکانی وجود دارد. شما میتوانید لینک معرف را در اختیار دوستان و آشنایان خود قرار دهید. اگر آنها از طریق لینک حساب شما در پی98 ثبت نام کنند و از خدمات این سایت استفاده کنند، پاداش دریافت خواهید کرد.

علاوه بر این، با حفظ سیستم پرداخت ایمن و باز، به فناوری پیشرفته ارزهای دیجیتال دسترسی پیدا می کند. کاربران ممکن است با معرفی و پیشنهاد کالاها و خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال، مانند کیف پول و صرافی، به دیگران از برنامه های وابسته به ارزهای دیجیتال سود ببرند. اقدامات احتیاطی امنیتی باید برای حفظ اطلاعات و سرمایه شما انجام شود. برای اینکار به دنبال ابزارهای رمزگذاری و احراز هویت دو مرحله ای باشید تا مطمئن شوید داده های شما ایمن هستند.

جمع بندی

در این مقاله 10 روش برتر و سودآور برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال در سال 2024 را معرفی کرده ایم. شما چه روش دیگری را میشناسید؟ به نظر شما کدام روش در سال جاری سود بیشتری دارد؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments