بانک آمریکا: بیت کوین نمی تواند به عنوان یک محافظ تورم عمل کند!

بانک آمریکا: بیت کوین نمی تواند به عنوان یک محافظ تورم عمل کند!

بانک آمریکا، یکی از بزرگترین موسسات بانکی در ایالات متحده، در آخرین مقاله تحقیقاتی خود نشان داده است که بیت کوین نمی تواند به عنوان یک محافظ تورم عمل کند.

این ارز رمزنگاری شده با وجود اینکه به عنوان یک دارایی امن توسط حامیان سرسخت خود تبلیغ می شود، به تجارت همزمان با سهام ایالات متحده ادامه می دهد. در واقع، همبستگی بین بیت کوین و شاخص بازار سهام نزدک 100 متمرکز بر فناوری اخیراً به بالاترین حد خود رسیده است.

ارتباط بین بیت کوین و SPX،QQQ،XAUو DXY
ارتباط بین بیت کوین و SPX ،QQQ ،XAU و DXY

اقدام اخیر قیمت بیت کوین در درجه اول ناشی از شرایط کلان اقتصادی بوده است. همانطور که U.Today گزارش داد، فدرال رزرو ایالات متحده تصمیم گرفت برای اولین بار در 22 سال گذشته نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهد و موضع صعودی خود را مجدداً تأیید کرد.

همچنین در روز گذشته، بزرگترین ارز دیجیتال جهان به 35268 دلار سقوط کرد که پایین ترین سطح از 24 فوریه است.

بیت کوین تقریباً 48 درصد از بالاترین رکورد خود یعنی 69044 دلار کاهش یافته است که در سال 2022 پس از ثبت بازده قابل توجه در سال گذشته، به شدت ضعیف عمل کرده است.

برترین ارز دیجیتال از ابتدای سال جاری تاکنون 21.4 درصد کاهش داشته است. برای مقایسه، طلا که همچنان بهترین دارایی امن برای سرمایه گذاران است، در واقع 2.88 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

برخلاف بیت کوین دلار آمریکا تا کنون بزرگترین برنده در سال 2022 بوده است. شاخص DXY که قدرت دلار آمریکا را در برابر سایر ارزهای فیات اندازه گیری می کند، در روز گذشته به بالاترین حد چند دهه اخیر صعود کرد.

اوایل امروز، مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال اظهار داشت که روند فناوری هنوز به پایان نرسیده است، به این معنی که احتمالاً دردسر بیشتری برای ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد.

داده‌های Glassnode نشان می‌دهد در حالی که کسانی در سال 2021 به حزب بیت‌ کوین پیوستند ممکن است امروز ضرر زیادی را تحمل می کنند، اما اکثر کیف پول‌ها همچنان در سود هستند. در سال 2019، بانک آمریکا بیت کوین را به عنوان بهترین دارایی دهه معرفی کرد.

منبع: یوتودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments