آریا کوین چیست؟ | بررسی اعتبار و شایعات کلاهبرداری توکن AYA

آریا کوین چیست؟ | بررسی اعتبار و شایعات کلاهبرداری توکن AYA

آریا کوین، یک پروژه مستقل بلاک چین، با هدف ارائه روشی امن، ناشناس و مقرون به صرفه تر برای انتقال ارزش با استفاده از سکه خود، AYA، به کاربران ارائه می کند. آریا کوین (AYA) یک ارز دیجیتال ایرانی است که به گفته توسعه دهندگان آن، برای ایجاد روش پرداخت همتا به همتا و غیرمتمرکز (مانند بیت کوین) ایجاد شده است. یکی از نکات قابل توجه این سکه اتصال آن به پروژه دیگری به نام Mrdigicoin است که ظاهرا توسط همین تیم ساخته شده است. حال با راهنمای ما همراه باشید تا به بررسی اعتبار، شایعات کلاهبرداری توکن AYA و سرمایه گذاری در این پروژه بیشتر بدانید.

آریا کوین چیست؟

آریا کوین یک ارز دیجیتال است که هدف آن حل مشکل هزینه های بالای شبکه با ارائه روشی آسان تر و مقرون به صرفه تر برای تبادل پول الکترونیکی به کاربران است. اگرچه آریا کوین بر اساس همان فناوری پایه پروژه های بلاک چین مانند بیت کوین و لایت کوین ساخته شده است، اما از فناوری تأیید برای تکمیل تراکنش ها استفاده نمی کند. این به این معنی است که شبکه هیچ کارمزدی دریافت نمی کند و کاربران می توانند با استفاده از سکه، AYA، به عنوان یک رسانه، پول نقد را به صورت کاملا ناشناس بین کیف پول های آریا کوین انتقال دهند. 

آریا کوین که در نوامبر 2019 معرفی شد، ابتدا با قیمت ICO حدود 0.01 دلار برای هر سکه عرضه شد. از این زمان، این سکه در فوریه 2021 به بالاترین قیمت خود یعنی حدود 0.17 دلار به ازای هر سکه رسیده است. اگرچه قیمت آریا کوین از این ارزش حدود 70 درصد کاهش یافته است اما داده های کوین مارکت کپ نشان می دهد که سکه آن همچنان در صرافی های بزرگ عرضه می شود و قابل معامله می باشد. 

اعتبار و شایعات کلاهبرداری توکن AYA

اعتبار و شایعات کلاهبرداری توکن AYA

برای بررسی اعتبار و صحت شایعات توکن AYA ما به وب سایت رسمی آریا کوین مراجعه کردیم و به بررسی سایر فاکتور های مهم پرداختیم. برخی از آنها عبارت است از :

وایت پیپر

آریا کوین یا AYA که برخی از آن به عنوان اولین ارز دیجیتال ایرانی یاد می کنند، سکه ای است که تراکنش های آن بر روی یک بلاک چین ذخیره شده و قابل استخراج است و همانطور که قبلا ذکر شد ادعا می شود که همتا به همتا با حریم خصوصی بالا است.

در حالی که توسعه دهندگان معمولا پروژه و برنامه های خود را در وایت پیپر توصیف می کنند، در مورد آریا کوین، 80 درصد از وایت پیپر دقیقاً مشابه بیت کوین است، به جز چند تفاوت جزئی که بیشتر به نحوه تجارت توکن در صرافی های آفلاین مربوط می شود! این نشان می دهد که به هر دلیلی، توسعه دهندگان زمان زیادی را صرف نوشتن یک White Paper نکرده اند.

کد پروژه در گیت هاب

تمامی کدهای مربوط به پروژه توسط یک نفر در یک روز به (Github) اضافه می شود و آن شخص تنها مشارکت کننده پروژه است. اطلاعات زیادی در اینجا وجود ندارد که بسیار مشکوک است!

نگهداری 73 درصد آریا کوین در یک آدرس کیف پول

طبق اطلاعات موجود در قسمت Explorer سایت آریا کوین، ۷۳ درصد از این سکه ها در یک آدرس کیف پول نگهداری می شوند و عجیب تر از آن، ۱۲۵ درصد از سکه ها در ۲۵ کیف پول برتر نگهداری می شوند!

نرخ هش شبکه و آسیب پذیری آن

الگوریتم استخراج آریا کوین مانند لایت کوین از نوع Scrypt است. این شبکه در زمان نگارش این مقاله دارای نرخ هش حدود 2 GH /S است که قابل مقایسه با لایت کوین نیست که دارای نرخ هش در حدود 281000 GH /S است. همان نرخ هش پایین شبکه می تواند آن را در برابر حمله 51 درصد آسیب پذیر کند، چیزی که توسعه دهندگان در برابر آن ادعا می کنند.

آیا آریا کوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

آیا آریا کوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

اگر به راه‌اندازی شبکه آریا کوین علاقه‌مند هستید، مهم است که به یاد داشته باشید خبر هایی مبنی بر حضور اعضا مجموعه پانزی مستر دیجی کوین (mrdigicoin) در پروژه آریا کوین به گوش میخورد که به عنوان یکی از پروژه های اسکم و پانزی ارزهای رمزنگاری شده در ایران شناخته شده اند. این تیم ادعا می کرد که در استخراج ابری دوج کوین شراکت دارد و پس از مدتی دارایی سرمایه گذاران این پروژه را به سرقت برد.

بنابراین با توجه به مواردی که در این مقاله به منظور بررسی اعتبار پروژه آریا کوین ذکر کردیم، برای سرمایه گذاری در توکن AYA بهتر است ابتدا موارد ذکر شده را در نظر بگیرید، سپس با مدیریت سرمایه برای خرید آن اقدامات لازم را به عمل آورید. همچنین لازم به ذکر است این مطلب صرفا به منظور آشنایی با پلتفرم آریا کوین است و هیچ گونه پیشنهاد خرید یا فروش و تضمینی برای رشد قیمت آن نمی باشد. 

آریا کوین را از کدام صرافی ها میتوان خریداری کرد؟

در حال حاضر اگر قصد دارید در پروژه آریا کوین (AYA) سرمایه گذاری کنید میتوانید از صرافی هایی مانند کوینکس، HitBTC و Changelly PRO و Crex24 آن را خریداری کنید. همچنین تیم توسعه دهنده آن یک صرافی ارز دیجیتال برای خرید و فروش توکن AYA و برخی رمز ارزهای اصلی راه اندازی کرده اند و آن را Aryana نامگذاری کرده اند که کاربران میتوانند با ثبت نام در آن به تبادل ارز بپردازند.

سوالات متداول

1. آیا سرمایه گذاری در آریا کوین خوب است؟

پروژه آریا کوین هنوز در مراحل ابتدایی خود است و ارزش سکه آن در هر زمانی می تواند کاهش یابد. هرگز بیش از آنچه که می توانید در هر پروژه ارز دیجیتال از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید.

2. آیا توکن AYA به 1 دلار می رسد؟

در صورتی که تیم توسعه دهنده آن عملکردی خلاف شایعات مبنی بر کلاهبردار بودن این پروژه داشته باشند و در رشد آن نقش پررنگی داشته باشند در سال های آتی ممکن است به 1 دلار برسد. 

3. توکن AYA را در کدام کیف پول ها میتوان نگهداری کرد؟

از آنجایی که این کوین روی بلاک چین اتریوم و براساس استاندارد های ERC-20 راه اندازی شده است میتوانید آن را در کیف پول هایی مانند تراست ولت، متامسک، بایننس چین ولت، گواردا و کوین پیمنت ذخیره و نگهداری کنید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
آیتا
آیتا
2 سال قبل

وایت پیپر جدید چند ماه هست که متتشر شده در مورد آریا و کاملا حرفه ای و دقیق نگارش شده خواهشا مجددا بررسی کنید. نقدهای قدیمی به پروژه وارد شده که اکثرش پیشرفت کرده و موقعیت خیلی خوبی از نظر فنی داره این پروژه