بیت کوین

گاو ها به دنبال بیت کوین 48 هزار دلاری | مرحله انباشتگی بیت کوین آغاز شده است

به نظر می رسد قیمت بیت کوین زیر 44000 دلار تثبیت شود، در حالی که تحلیلگران 48000 دلار را به عنوان هدف صعودی کوتاه مدت بعدی معرفی می کنند.

احساسات سرمایه‌گذاران در سراسر اکوسیستم ارزهای دیجیتال طی هفته گذشته تغییر قابل توجهی در جهت مثبت داشته است، علی‌ رغم رویدادهایی که در جهان به صورت گسترده رخ داده است. در حال حاضر بیت کوین (BTC) به بالای 43500 دلار بازگشته است و بسیاری از آلتکوین ها نیز شاهد سودهای دو رقمی هستند.

نمودار ترس و طمع

درگیری‌های جاری در اوکراین و اقدامات اخیر دولت‌ها برای محدود کردن دسترسی به خدمات بانکی ممکن است به روشن کردن ارزش نگهداری ارزهای رمزنگاری شده کمک کرده باشد، که محافظت در برابر رویدادهای غیرقابل کنترل و آنچه برخی ممکن است به‌عنوان بیش از حد دولت تصور کنند، ارائه می‌کند.

داده‌های TradingView نشان می‌دهند که قیمت بیت‌کوین در ۲ مارس بین ۴۳،۳۵۰ دلار و ۴۵،۴۰۰ دلار در نوسان بوده است، زیرا جهان در انتظار نوعی حل‌ و فصل برای درگیری‌های فعلی است.

چارت روزانه بیت کوین

این چیزی است که چندین تحلیلگر در مورد اقدام اخیر قیمت بیت کوین و اینکه در هفته های آینده به کجا می رود می گویند.

آغاز انباشت بیت کوین

به گفته تحلیلگر رمز ارز و کاربر مستعار توییتر Rekt Capital، که نمودار زیر را منتشر کرده است، تا حد زیادی تحت تأثیر این واقعیت است که ارز دیجیتال برتر «ورود به یک شکاف حجمی» وارد کرده است.

چارت هفتگی بیت کوین

Rekt Capital گفت:

شکاف‌های حجم با همان Gap ها به طور کامل پر می‌شوند. یکی از گپ های اصلی در منطقه مقاومتی 48000 دلاری قراردارد که بسیار مهم است.

کی یانگ جو، مدیر عامل شرکت تحلیل زنجیره ای CryptoQuant، شواهدی مبنی بر اینکه قیمت احتمالاً بالاتر خواهد رفت، ارائه شده است. به گفته کی، “مرحله انباشت بیت کوین” آغاز شده است.

بررسی انباست بیت کوین در دهه های اخیر

به گفته کی، تازه‌ کارانی که سال گذشته به آن‌ها پیوسته‌ اند در حال تبدیل شدن به دارندگان بلند مدت هستند» زیرا ارزش بازار بیت‌ کوین‌های قدیمی‌ تر از شش ماه در حال حاضر 52 درصد از کل ارزش بازار بیت‌کوین را تشکیل می‌دهد در حالی که این رقم در سال اخیر 13 درصد بوده است.

او همچنین گفت:

بعید است به پایین ترین سطح قبلی (28000 دلار) برسد زیرا تازه کارها در چرخه بعدی منتظر افراد تازه کار دیگر خواهند بود.

افزایش نرخ بهره می تواند کاتالیزور اصلی بعدی باشد

تحلیل عمیق‌تری از تأثیر رویدادهای جاری بر بازار ارزهای دیجیتال توسط دیوید لیفچیتز، شریک مدیریت و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در ExoAlpha ارائه شد، که به جهش سخت بیت کوین از 37000 دلار به 44000 دلار در چند ساعت پس از اعلامیه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین مبنی بر ممنوعیت ملی نقل و انتقالات خارجی FX اشاره کرد. 

به گفته لیفچیتز، حرکت سریع رو به بالا «در 44000 دلار متوقف شد که مصادف با میانگین متحرک 100 روزه است»، که «همچنین نزدیک به بالای محدوده 33000 تا 45000 دلاری است که بیت کوین هفته ها در آن معامله می شود.

لیفچیتز مقاومت 45000 دلاری را در حال حاضر ثابت می‌داند و «موانع بعدی» را در 51000 دلار برجسته می‌کند که هنوز در راه قبل از اینکه بیت‌کوین حتی بتواند در بالاترین حد خود و بالای 64000 دلار تلاش کند، مانع است.

لیفچیتز در مورد آنچه که در کوتاه‌مدت برای بیت‌کوین پیش می‌آید، پیشنهاد کرد که «BTC ممکن است کمی به سمت وسط محدوده 33000 تا 45000 دلار کاهش پیدا کند» و خاطرنشان کرد که «بسیار دشوار است که ببینیم بیت‌کوین به بالای 45000 دلار و سپس 51000 دلار بدون هیچ چیز قابل توجهی می‌شکند.”

لیفچیتز گفت:

جلسه FOMC در 16 مارس وجود دارد که در آن FED تصمیم می گیرد که آیا نرخ بهره را افزایش می دهد یا خیر. از نظر فنی، افزایش نرخ، دلار را “تقویت” می کند و بنابراین بیت کوین را در جفت بیت کوین/دلار “تضعیف” می کند، بنابراین جالب است که ببینیم اگر فدرال رزرو در عرض 2 هفته نرخ بهره را افزایش دهد، واکنش بیت کوین چگونه خواهد بود، اما ممکن است تاثیر آن بر بیت کوین شدید نباشد.

احتمال افزایش خرید توسط سرمایه گذاران 

اطلاعات نهایی در مورد عملکرد تاریخی بیت کوین توسط تحلیلگر و کاربر مستعار توییتر Altcoin Sherpa ارائه شده است که نمودار زیر را نشان می دهد که محدوده فعلی از ماه می گذشته منطقه حمایت و مقاومت قابل توجهی بوده است.

مقاومت و حمایت های بیت کوین

Altcoin Sherpa گفت:

40000 دلار را تماشا می کنیم تا ببینیم آیا عقب نشینی می کنیم یا خیر. اگر این مانند سپتامبر باشد، ما شاهد انباشت عمودی خواهیم بود و بیت کوین (مگر در بازه های زمانی پایین) برای مدتی به هیچ وجه افت نمی کند. حدس می‌زنم در کوتاه‌مدت به این نخواهم رسید.»

ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال اکنون به 1.924 تریلیون دلار می رسد و نرخ تسلط بیت کوین 43.2 درصد است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments