تحلیل قیمت بیت کوین

سقوط بیت کوین تا 45 هزار دلار | پیش بینی افت قیمت بیشتر تا 40 هزار دلار توسط تحلیلگران

قیمت بیت کوین تا 45672 دلار کاهش یافت و تحلیلگران می گویند الگوی تحلیل تکنیکال کلاسیک و داده های زنجیره ای نشان می دهند که به احتمال قوی قیمت تا 40000 دلار نیز افت می کند.

روز دوشنبه، چشم‌انداز کوتاه‌مدت قیمت بیت‌کوین پس از سقوط به پایین‌ترین حد روزانه در 45672 دلار بدتر شد. این قیمت فاصله زیادی با صعود امیدوارکننده شنبه و یکشنبه به بالای سطح 50000دلار داشت.

با نزدیک شدن به اتمام سال 2021 و فاصله تقریباً 33 درصدی قیمت تا بالاترین سطح تاریخی، معامله گران به احتمال زیاد انتظارات خود را دوباره تعدیل می کنند و هدف 100000 دلاری بیت کوین را تا سال 2022 به تاخیر می اندازند.

معامله گران روزانه که نمودار 4 ساعته را تحلیل می کنند ترسیده اند (مگر اینکه در آخر هفته یا در ضعف امروز صبح از 50000 دلار وارد پوزیشن شورت شده باشند)، اما بیایید کمی بررسی کنیم تا ببینیم قیمت بیت کوین در کجا قرار دارد.

نمودار روزانه بیت کوین

در بازه زمانی روزانه، می‌توانیم ببینیم که قیمت در تلاش برای دور شدن از روند نزولی روزانه است و جدای از افت 4 دسامبر به 42000 دلار، معامله‌گران به نظر می‌خواهند در جدیدترین ریزش‌ها خرید کنند.

دنبال کردن و زیر نظر گرفتن میانگین متحرک همیشه یک راه نسبتاً ساده برای نوسان گیری بیت کوین بوده است و در حال حاضر میانگین متحرک 20 روزه (آبی) کمتر از میانگین متحرک 50 روزه (نارنجی) است. برخی از معامله گران به سادگی زمانی که دارایی چند روز بالاتر از 20-MA بسته می شود خرید می کنند  و زمانی که قیمت به زیر آن می رسد می فروشند زیرا این نشانه تضعیف روند کوتاه مدت است.

با توجه به این رویه، معامله‌گران مومنتوم ممکن است منتظر بمانند تا بیت‌کوین قبل از باز کردن پوزیشن‌های خرید جدید، یک کندل روزانه بالاتر از میانگین متحرک 53000 دلار را تضمین کند. معامله گران ریسک گریزتر ممکن است انتظار برای همگرایی بین میانگین متحرک 20 و 40 روزه را به عنوان یک نشانه واضح تر از معکوس شدن روند در نظر بگیرند. نگاهی گذرا به آخرین سال عملکرد قیمت ثابت می کند که این استراتژی بسیار موثر است.

چرا برخی از معامله گران انتظار سقوط بیشتری دارند؟

معامله‌گران باتجربه‌تر می‌دانند که قیمت بیت‌کوین پس از رسیدن به بالاترین قیمت‌های جدید، تمایل به ایجاد قله های دوتایی، M-top و الگوهای سر و شانه دارد. اخیراً، تحلیلگران در توییتر کریپتو به چیزی که به نظر آنها double top است، اشاره کرده اند که یک الگوی معکوس روند واضح است.

الگوی دابل ام

با نگاهی به بازه زمانی روزانه، می‌توانیم ببینیم که شروع یک الگوی سر و شانه‌ها چیست. افت فعلی و ادغام بعدی در نهایت می تواند شانه راست را کامل کند، با یقه 41500 دلار، و قیمت هدف نزدیک به عددی بسیار پایین که در اینجا نوشته نمی شود.

معامله‌گران همچنین متوجه خواهند شد که خط گردن الگوی سر و شانه‌های مذکور با شکاف وسیعی در شاخص VPVR همسو می‌شود، که نشان‌دهنده افزایش علاقه خرید درست در سطح 40000 دلار است.

در حال حاضر، خیلی زود است که در مورد وجود الگوی H&S صحبت کنیم، به خصوص که تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت را نمی توان با یک شاخص واحد تعیین کرد، اما هنوز هم چیزی است که قابل توجه است.

به‌روزرسانی BTC S/R طبق نمایه حجم:
47 هزار دلار اخیراً حمایت خوبی بوده است، اما اگر شکسته شود، حمایت قوی بعدی ما 40 هزار دلار خواهد بود.
از سوی دیگر، اگر بتوانیم مقاومت 50.6 هزار دلاری را بشکنیم، مقاومت بعدی تا 56 هزار دلار خواهد بود.

Whalemap

داده های یک خروجی تجزیه و تحلیل زنجیره ای، Whalemap، همچنین سطح 40000 دلار را به عنوان سطحی برای زیر نظر گرفتن دقیق مشخص می کند. تحلیلگران Whalemap گفته اند:

اساساً، اگر شروع به بستن شمع‌های روزانه در زیر پشتیبانی ذکر شده در بالا کنیم، احتمالاً به شمع پایین‌تری خواهیم رفت. نزدیکترین کف ما حدود 40000 دلار است.

در بازه زمانی روزانه، میانگین متحرک واگرایی  همگرایی (MACD) و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در محدوده اشباع فروش قرار دارند، که هر دو از نظر تاریخی به مراحل انباشت و فرصت‌های خوب برای خرید اشاره می کنند.

در حالی که اقدام فعلی قیمت بیت کوین برای معامله گرانی که قیمت بالاتر یا مورد انتظار را برای معامله در بازه 74000 تا 80000 دلار در دسامبر خریداری کرده اند، اعتماد چندانی ایجاد نمی کند، Mohit Sorout تحلیلگر اخیراً اشاره کرده است که فازهای منفی فرصت های خرید خوبی هستند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments