ایلان ماسک، شخصیت برتر سال از نگاه مجله تایم

ایلان ماسک همچنان Dogecoin را به بیت کوین ترجیح می دهد

در روز دوشنبه، 13 دسامبر، ثروتمند ترین مرد جهان یعنی ایلان ماسک، به عنوان شخصیت برتر سال از جانب مجله Time برگزیده شد.

این کارآفرین بزرگ که قبالاً بارها و بارها به صراحت نظر خود را در مورد دارایی های دیجیتال اعلام کرده است، باری دیگر در زمان مصاحبه خود با مجله تایم، به صحبت در این مورد پرداخت.

همانطور که میدانید، مدتی طولانی است که ایلان ماسک، حمایت های زیادی از دوج کوین (DOGE) به عمل آورده است. او همچنین به این موضوع اشاره کرد که بخشی از سرمایه خود در ارزهای دیجیتال را به DOGE اختصاص داده است. در کنار Dogecoin، کوین های بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) از دیگر دارایی های دیجیتال او هستند.

اساساً بیت کوین جایگزین خوبی برای ارز معاملاتی به شمار نمی آید. با این که دوج کوین در ابتدا تنها برای یک شوخی ارائه گردید، اما استفاده از آن برای انجام تراکنش ها مناسب تر است. حجم معاملات Bitcoin پایین است و هزینه هر تراکنش هم بالا می باشد.

در حالی که ایلان ماسک، DOGE را به BTC ترجیح می دهد، او انتقادی به پرچمدار بازار ارزهای دیجیتال ندارد. او گفت که معتقد است BTC بیشتر به عنوان یک ذخیره ارزش مناسب است و کاربرد دارد.

این در حالی است که برخی از حامیان بزرگترین رمز ارز جهان هم با او در این راستا هم عقیده هستند.

از طرفی دیگر، کشور های نظیر السالوادور، بیت کوین را به طور کامل قانونی دانسته و آن را به سیستم مالی کشور خود وارد کردند؛ همین موضوع باعث سهولت در تراکنش های روزانه BTC گردیده است.

در مجموع، ایلان ماسک کاملاً نسبت به عرصه کریپتوکارنسی و آینده آن خوش بین است اما شک دارد که آنها بتوانند جایگزین ارزهای فیات شوند. وی در این باره گفت که من خیلی از ارزهای فیات متنفر نیستم، درست مثل خیلی ارزها در دنیای کریپتو؛ اما در ادامه این را هم افزود که ارزهای دیجیتال، نسبتاً مزیت بیشتری به ارز فیات دارند.

او گفت:

کریپتو نسبت به ارز فیات مزایایی دارد. ارز فیات تمایل دارد توسط هر دولتی که باشد، رقیق شود. در نهایت مالیات زیانباری برای مردم است. مخصوصاً کسانی که به کاهش حجم پول، پس انداز پول نقدی برای خود فراهم کرده اند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments