تحلیلگر معتقد است سقوط فعلی بازار کریپتو عادی است

تحلیلگر: سقوط فعلی عادی می باشد و بازار صعودی رمز ارزها همچنان پا بر جا است

با کاهش قابل توجه مجموع مجموع ارزش بازار کریپتو در روز سه شنبه، حال این ارزها نیز با سقوط قیمت مواجه شده اند و احساسات بازار به سمت نزولی سیر می کند.

در 24 ساعت گذشته، قیمت بیت کوین تا 7.5 درصد کاهش را به ثبت رساند که مجموع کاهش هفتگی آن را به 10.2 درصد می رساند.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت BTC در 25 آبان – منبع: TradingView

در زمان نگارش این خبر در بیتکوین دات کام، BTC با قیمت 60,563 دلار معامله می گردد و مارکت کپ آن برابر با 1.14 تریلیون دلار می باشد. سقوط قیمت Bitcoin از 66 هزار دلار به کمی بالاتر از 60 هزار دلار، باعث شده است که قیمت ارزهای دیجیتال در تمام بازار با کاهش مواجه شوند و شرایط متزلزلی را تجربه کنند.

قیمت دومین کوین برتر بازار یعنی اتریوم (ETH) با افت 9.2 درصدی اخیر، میزان کاهش هفتگی خود را به 11.6 درصد رساند .

نمودار قیمت اتریوم
نمودار قیمت ETH در 25 آبان

با وجود این کاهش قیمت شدید که BTC، ETH و سراسر بازار کریپتو را در برگرفته است، Mikkel Morch، یک مقام اجرایی از شرکت Ark36 در گفتگوی خود با بیتکوین دات کام گفته است که کاهش قیمت فعلی، عادی می باشد.

به گفته او، یک بار دیگر Bitcoin انتظارات را نادیده گرفته است؛ بعد از به ثبت رساندن سقف قیمت جدید در نزدیکی 69 هزار دلار، مجموع انتظار سرمایه گذاران اینگونه بود که سیر صعودی قیمت همچنان ادامه داشته باشد. اما بر خلاف انتظارات، شاید یک کاهش 8 درصدی در قیمت بودیم. چنین کاهش قیمتی با توجه به شور و هیجانی که در هفته گذشته وجود داشت، ممکن است نا امید کننده  به نظر برسد و یا حتی باعث نگرانی شود.

وی در ادامه صحبت های خود گفت:

با این حال، باید به خاطر داشت که کاهش 8 درصدی، یک حرکت عادی در بازار رمز ارزها به شمار می آید. در حال حاضر، مجموع ساختار صعودی بازار همچنان به قوت خود باقی است. در واقع، کاهش ناگهانی قیمت به تغییر اهرم منجر می گردد و بازاری سالم تر را به دنبال خواهد داشت و این وضعیت برای ادامه روند صعودی در میان مدت بهتر است.

فاندامنتال های بازار Bitcoin، طبق آنچه که Huobi Global نشان می دهد، از وجود فاکتور های زیاد مبنی بر نزولی بودن احساسات بازار خبر می دهد. تمام میانگین های متحرک نمایی به سمت پایین سیر می کنند. 

شاخص های فعلی از منفی شدن احساسات در بازار خبر می دهند. Huobi Global در این باره گفته است:

از سطح روزانه، BTC در حال حاضر در یک روند منفی طولانی قرار دارد، سیر صعودی کوتاه مدت شکسته شده است، حجحم روزانه گسترش یافته و مسیر کوتاه مدت ممکن است به سمت پایین ادامه داشته باشد. 

در یک گزارش مشابه از چشم انداز بازار، Huobi به این نکته اشاره کرد که سیگنال های بازار ETH همچنین از حجم زیاد احساسات منفی خبر میدهند. طبق این گزارش، از منظر روزانه، حرکت رو بالای اتریوم ممکن است شکسته شود و این اصلاح قیمت به زیر سطح حمایت کوتاه مدت فعلی سقوط خواهد کرد؛ ادامه این وضعیت به این بستگی دارد که آیا سطح حمایت موثری در پایین پیدا خواهد شد یا خیر.

منبع: بیتکوین دات کام

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments