تحلیل 10 ارز برتر بازار در راستا رشد ناگهانی و 44 هزار دلاری شدن بیت کوین (30 آذر 1402)

تحلیل 10 ارز برتر بازار در راستا رشد ناگهانی و 44 هزار دلاری شدن بیت کوین (30 آذر 1402)

قیمت بیت کوین در روزهای پایانی سال 2023 پس از یک رشد ناگهانی به بالاترین حد خود رسیده است و بیشتر آلتکوین ها با رسیدن به بالاترین حد از سال جدید به دنبال آن هستند.
بازارهای کریپتو با احتمال اینکه صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین در ماه ژانویه تایید شود، عملکرد هیجان انگیزی را نشان می دهند. تحلیلگران K33 Research در گزارشی در 19 دسامبر گفتند که بروزرسانی‌های اخیر ETF در مورد توافق BlackRock و ARK Invest با راه‌اندازی ایجاد نقدینگی برای صندوق‌ هایشان، نشان‌ دهنده این است که تاییدیه برای ژانویه انجام شده است.
مایکل سیلر، بنیانگذار MicroStrategy در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت که تایید ETF بیت کوین “ممکن است بزرگترین پیشرفت در وال استریت در 30 سال گذشته باشد”. انتظار می‌رود که ETF و هاوینگ بیت‌ کوین در ماه آوریل، شرایط را برای “یک روند صعودی بزرگ” در سال 2024 فراهم کنند.
در ادامه رالی صعودی، مدیرعامل Grayscale، در مصاحبه ای با CNBC گفت که ETF بیت کوین بازار را به سمت “حدود 30 تریلیون دلار ثروت توصیه شده” باز می کند.

⁉️آیا بیت کوین و آلت کوین ها از بالاترین سطح اخیر محلی خود سقوط خواهند کرد یا سطوح بالاتر فروشندگان را جذب می کند؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در 18 دسامبر به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (41760 دلار) رسید، اما خرس‌ها نتوانستند سطوح پایین‌ تر را حفظ کنند که نشان‌ دهنده ایجاد فشار خرید بیت کوین همزمان با کاهش قیمت ها است.

چارت روزانه بیت کوین

گاوها قیمت را به بالای خط روند نزولی در 19 دسامبر رساندند، اما خرس ها در سطوح بالاتر برای فروش اقدام کردند. با این حال، خرید مجدد در 20 دسامبر قیمت را به بالای مقاومت در 43500 دلار رساند. این احتمال رالی صعودی قیمت به بالای سطح 52 هفته گذشته در 44700 دلار را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت BTC/USDT می تواند تا 48000 دلار و در نهایت به 50000 دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت به شدت از 44700 دلار کاهش یابد، نشان می دهد که فروشندگان در سطوح بالاتر فعال باقی می مانند. خرس‌ها باید قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند تا فروش را تسریع کنند و حمایت پایدار 37980 دلار را به چالش بکشند.

اتریوم (ETH)

اتریوم شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس ها در نزدیکی حمایت قوی 2200 دلاری بوده است.

چارت روزانه اتریوم

شکست خرس ها در حفظ قیمت زیر 2200 دلار نشان دهنده خرید اتریوم در سطوح پایین تر است. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2210 دلار) و RSI نزدیک به نقطه میانی نشان دهنده یک حرکت رنج در کوتاه مدت است.

خریداران سعی خواهند کرد جفت ETH/USDT را به 2332 دلار و سپس به 2403 دلار برسانند. انتظار می رود فروشندگان با قدرت از این سطح دفاع کنند. از جنبه منفی، SMA 50 روزه (2091 دلار) همچنان سطح کلیدی برای مراقبت است. شکستن زیر آن ممکن است منجر به سقوط به 1900 دلار شود.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین در 18 دسامبر به زیر میانگین متحرک سقوط کرد اما به سرعت تغییر جهت داد که نشان دهنده خرید تهاجمی در سطوح پایین تر بود.

چارت روزانه بایننس کوین

میانگین های متحرک صعودی و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها با ایجاد فشار خرید بایننس کوین قدرت را در دست دارند. اگر خریداران قیمت بالای 260 دلار را حفظ کنند، جفت BNB/USDT می‌تواند به خط گردن الگوی سر و شانه معکوس برسد. شکستن و بسته شدن بالای خط گردن، رالی صعودی را تکمیل می‌کند و هدف الگوی آن 333 دلار است.

سطح حمایت اصلی در صورت کاهش قیمت در میانگین متحرک و کمتر از آن در 223 دلار است. سقوط به زیر این سطح ممکن است جفت را به 203 دلار کاهش دهد.

ریپل (XRP)

گاوها با کاهش قیمت تا نزدیکی حمایت قوی 0.56 دلار در 18 دسامبر برای خرید ریپل اقدام کردند، همانطور که از سایه بلند روی کندل مشاهده می شود.

چارت روزانه ریپل

گاوها سعی خواهند کرد قیمت را بالاتر از میانگین متحرک هدایت کنند. اگر این کار را انجام دهند، جفت XRP/USDT می‌تواند تا 0.67 دلار افزایش یابد، جایی که خرس‌ها سعی خواهند کرد به شدت از این سطح دفاع کنند. اگر قیمت از 0.67 دلار کاهش یابد، ممکن است حرکات بدون روند برای چند روز دیگر ادامه پیدا کند.

برعکس، اگر قیمت نسبت به میانگین متحرک نمایی 20 روزه به شدت کاهش یابد، این نشان می‌دهد که خرس‌ها در حال تلاش برای به دست گرفتن مسئولیت هستند. سقوط به زیر حمایت حیاتی 0.56 دلار میتواند کاهش قیمت تا 0.46 دلار را به ثبت برساند.

سولانا (SOL)

سولانا در یک روند صعودی قوی است. گاوها در 18 دسامبر نزول را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (69.77 دلار) خریداری کردند و قیمت را به بالای مقاومت در قیمت 79.50 دلار رساندند.

چارت روزانه سولانا

اگرچه میانگین‌های متحرک صعودی نشان‌ دهنده مزیت برای خریداران است، اما واگرایی منفی در RSI احتیاط را تضمین می‌کند. خرس ها باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند تا از ادامه رالی صعودی جلوگیری کنند و این جفت ارز را تا SMA 50 روزه (59.51 دلار) و متعاقباً به 50 دلار کاهش دهند.

برعکس، اگر خریداران با ایجاد فشار خرید سولانا قیمت را بالای 80 دلار حفظ کنند، جفت SOL/USDT می تواند مرحله بعدی رالی را تا 100 دلار آغاز کند.

کاردانو (ADA)

کاردانو از EMA 20 روزه (0.54 دلار) در 18 دسامبر ظاهر شد، همانطور که از سایه بلند روی کندل دیده می شود.

چارت روزانه کاردانو

گاوها باید با 0.62 دلار بر مقاومت غلبه کنند تا بالاترین سطح 52 هفته را در 0.68 دلار به چالش بکشند. این سطح احتمالاً به عنوان یک مقاومت قوی عمل می کند، اما اگر خریداران با خرید کاردانو قیمت را بالاتر از آن برسانند، جفت ADA/USDT می تواند تا 0.78 دلار صعود کند.

اگر خرس ها بخواهند از حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بکشانند. اگر آنها این کار را انجام دهند، این جفت می تواند تا سطح شکست 0.46 دلار سقوط کند که احتمالا خریداران را جذب می کند.

دوج کوین (DOGE)

گاوها اجازه نمی دهند قیمت دوج کوین زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.09 دلار) باقی بماند، که نشان دهنده خرید دوج کوین در سطوح پایین تر است.

چارت روزانه دوج کوین

میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یافته است و RSI نزدیک به نقطه میانی است که نشان دهنده نوسانات رنج در کوتاه مدت است. جفت DOGE/USDT ممکن است برای مدتی بین SMA 50 روزه (0.08 دلار) و 0.11 دلار در نوسان باشد.

اگر خریداران بخواهند کنترل روند را در دست بگیرند، باید قیمت را به بالای 0.11 دلار برسانند. این می تواند مرحله بعدی روند صعودی را تا 0.16 دلار آغاز کند. از طرف دیگر، افت به زیر SMA 50 روزه، مزیتی را برای خرس‌ها به همراه خواهد داشت و این جفت به 0.07 دلار سقوط می‌کند.

آوالانچ (AVAX)

آوالانچ برای رسیدن به قیمت 38 دلار از هر فرصتی استفاده می کند که نشان می دهد گاوها در تلاش هستند تا سطح را به حمایت تبدیل کنند.

چارت روزانه آوالانچ

افزایش قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (34.71 دلار) نشان دهنده مزیت برای کسانی است که برای خرید آواکس اقدام کرده اند، اما سطوح اشباع خرید در RSI هشدار می دهد که اصلاح در کوتاه مدت امکان پذیر است. انتظار می رود که فروشندگان به شدت از مقاومت بالای 45.33 دلار دفاع کنند، اما اگر این مقاومت از بین برود، توقف بعدی می تواند 50 دلار باشد.

اولین نشانه ضعف شکست و بسته شدن قیمت زیر 38 دلار خواهد بود. این شرایط را برای کاهش به سمت متحرک نمایی 20 روزه فراهم می کند. بسته شدن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نشان می دهد که روند صعودی ممکن است در کوتاه مدت به پایان رسیده باشد.

پولکادات (DOT)

پولکادات در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (6.61 دلار) حمایت پیدا کرده است که نشان می دهد گاوها همچنان به خرید پولکادات با کاهش قیمت ها ادامه می دهند.

چارت روزانه پولکادات

گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سمت مقاومت بالای 7.90 دلار سوق دهند، جایی که احتمالاً با فروش قوی خرس‌ها مواجه خواهند شد. اگر خریداران بر مقاومت غلبه کنند، جفت DOT/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا 10 دلار افزایش یابد.

خرس ها احتمالاً برنامه های دیگری دارند. آنها سعی خواهند کرد که با هر رالی صعودی جزیی برای فروش اقدام کنند و قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بکشند. اگر آنها این کار را انجام دهند، فروش می تواند تسریع شود و این جفت ممکن است به SMA 50 روزه (5.74 دلار) سقوط کند.

چین لینک (LINK)

چین لینک در چند روز گذشته در محدوده بزرگ بین 12.85 تا 16.60 دلار تثبیت شده است.

چارت روزانه چین لینک

میانگین‌های متحرک در آستانه یک تقاطع نزولی قرار دارند و RSI درست بالاتر از نقطه میانی نوسان دارد که نشان می‌دهد فروشندگان قدرت کمی دارند. اگر قیمت کمتر از میانگین های متحرک باقی بماند، جفت LINK/USDT می تواند به حمایت قوی در 12.85 دلار سقوط کند.

برعکس، اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (14.80 دلار) باشد، نشان می دهد که گاوها با خرید چین لینک در تلاش برای به دست آوردن قدرت برتر هستند. این جفت ممکن است به 15.58 دلار و بعداً به 16.60 دلار افزایش یابد. اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد، نشان می‌دهد که این جفت ممکن است نوسانات رنج خود را برای مدتی دیگر افزایش دهد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
منوچهر
منوچهر
4 ماه قبل

تحلیل درست و به موقع 👌

سعید رحمانی
سعید رحمانی
4 ماه قبل

تحلیل بونک و تراکلاسیک رو هم بزارید ممنونتون میشم