تحلیل 5 ارز برتر هفته با احتمال رشد امیدوار کننده در کوتاه مدت (16 بهمن 1402)

تحلیل 5 ارز برتر هفته با احتمال رشد امیدوار کننده در کوتاه مدت (16 بهمن 1402)

حرکت بدون روند بیت کوین باعث شده تا معامله گران نوسانات 5 ارز دیجیتال برتر را زیر نظر بگیرند.
بیت کوین همچنان در یک محدوده رنج نوسان دارد و هفته را با سود تقریبی 2 درصد به پایان رساند. مجموعه معاملاتی DecenTrader در بروز رسانی اخیر اعلام کرد که حرکت بدون روند قیمت بیت کوین می تواند تا قبل از رویداد هاوینگ که یک ماه دیگر است و می تواند موجب افزایش فشار خرید شود، ادامه داشته باشد. 
طبق گزارش بلومبرگ و بررسی پلتفرم‌ های بزرگ معاملاتی، در حالی که صندوق‌ های قابل معامله در بورس بیت‌ کوین (ETF) شرایط را برای سرمایه‌ گذاری سازمان های نهادی فراهم کرده است، جریان‌ های ورودی کند بوده. 
یک نکته مثبت جزئی در کوتاه مدت این است که جریان خروجی صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC) کند شده است. داده های تحقیقات BitMEX نشان می دهد که جریان خروجی GBTC از 29 ژانویه در حدود 200 میلیون دلار بوده است که از 640 میلیون دلار در 22 ژانویه کاهش یافته است.

⁉️نوسانات بیت کوین در یک کانال رنج، نشانه مثبتی است که ممکن است معامله گران را به سمت سرمایه گذاری در آلت کوین ها سوق دهد. به همین دلیل بیایید نمودار 5 ارز دیجیتال برتر که ممکن است در کوتاه مدت رشد امیدوار کننده ای داشته باشند، تحلیل کنیم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در چند روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (42471 دلار) باقی مانده است، اما گاوها نتوانستند مقاومت 44700 دلار را به سمت بالا بشکنند.

چارت روزانه بیت کوین

بازگشت ضعیف میانگین متحرک نمایی 20 روزه حاکی از کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 41,394 دلار برسد، نشان می دهد که جفت BTC/USDT ممکن است برای چند روز دیگر بین 44,700 تا 37,980 دلار تثبیت شود.

مقاومت 44700 دلاری سطح کلیدی است که باید در روند صعودی مراقب آن بود. شکستن و بسته شدن قیمت بالاتر از این سطح نشان می‌دهد که گاوها با خرید سریع بیت کوین دوباره کنترل خود را به دست گرفته‌ اند. این امر مسیر رالی بالقوه را تا سطح حیاتی روانشناختی 50000 دلار باز خواهد کرد.

چارت 4 ساعته بیت کوین

هر دو میانگین متحرک در نمودار 4 ساعته حرکت بدون روندی دارند و RSI نزدیک به نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. یک کاهش زیر میانگین متحرک 50 ساده، مزیت را به نفع فروشندگان متمایل می کند. در این صورت ممکن است قیمت تا 41394 دلار کاهش یابد.

اگر گاوها بخواهند کنترل را در دست بگیرند، باید قیمت را به بالای مقاومت 44000 تا 44700 دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، این جفت می تواند تا 47000 دلار صعود کند. این سطح احتمالاً به عنوان یک مقاومت عمل می کند و این جفت میتواند تا 44700 دلار کاهش یابد. اگر گاوها این سطح را به حمایت تبدیل کنند، جفت ممکن است روند صعودی را از سر بگیرد و تا 50000 دلار افزایش یابد.

چین لینک (LINK)

ارز دیجیتال چین لینک در 2 فوریه به بالای مقاومت 17.32 دلار صعود کرد که نشان دهنده از سرگیری روند صعودی بود.

چارت روزانه چین لینک

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (15.80 دلار) شروع به بالا رفتن کرده است و RSI نزدیک به منطقه اشباع خرید می باشد که نشان می دهد گاوها قدرت را در دست دارند. یک مقاومت جزئی در 19.54 دلار وجود دارد که در صورت شکست به سمت بالا، جفت LINK/USDT می تواند به هدف الگوی 21.79 دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ها بخواهند جلوی صعود را بگیرند، باید قیمت را به زیر سطح شکست 17.32 دلار برسانند. این نشان دهنده فروش تهاجمی در سطوح بالاتر است. در چنین شرایطی قیمت چین لینک به میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند.

چارت 4 ساعته چین لینک

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که گاوها در تلاش هستند تا سطح 17.32 دلار را به حمایت تبدیل کنند. افزایش میانگین متحرک و RSI در قلمرو مثبت نشان می دهد که گاوها قدرت را در دست دارند. شکست و بسته شدن قیمت بالای 18.88 دلار نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید به سمت 21.38 دلار است.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 17.32 دلار برسد، نشان می‌ دهد که گاوها کنترل خود را از دست می‌ دهند. سپس این جفت ممکن است به 50-SMA سقوط کند و برای مدتی طولانی‌ تر در محدوده نوسان داشته باشد.

اینترنت کامپیوتر (ICP)

ارز اینترنت کامپیوتر در 1 فوریه، SMA 50 روزه (11.63 دلار) را به سمت بالا شکست که نشان می دهد گاوها به شدت از این سطح دفاع می کنند.

چارت روزانه اینترنت کامپیوتر

سایه بلند کندل روزانه در 3 فوریه نشان می دهد که خرس ها در تلاش هستند تا حرکت صعودی را نزدیک به 14 دلار متوقف کنند، اما یک نشانه مثبت این است که گاوها هنوز قدرت را در دست دارند. این احتمال شکست بالای 14 دلار را افزایش می دهد. در این صورت جفت ICP/USDT ممکن است پس از آن به 16.30 دلار صعود کند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر SMA 50 روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد. در این صورت احتمال کاهش قیمت تا 9.36 دلار وجود دارد، جایی که خریداران احتمالاً وارد عمل می شوند و از این سطح دفاع می کنند. 

چارت 4 ساعته اینترنت کامپیوتر

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که این جفت در محدوده 9.36 تا 14 دلار معامله می شود. از طرفی میانگین متحرک 20 روزه به سمت پایین شکسته نشده است، که نشان می دهد سطوح پایین تر، خریداران را جذب می کند. هدف بعدی در روند صعودی، مقاومت 14 دلار است.

اگر خریداران بر این مقاومت غلبه کنند، جفت می‌تواند تا 16.30 دلار و متعاقباً به 18.64 دلار صعود کند. از طرف دیگر، یک کاهش به زیر 11.20 دلار نشان می دهد که این جفت ممکن است مدت زمان بیشتری در محدوده باقی بماند.

رندر (RNDR)

ارز دیجیتال رندر (RNDR) مقاومت را 4.40 دلاری در 30 ژانویه را به سمت بالا شکست و سپس تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (4.26 دلار) در 31 ژانویه عقب نشینی کرد.

چارت روزانه ارز رندر

یک مقاومت جزئی در 5.07 دلار وجود دارد، که احتمال از بین رفتن آن زیاد است. جفت RNDR/USDT ممکن است مجدداً بالای 5.28 دلار را تست کند. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از این مقاومت برسانند، جفت می‌تواند به سمت 6.60 دلار حرکت کند. 

از طرف دیگر، اگر قیمت از 5.28 دلار به شدت کاهش یابد، نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند. سپس این جفت ممکن است دوباره به میانگین متحرک ساده 50 روزه سقوط کند. شکستن زیر این سطح نشان می دهد که حرکت صعودی در کوتاه مدت به پایان رسیده و در نهایت ممکن است ارز RNDR به 4 دلار کاهش یابد.

چارت 4 ساعته ارز رندر

هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و RSI در نمودار 4 ساعته در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می دهد روند کوتاه مدت به نفع خریداران است. این جفت احتمالا تا 5.07 دلار و سپس به 5.28 دلار صعود خواهد کرد.

اولین نشانه ضعف شکست و بسته شدن به زیر 20-EMA خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ممکن است به سطح شکست 4.40 دلار سقوط کند. این یک سطح مهم برای گاوها است زیرا شکستن زیر آن ممکن است نشان دهنده تغییر روند در کوتاه مدت باشد.

سویی (SUI)

سویی (SUI) در 29 ژانویه از مقاومت بالای 1.50 دلار عبور کرد، اما گاوها نتوانستند شکست را حفظ کنند. این نشان دهنده تلاش خرس ها برای بازگشت است.

چارت روزانه ارز سویی

جفت SUI/USDT از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.34 دلار) افزایش یافته است، که نشان می‌ دهد این احساسات مثبت باقی می‌ ماند و معامله‌ گران این کاهش را به عنوان یک فرصت خرید در نظر می گیرند.

خریداران برای حفظ شتاب باید قیمت را به بالای 1.65 دلار برسانند. اگر این کار را انجام دهند، جفت ممکن است تا 2 دلار صعود کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت مهم عمل کند، اما در صورت عبور، رالی می تواند به 2.64 دلار برسد.

از جنبه نزولی، خرس‌ها باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند تا قدرت را به دست آورند. سپس ممکن است جفت به SMA 50 روزه (1.04 دلار) سقوط کند.

چارت 4 ساعته ارز سویی

گاوها قیمت را به بالای سطح 1.50 دلار رسانده اند. اگر خریداران این شکست را حفظ کنند، جفت ممکن است به 1.57 دلار و پس از آن به 1.65 دلار برسد. در این صورت خرس ها سعی می کنند از این سطح دفاع کنند، اما اگر گاوها قدرت را در دست بگیرند، این جفت ممکن است مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت از مقاومت پیش رو کاهش یابد و به زیر 1.38 برسد، نشان می دهد که خرس ها قدرت را حفظ می کنند. سپس این جفت می تواند به سمت 1.15 دلار و سپس 1 دلار اصلاح شود.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمدحسین
محمدحسین
2 ماه قبل

تو این نمودارای بیت کوین خریدارا بهتر از بقیه ارز ها پبدا نمیکنن مخصوصا دات و اوالانچ

عسل بدوی
عسل بدوی
2 ماه قبل

ولی فک کنم لینک با اون ازادسازی 300 میلیونی که چند روز پیش داشت، خیلی نتووه به این زودیا سود بده

حسینی
حسینی
2 ماه قبل

بررسی و تحلیلتون خیلی عالی بود👌