5 نکته که در مورد عملکرد این هفته بیت کوین باید بدانید! 

5 نکته که در مورد عملکرد این هفته بیت کوین باید بدانید! | عوامل موثر در روند BTC

به نظر می رسد که بیت کوین در آستانه سقوط است زیرا افزایش ارزش دلار آمریکا بر اساس یک تصویر کلان به همان اندازه تلخ باعث ایجاد سوء ظن می شود.

بیت کوین (BTC) هفته جدیدی را در مکانی نامشخص و با زمان های نامشخص آغاز می کند – آیا اکنون 40000 دلار مقاومت دارد؟

بزرگترین ارز دیجیتال به تازگی چهارمین کندل قرمز هفتگی متوالی را بسته است، چیزی که از ژوئن 2020 رخ نداده است.

از آنجایی که چشم انداز کلان بازار همچنان عادی است، به نظر می رسد که با شروع هفته، اندکی کار گاو ها راحت باشد، اما لازم است بدانید که فروش بیت کوین هنوز تمام نشده است.

با توجه به کاهش قیمت بیت کوین تنها در چهار روز گذشته، اهداف قیمتی اکنون بر تست مجدد سطوح نقدینگی تا 30000 دلار متمرکز شده است.

همه چیز عذاب و غم نیست – هولدرهای بلندمدت و ماینرها در مورد بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری موضع مثبت تری نشان می دهند.

با در نظر گرفتن این موضوع، به نقل از سایت کوین تلگراف و قلم مجموعه پی 98 نگاهی به محرک های فعال در شکل دادن به اقدامات قیمت بیت کوین در روزهای آینده می اندازیم.

انتخابات فرانسه

رویداد خارجی کلیدی برای دارایی‌های ریسک پذیر در آغاز هفته، انتخابات فرانسه است که توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فعلی برنده شد.

انتظار می‌رود که دومین دوره ریاست‌ جمهوری ماکرون، یک نفس راحت برای بازیگران بازار که نگران پیروزی غافلگیرکننده مارین لوپن هستند، سهام‌های فرانسه را به‌ ویژه در روز 25 آوریل افزایش دهد و یورو را نیز همراه با آنها افزایش دهد.

اتحادیه اروپا، دقیقاً مانند ایالات متحده، با ترکیبی قوی از تورم و سقوط شدید بازارهای اوراق قرضه مواجه است، با این حال بانک مرکزی اروپا (ECB) هنوز گام های قاطعی برای افزایش نرخ بهره یا کاهش ترازنامه نزدیک به 10 تریلیون دلاری خود برنداشته است.

بیت کوین در پیروزی ماکرون بی تاثیر بود و دارایی های ریسک پذیر در حال حاضر با رکود آسیا در 25 آوریل دست و پنجه نرم می کنند زیرا کووید-19 در چین احساسات را به لرزه درآورده است.

شاخص Hang Seng در هنگ کنگ تا کنون 3.5 درصد کاهش داشته است، در حالی که Shanghai Composite به میزان 4.2 درصد سقوط کرده است.

با توجه به اینکه کریپتو به شدت با حرکات بازار سهام در حال حاضر مرتبط است، تکرار عملکرد اروپا و ایالات متحده می‌تواند به بازار جهت دهد.

جنی زنگ، رئیس مشترک درآمد ثابت آسیا و اقیانوسیه در شرکت مدیریت دارایی جهانی AllianceBernstein، به بلومبرگ گفت: نگرانی این است که حمایت از سیاست فعلی که دولت قبلاً اعمال کرده است ممکن است به دلیل سیاست‌های کووید مؤثر نباشد زیرا فعالیت‌ها کاهش می‌یابد.

همانطور که هولگر زشاپیتز، مفسر بازار اشاره کرد، حتی قبل از زیان 25 آوریل، هفته گذشته برای سهام دردناک بود.

او به کاربران توییتر گفت: سهام جهانی در این هفته 3.3 تریلیون دلار از ارزش خود را از دست دادند، زیرا سهام ایالات متحده – پس از اوج گرفتن در صبح پنجشنبه – کاهش ثابتی را تجربه کرد. چرا که به نظر می رسد سرمایه گذاران در مورد اینکه چرا دارایی های ریسکی را در جهان پر از عدم اطمینان خریداری کرده اند تجدید نظر کنند.

وی همچنین اعلام کرد:

سهام جهانی به ارزش 107.6 تریلیون دلار معادل 127 درصد تولید ناخالص داخلی است.

در پست دیگری به اصطلاح شاخص Buffett – نسبت ارزش کل بازار سهام ایالات متحده به تولید ناخالص داخلی – هنوز در منطقه «مشکل‌ آمیز» قرار دارد.

نمودار ارزش بازار سهام جهانی بلومبرگ
نمودار ارزش بازار سهام جهانی بلومبرگ

قدرت دلار با انتقام بازگشت

یکی از مؤلفه‌های چشم‌انداز کلان که به شدت در حالت صعودی قرار دارد – با ناراحتی معامله‌گران ارزهای دیجیتال – دلار آمریکا است.

شاخص دلار آمریکا (DXY)، پس از نوسانات در بالاترین سطح دو سال اخیر در هفته گذشته، اکنون به نظر می رسد به روند صعودی خود ادامه دهد.

در زمان نگارش این مقاله شاخص DXY با نرخ 101.61، عملکرد خود را از مارس 2020 به چالش می‌کشد، زمانی که سقوط ویروس کرونا باعث سقوط دارایی‌ها در سراسر جهان شد.

قدرت دلار به ندرت برای بیت کوین یک موهبت بوده است، و این همبستگی معکوس، اگرچه مورد انتقاد برخی قرار گرفته است، به نظر می رسد که در این ماه کاملاً تحت کنترل است.

نمودار ۱ هفته ای بیت کوین در مقابل شاخص ارز دلار آمریکا (DXY)
نمودار هفتگی بیت کوین در مقابل شاخص ارز دلار آمریکا (DXY)

معامله گر محبوب کریپتو اد در پاسخ به آخرین اقدام به شوخی گفت: به نظر می رسد توسعه دهنده DXY یک توکن سوزاندن یا چیزی مشابه را اعلام کرده است.

پدیدار شدن چهارمین کندل قرمز در چارت هفتگی بیت کوین

بیت کوین در حالی که آخر هفته موفق شد از نوسانات قابل توجه جلوگیری کند، بسته شدن هفتگی همچنان ناامید کننده بود و در کمتر از سطح هفته گذشته قرار گرفت.

با این حال، این بدان معناست که اکنون چهار کندل قرمز پشت سر هم در نمودار هفتگی وجود دارد، چیزی که بیت کوین از ژوئن 2020 شاهد آن نبوده است.

سپس روند نزولی یک شبه ادامه یافت و BTC/USD به زیر 39000 دلار سقوط کرد، موقعیتی که در زمان نگارش مقاله حفظ کرده است.

معامله‌گران به ویژگی‌های نمودارهای مختلف برای سرنخ‌ هایی مبنی بر اینکه هدف بعدی این جفت ارز کجاست چشم دوخته‌اند، اما نشانه‌های صعودی قطعاً اندک است.

برای معامله‌گر و تحلیل‌گر محبوب Rekt Capital، این ابر ایچیموکو است که در بالای سر ظاهر می‌شود که باعث ضرر بیشتر برای بیت‌کوین می‌شود.

توییت Rekt Capital

در همین حال، تحلیلگر مشهور Cheds، نویسنده Trading Wisdom، به عبور بالقوه زیر میانگین متحرک 200 دوره ای در نمودار سه روزه توجه کرد.

او در آخر هفته استدلال کرد که این امر بسیار مهم خواهد بود، زیرا آخرین باری که این اتفاق پس از رشد صعودی رخ داد، پایین ترین سطح بازار نزولی در سال 2018 بود.

او هشدار داد: پیش‌بینی نیست، فقط یک مشاهده است.

در موضوع دسامبر 2018 و کف 3100 دلاری آن، متیو هایلند، که در توییتر به عنوان Mat Parabolic Mat شناخته می‌شود، مقایسه‌های بیشتری بین آن دوره و قیمت فعلی BTC انجام داد.

او گفت که در بازه های زمانی طولانی تر، نگه داشتن قیمت بیت کوین بالای 37600 دلار اکنون “مهم” است.

توییت متیو هایلند

کریپتو تونی، کارشناس توییتر، در 25 آوریل به عنوان بخشی از تحلیل خود اضافه کرد: “در جستجوی آن فروپاشی، در آن مرحله من به دنبال نشانه هایی از یک نیروی امدادی برای بازی خواهم بود.”

رکورد شکنی جدید هولدرها

ماهیت “نوسان” قیمت بیت کوین در بازه زمانی پایین، آن را برای هر کسی غیر از معامله گران با تجربه، تجارتی غیرقابل پیش بینی می کند.

به این ترتیب، شاید تعجب کنید که اکثریت هولدرها تصمیم می‌گیرند دارایی خود را حفظ کنند و بهترین کار را انجام دهند.

این در حال حاضر در داده های درون زنجیره ای منعکس شده است، که نشان می دهد نسبت عرضه بیت کوین که حداقل برای یک سال خاموش مانده است، اکنون در بالاترین حد خود قرار دارد.

یان ووستنفلد، اقتصاددان با استناد به ارقام شرکت تحلیل زنجیره‌ای Glassnode، خاطرنشان کرد که این به معنای قدیمی‌ تر شدن عرضه است. به تناسب، سکه های بیشتری به جای خرج شدن، برای مدت طولانی تری نگهداری می شوند.

به گفته گلس‌نود، عرضه در حال حاضر به مدت یک سال یا بیشتر در حالت غیرفعال است، برای اولین بار در رکورد 64 درصد شکسته شده است.

شاخص HODL Waves که سکه‌های نگه‌ داشته‌ شده در تمام سنین را نشان می‌دهد، روند را تأیید می‌کند. از دسامبر 2021، بخش عرضه 1-2 ساله بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است – کمتر از 10٪ در آن زمان به نزدیک به 15٪ در این هفته.

شاخص هولدرهای بیت کوین
شاخص هولدرهای بیت کوین

فاندامنتال هنوز به ATH اشاره دارد

این فقط دارندگان کوتاه مدت نیستند که علیرغم چشم انداز بد، سرسختانه از کاهش قرار گرفتن در معرض BTC خودداری می کنند.

نگاهی به شرایط فاندامنتال شبکه بیت‌ کوین نشان می‌ دهد که ماینرها در روند نزولی در حال رکورد شکنی هستند!

یک داستان پرتکرار در سال جاری، اما تاثیرگذار است. با توجه به اینکه قیمت در جهت مخالف حرکت می‌کند، نرخ هش شبکه بیت‌کوین و سختی آن هر دو به بالاترین حد خود در این هفته می‌رسند.

بسته به عملکرد قیمت، دشواری باید تا حدود 2.9٪ در مدت زمان دو روز تعدیل شود و رکورد جدیدی از 29.32 تریلیون در این فرآیند ثبت شود.

با تاکید بر رقابت برای شرکت در ماینینگ، هش ریت بیت کوین در حال حاضر به بالاترین حد خود رسیده است.

برآوردها بر اساس منبع متفاوت است، اما داده‌های خام MiningPoolStats بر روند «فقط صعودی» در مورد نرخ هش تأکید می‌کند – برخی استدلال می‌کنند که یک عامل کلیدی برای عملکرد صعودی بعدی قیمت است.

نرخ هش ریت بیت کوین
نمودار نرخ هش ریت بیت کوین

روند افزایش نرخ هش چیز جدیدی نیست، زیرا مدت ها پیش بینی می شد که سرمایه گذاری همچنان در حال رشد است.

همانطور که Cointelegraph قبلا گزارش داده بود، از اوایل آوریل، 20 درصد استخراج بیت کوین توسط شرکت های سهامی عام انجام می شد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments