آیا بیت کوین در سال 2024 سقف تاریخی جدید میزند؟ بررسی 3 معیار کلیدی

آیا بیت کوین در سال 2024 سقف تاریخی جدید میزند؟ بررسی 3 معیار کلیدی

معیارهای کلیدی قیمت بیت کوین به بالاترین رکوردهای جدید برای BTC در سال 2024 اشاره می کند.

هاوینگ بیت کوین و نوسانات تاریخی قیمت آن، افزایش جریان ورودی به صندوق های نقدی قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) و شاخص های تکنیکال صعودی نشان می دهد که بیت کوین در مسیر رسیدن به بالاترین سطح تاریخ است.

پس از یک سال نسبتاً صعودی در سال 2023، سال 2024 با تایید ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) افزایش قیمت بیت کوین، اتریوم، سولانا و قیمت سایر ارزهای دیجیتال را به همراه داشت.

با افزایش ارزش بیت کوین به بالای 50000 دلار، ارزش بازار آن از 1 تریلیون دلار گذشت و در 16 فوریه به 1.02 تریلیون دلار رسید که نشان دهنده افزایش 118 درصدی در 12 ماه گذشته است.

ارزش بازار بیت کوین (USD)
ارزش بازار بیت کوین (USD)

این رشد با جهش 110 درصدی قیمت بیت کوین در مدت مشابه همراه بوده است.

پتانسیل هاوینگ بیت کوین و تاریخچه قیمت آن

بسیاری از معامله گران بر این باورند که یک عامل کلیدی در نوسانات قیمت بیت کوین، رویداد هاوینگ است که کمتر از 70 روز دیگر باقی مانده است.

عملکرد قیمت بیت کوین از یک الگوی چرخه ای خاص پیروی می کند و تحلیلگران الگوهای تاریخی و مسیر قیمت فعلی را تحلیل می کنند. این به یک چرخه گاوی احتمالی مشابه آنچه در گذشته شاهد بود اشاره می کند.

به همین ترتیب، به نظر می رسد روند صعودی تاریخی بیت کوین از چرخه های چهار ساله پیروی می کند، که اغلب توسط رویداد هایی مانند هاوینگ بیت کوین، که عرضه بیت کوین را کاهش می دهد، آغاز می شود.

تاریخ هاوینگ بیت کوین در اواسط آوریل 2024 است. طی این رویداد تعداد پاداش های بیت کوین صادر شده برای استخراج کنندگان در هر بلاک از 6.25 بیت کوین به 3.125 کاهش می یابد.

داده‌ها نشان می‌دهند که هاوینگ یک عامل مثبت برای تشویق سرمایه گذاران به خریداری سریع بیت کوین است و روند صعودی ماه‌ها قبل از رویداد آغاز شود – همانطور که شاهد هستیم – و تا زمانی که قیمت BTC به بالاترین حد خود برسد ادامه خواهد داشت.

رک کاپیتال، تاجر و تحلیلگر کریپتو، “5 مرحله هاوینگ بیت کوین” را با “روند صعودی” به عنوان مرحله نهایی توضیح می دهد که در آن قیمت بیت کوین به طور تصاعدی رشد می کند و به بالاترین حد خود می رسد.

5 مرحله هاوینگ بیت کوین
5 مرحله هاوینگ بیت کوین

سرمایه‌ گذار مستقل Lady of Crypto نیز احساسات مشابهی را به اشتراک گذاشت که پیش‌ بینی می‌کند روند صعودی بیت کوین 7 تا 8 ماه پس از هاوینگ و شکستن بیت کوین به بالاترین حد تاریخ در نوامبر 2024 طول می‌ کشد.

تحلیل Lady of Crypto
تحلیل Lady of Crypto

مدیر سرمایه گذاری در Cane Island Alternative Advisors تیموتی پترسون موافق است و می گوید:

بیت کوین تا ماه آگوست به 100 هزار دلار خواهد رسید.

در حالی که برخی از معامله گران بر این باورند که هاوینگ سال 2024 مهمترین خواهد بود، برخی دیگر معتقدند ممکن است این بار متفاوت باشد.

🔺پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024 بعد از هاوینگ از نظر ChatGPT 🔺

ورود سرمایه به صندوق های ETF بیت کوین

جریان های ورود سرمایه به صندوق های ETF اسپات بیت کوین به رشد خود ادامه می دهند. داده های Farside Investors نشان می دهد که در مجموع 4.5 میلیارد دلار به صندوق های ETF بیت کوین فقط کمی بیش از یک ماه از زمان شروع معامله در 11 ژانویه وارد شده است.

جریان های ورودی به صندوق های ETF بیت کوین (USD)
جریان های ورودی به صندوق های ETF بیت کوین (USD)

در حالی که جریان های خروجی از GBTC در ابتدا بیشتر از کل ورودی ها به ETF های جدید بود، این وضعیت تغییر کرده است، به طوری که IBIT بلک راک یکی از موفق ترین راه اندازی های ETF در تاریخ را ثبت کرد که از 100000 دارایی BTC تحت مدیریت (AuM) در 13 فوریه گذشت.

تقاضا برای ETF بیت کوین در این هفته افزایش یافت و به طور متوسط 450 میلیون دلار ورودی در روز ثبت کرد. در 16 فوریه شاهد بودیم که کل بیت کوین ETF AuM به 258770 بیت کوین رسید، که در حال حاضر حدود 13.4 میلیارد دلار با قیمت فعلی ارزش دارد.

میزان سرمایه های ورودی روزانه به صندوق های ETF بیت کوین
میزان سرمایه های ورودی روزانه به صندوق های ETF بیت کوین

تریستان دیکینسون، رئیس بازاریابی و ارتباطات بنیاد dYdX در نظراتی به Cointelegraph گفت که “پذیرش سریع ETF بیت کوین” به افزایش قیمت بیت کوین به بالای 50000 دلار کمک کرد.

دیکینسون افزود:

این پذیرش نشان‌ دهنده بلوغ صنعت کریپتو است و بیت کوین را به عنوان یک طبقه دارایی مشابه طلا تقویت می‌کند. با نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین در آوریل، به طور فزاینده‌ ای محتمل است که شاهد نشانه‌ هایی از یک بازار صعودی باشیم.

شاخص های تکنیکال بیت کوین و روند صعودی آن

نمودار قیمت بیت کوین یک الگوی پایین گرد در نمودار هفتگی تشکیل داده است. خریداران احتمالاً هدف خود را بر روی خط گردن الگوی نمودار حاکم بر روی 69220 دلار تعیین کرده اند که مصادف با بالاترین رکوردهای ثبت شده در نوامبر 2021 است.

بسته شدن کندل هفتگی بالاتر از این سطح، یک شکست صعودی از این الگو را تایید می کند و BTC را به سقف جدیدی می رساند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) برای بیت کوین به منطقه اشباع خرید رسیده است و به عدد 80 نزدیک شده و قدرت گاوها را در بازار تقویت می کند.

🔰میانگین متحرک نمایی (EMAs) نیز یک تقاطع صعودی در نمودار هفتگی ایجاد کرد. این اتفاق در اوایل ژانویه رخ داد که میانگین متحرک نمایی 100 هفته ای از میانگین متحرک نمایی 200 هفته ای عبور کرد.

چارت هفتگی بیت کوین
چارت هفتگی بیت کوین

معامله‌گر Aksel Kibar معاملات بیت‌ کوین را در یک کانال موازی صعودی در نمودار هفتگی مشاهده کرد که پیش‌ بینی می‌ کرد در صورت شکسته شدن قیمت به بالای کانال، صعودی به 65000 دلار و بالاتر از آن داشته باشد.

تحلیل Aksel Kibar
تحلیل Aksel Kibar

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ارژنگ
ارژنگ
2 ماه قبل

الان فقط و فقط باید وایساد تا هاوینگ اون موقعس که همه چی مشخص میشه

ترنم
ترنم
2 ماه قبل

بهترین سفرصت برای یه سرمایه گذاره پولسازه