کیف پول گرم

کیف پول گرم

تمامی کسانی که با ارز های دیجیتال سر و کار دارند نام کیف پول دیجیتال را شنیده اند. همانطور که شما برای نگهداری از پول خود نیاز به یک صندوق مطمئن دارید، در خصوص رمز ارز ها نیز این موضوع صادق است. کیف پول های رمز ارز متفاوت اند. کیف پول گرم (Hot Wallet) و کیف پول سرد (Cold Wallet) دو نوع از انواع کیف ها هستند که در این پست به بررسی کیف پول گرم می پردازیم.

کیف پول گرم که به آن کیف پول داغ نیز می گویند، یک نوع کیف پول است که به اینترنت متصل و آنلاین است. سطح امنیت این نوع کیف خیلی بالا نیست و نسبت به کیف پول های سخت افزاری مانند لجر نانو اس، امنیت کمتری دارد. افراد حرفه ای اغلب تمام سرمایه خود را در کیف پول گرم نگهداری نمی کنند. کیف پول های گرم در معرض حمله هکر ها قرار دارند و چون در بستر یک وبسایت از طریق اینترنت مدیریت می شوند، روزنه های امنیتی زیادی دارند.

به طور مثال، وب سایت مورد نظر یا دستگاهی که شما از آن برای اتصال به اینترنت یا وب‌ سایت استفاده می‌کنید، می‌تواند با هدف دزیدن ارزهای دیجیتالی مانیتور شود. نیروهایی که شما بر روی آنها تکیه می‌کنید، صداقت اپراتور و تمهیدات امنیتی وب سایت است. در مواردی که تقلب داخلی یا هک خارجی رخ می‌دهد، بیت‌کوین‌هایتان تقریبا به شکل غیرقابل برگشتی از بین خواهند رفت.

نکته مثبت در خصوص کیف پول گرم راحتی و سرعت برای انتقال و خرید و فروش ارز های دیجیتال است. البته کیف پول های گرم خود نیز به سه دسته تقسیم می شوند:

  • کیف پول دسکتاپ یا رومیزی
  • کیف پول موبایل
  • کیف پول آنلاین برای ذخیره سازی

کیف پول دسکتاپ یا رومیزی

این نوع از Hot wallet، ارز دیجیتال شما را بر روی سیستم خانگی یا همان کامپیوتر شما ذخیره می کند. تا زمانی که شما بتوانید از رایانه خود در مقابل انواع هک و بد افزار ها محافظت کنید، ارز های دیجیتال شما در امان است. از آنجایی که امن نگهداشتن کامپیوتر های خانگی بسیار سخت است، استفاده از کیف پول دسکتاپ توصیه نمی شود. این نوع از کیف پول، مورد حمله بسیار زیاد هکر ها قرار می گیرند.

کیف پول موبایل

از آنجایی که در این نوع کیف پول، اطلاعات ارز های دیجیتال بر روی موبایل ذخیره می شود، از لحاظ امنیت بدترین نوع کیف پول محسوب می شود. امکان گم شدن تلفن همراه و یا دزدیده شدن آن، این نوع کیف پول گرم را نا امن می کند. توصیه می کنیم حتما از احراز هویت دو مرحله ای در این نوع کیف پول استفاده کنید.

کیف پول آنلاین برای ذخیره سازی

در کل پیشنهاد نمی شود ولی این کیف پول ها در حال تلاش برای امن نگه داشتن حساب ها هستند که بهترین به نظر من سایت معروف بلاک چین (Blockchain) است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments