کلاه برداری ارز دیجیتال در تهران

کلاهبرداری ارز دیجیتال توسط پسر 14 ساله در تهران

در خبری که در تاریخ 7 اردیبهشت ماه از سوی ایرنا اعلام شد، نوجوان 14 ساله در استان البرز با ده میلیارد ریال تخلف در حوزه ارز دیجیتال دستگیر شد.

طبق گفته سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی البرز این کلاهبردار خود را به عنوان مدیر سایت‌های مشهور فروش ارز دیجیتال معرفی و اقدام به خرید و فروش ارز می کرده است. این نوجوان با تهیه مدارک جعلی از افراد می خواسته تا پول خود را به سایت های معتبر واریز کنند و با درست کردن اکانت های متفاوت، خرید را از سایت انجام داده اما به خریدار اصلی تحویل نمی داده است.

تبلیغات گسترده این شخص و هویت های متعدد و جعلی، سبب شده تا مردمی که آگاهی کمتری دارند، فریب این نوجوان را خورده و مال خود را از دست دهند.

کلاه برداری ها در حوزه ارز دیجیتال متفاوت اند و به خاطر ماهیت شبکه بلاک چین امکان تخلف راحت تر است. بدون شک شما نیز واژه “هک” را شنیده اید. هک به این معناست که افرادی که اطلاعات خوبی در زمینه فناوری اطلاعات دارند، به کد های سیستم شما دسترسی پیدا کنند و کنترل اکانت شما را به دست بگیرند.

یکی از راه های دیگری که افراد را به دام می اندازد و باعث می شود سرمایه خود را از دست دهند، کلیک کردن بر روی هر لینک ناشناسی است. گاهی ممکن است شما بر روی یک لینک کلیک کنید و تصور کنید وارد وب سایتی شده اید که همواره خرید های خود را از آنجا انجام می دهید اما عده ای با لینکی بسیار مشابه به لینک اصلی و طراحی صفحاتی شبیه به وب سایت هدف؛ اطلاعات شخصیتان را از شما می گیرند و مسلما در مرحله بعدی حساب شما را خالی می کنند.

بسیاری از کلاه برداران عرصه ارز دیجیتال ایمیل جعلی می فرستند و سعی دارند که جزئیات شخصی افراد را بدست بیاورند. آنها اغلب ایمیل هایی می سازند که به نظر می رسد که از جانب یک منبع رسمی آمده اند و از شما می خواهند که جزئیات خود را تایید کنید. و البته زمانی که چنین چیزی اتفاق افتاد، آنها کنترل کامل اکانت شما را در دست خواهند داشت.

این موارد تنها گوشه ای از کلاهبرداری های ساده ارز دیجیتال است که البته ممکن است در دیگر حوزه ها نیز دیده شود. لذا در هنگام انتقال وجه و خرید کالا، دقت بسیار به خرج دهید. بسیاری از افرادی که متضرر شده اند؛ شاید فکر نمی کردند که گول بخورند!

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments