کاهش بلاک تایم اتریوم

فاصله ایجاد بلاک جدید در اتریوم 25 درصد کاهش یافت

بر اساس آمار هایی که اخیرا منتشر شده، پس از هاردفورک اتریوم به نام یخچال مویر، فاصله ایجاد بلاک جدید در شبکه اتریوم 25 درصد کاهش پیدا کرد و از 17 به 12.69 ثانیه رسید.

تغییرات فاصله ایجاد بلاک جدید در اتریوم
تغییرات در فاصله ایجاد بلاک جدید

در ماه گذشته، بلاک چین اتریوم شاهد فعالیت های زیادی بوده است. پس از دو هاردفورک اخیر و مشکلات مختلف، این پروژه بار دیگر وارد خبر ها شد و حالا نشان داد که فاصله ایجاد بلاک جدید را 25 درصد کاهش داده است.

پیش از هاردفورک یخچال مویر که دیروز کامل شد، در این شبکه لازم بود 17 ثانیه سپری شود تا هر بلاک تکمیل شود؛ حالا، هاردفورک که باعث به تاخیر افتادن به اجرا در آمدن بمب سختی شده همچنین فاصله ایجاد بلاک در شبکه را 25 درصد کاهش داده است که یعنی فقط 12.69 ثانیه زمان لازم است تا یک بلاک به شبکه اضافه شود.

خبر تکمیل هاردفورک یخچال مویر اتریوم

یکی از نتایج چنین تغییری این است که میزان عرضه اتریوم احتمالا به میزان 25 درصد افزایش خواهد یافت. به عبارتی دیگر، تاثیر به تعویق افتادن بمب سختی شبکه همین حالا هم قابل لمس است. تعداد کوین های استخراج شده پس از بمب زمانی از 10,000 به 12,000 اتریوم افزایش پیدا که متخصصان انتظار دارند که تولید در حدود 13,500 اتریوم قرار بگیرد.

بمب سختی شبکه (Difficulty Bomb) ساز و کاری برای افزایش گام به گام سختی ایجاد بلاک جدید و در نقشه راه اتریوم، گامی برای تغییر شبکه اتریوم به سوی الگوریتم اثبات سهام است.

اگر چه به تعویق افتادن بمب سختی به طور کلی چیز خوبی است، این موضوع همچنین باعث می شود که نرخ تورم حدودا به 5 درصد در سال برسد. علاوه بر این، بسیاری انتظار دارند که اگر اثبات سهام ترکیبی عرضه شود، نرخ تورم حتی در طی تابستان 2020 بیش از این هم بالا برود.

به محض این که نرخ تورم به این سطح برسد، متخصصان بر این باورند که ابن نرخ حداقل تا سپتامبر 2021 با ثبات می ماند چرا که این همان زمانی است که بمب سختی دوباره بر می گردد. در حالی که این آخرین هاردفورک اتریوم برای سومین بار بمب سختی را به تاخیر انداخت، این بمب هنوز از بازی خارج نشده است؛ در عوض طبق گفته توسعه دهندگان این پروژه، 20 ماه دیگر بر می گردد.

با این حال، اگر برنامه های توسعه دهندگان به ثمر بنشیند، اثبات سهام ممکن است پیش از این که این اتفاق بیافتد، عرضه و اثبات کار به طور کامل کنار گذاشته شود. خوشبختانه، نرخ تورم 5 درصد یا بیشتر نیز در این صورت کنار خواهد رفت که یعنی بلاک چین با ثبات تر می شود و نرخ تورم به 0.22 درصد بازگشت داده خواهد شد.

راهی طولانی در برابر اتریوم

البته که تمامی این زمان های گفته شده، تخمینی بر اساس اهداف و برنامه های توسعه دهندگان است. اما فقط این که آن ها قصد این کار را دارند اهمیتی ندارد چرا که تغییر ساز و کار شبکه اتریوم به اثبات سهام سال ها پیش قرار بود انجام شود. در واقع، بمب سختی شبکه مشکل نیست بلکه ابزاری است که به توسعه دهندگان اتریوم اشتیاقی برای افزایش سرعتشان می دهد.

در نوشته ای دیگر، به این موضوع که احتمالا عرضه اتریوم 2.0 سال ها طول خواهد کشید، پرداختیم. همچنین اخیرا ویتالیک بوترین از توسعه دهندگان خواسته بود تا روند کار بر روی این شبکه جدید را سرعت ببخشند.

روی هم رفته، انتقال اتریوم از اثبات کار به به اثبات سهام مسئله بسیار پیچیده ای است و بنابراین نمی توان آن را با عجله انجام داد. اما توسعه دهندگان همچنان مطمئن هستند که در نهایت به هدف خود می رسند که در واقع همان زمانی است که نرخ تورم به 0.22 درصد بر می گردد و با ثبات می شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments