کارمزد بیت کوین

کاهش شدید کارمزد تراکنش بیت کوین

میزان تراکنش های بیت کوین در ماه ژانویه بیشترین مقدار سال بوده است. این مقدار تقریباً به اندازه‌ سال ۲۰۱۷ بوده است. همچنین، میانگین ارزش مبادلات بیت کوین نیز کاهش یافته است. گزارش های منتشر شده از شرکت تحقیقاتی دیار(Diar) در تاریخ 11 فوریه 2018 برابر 22 بهمن 1397، حاکی از کاهش کارمزد تراکنش های بیت کوین است. این کاهش به قدری است که به شرایط مشابه در سال 2014 رسیده است. میانگین کارمزد تراکنش‌‌ ها با وجود آن ‌که تمامی تراکنش ‌های ماهانه درون زنجیره‌ ای انجام شدند، به میزانی بی ‌سابقه از سال ۲۰۱۵ رسیده است.

آن طور که در گزارش این شرکت تحقیقاتی ذکر شده است، حجم معاملات صرافی‌ های ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ به اندازه‌ گذشته بوده است و این در حالی است که حجم کل معاملات کوین بیس، در سال ۲۰۱۸، نسبت به سال ۲۰۱۷، ۲۱ درصد افزایش داشته است. در طول همین زمان، حجم معاملات صرافی ‌های کراکن (Kraken) و بیت ‌فینکس (Bitfinex) به ترتیب ۱۹۲ و ۵۰ درصد افزایش داشته‌ است.

میانگین کارمزدهای بیت کوین
میانگین کارمزد های بیت کوین به اندازه سال 2014 شده است. (برحسب دلار آمریکا)

با این حال، هفته گذشته دیار چنین گزارش داد که از ابتدای سال، حجم معاملات صرافی‌های ارزهای دیجیتال، در ماه ژانویه به میزان بی‌ سابقه ‌ای از سال ۲۰۱۷ رسید. در این گزارش آمده است که این زمان بدترین موقع برای تنظیم حجم معاملات صرافی های بزرگ بوده است زیرا بازار خرید و فروش بیت کوین صرافی بایننس نسبت به دسامبر سال گذشته، بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

در گزارش دیگری در ماه ژانویه نشان داده شده است که تراکنش‌های درون زنجیره‌ ای اتریوم به بیشترین مقدار خود در دسامبر ۲۰۱۸ یعنی ۱۱۵ میلیون رسید.

تراکنش‌ های درون زنجیره‌ ای پس از نوسان زیاد بین۱۶ الی ۱۷ میلیون تراکنش در ماه، پس از اکتبر ثابت شدند.

شرکت تحقیقاتی دیار

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments