کاهش قیمت کارت گرافیک (GPU) در پی افت استخراج بیت کوین و ارزهای رمزپایه

کاهش استخراج ارزهای رمزپایه می تواند قیمت کارت گرافیک (GPU) را کاهش دهد

کاهش اخیر استخراج بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه سبب افت تقاضا برای خرید کارت های گرافیک شده است. در همین راستا تولیدکنندگان سخت افزار و کارت های گرافیک برنامه ریزی کرده اند تا قیمت ها را جهت فروش محصولات موجود در انبار کاهش دهند.

زنجیره تأمین کالا نشان می دهد که علاقه به ماینرهای ASIC نسبت به گذشته افزایش یافته است. طبق گفته روزنامه Digitimes، انتظار می رود که قیمت کارت گرافیک در این ماه حدود 20 درصد کاهش یابد. بازار جهانی کارت گرافیک در حال حاضر در حدود چند میلیون واحد تخمین زده می شود.

در حال حاضر شرکت های بزرگ استخراج ارزهای رمزپایه سفارش تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز خود را کاهش داده اند و این در حالیست که بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط ​​به طور کامل از بازار خارج می شوند. انتظار می رود این کاهش تقاضا به فروش شرکت های بزرگی همچون صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC) و شرکت های طراحی IC مانند Global Unichip در سطح بین المللی آسیب جدی برساند.

در عین حال به نقل از منابع معتبر، شرکت تولید کننده کارت های گرافیک – Nividia – حدود یک میلیون GPU در انبارهای خود موجود دارد. GPU های نسل بعدی Nividia که از پردازشگرهای 7 نانومتری و 12 نانومتری شرکت تی اس ام سی استفاده می کنند، تا زمانی که وضعیت فروش بهبود یابد به بازار عرضه نخواهند شد.

انتظار می رود استخراج کنندگان ارزهای رمزپایه کارت های گرافیک مورد استفاده خود را به فروش برسانند و از این طریق خرده فروشان را مجبور به کاهش قیمت ها به منظور حفظ رقابت در بازار نمایند. روند فعلی چند ماه پس از افزایش قیمت سهام شرکت های AMD و Nividia بطور کلی تغییر کرده است. ارزش سهام شرکت AMD در ماه می سال جاری 30 درصد افزایش داشت و برخی از افراد را ترغیب به سرمایه گذاری در شرکت های تولیدکننده کارت گرافیک و تجهیزات سخت افزاری استخراج نمود.

افزایش استخراج ارزهای رمزپایه در سال گذشته سبب کمبود کارت گرافیک در بازار شد؛ زیرا استخراج کنندگان سه میلیون کارت گرافیک به ارزش 776 میلیون دلار خریداری نموده اند. در پایان سال 2017 و آغاز سال 2018 میلادی، در پی افزایش قیمت ارزهای دیجیتال بسیاری از کارت های گرافیک در بازار ناموجود شد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments