رسیدن قیمت بیت کوین (BTC) به 8,000 دلار

پس از فروش گسترده در روز یکشنبه، هدف بعدی بیت کوین رسیدن به قیمت 8,000 دلار است

در حالی که دیروز (یکشنبه 22 جولای 2018) بازار ارزهای دیجیتال با فروش گسترده دارایی ها مواجه بود، قیمت بیت کوین همچنان روند صعودی خود را حفظ نموده و هدف بعدی آن رسیدن به سطح 8,000 دلار است. بیت کوین، بزرگترین ارز رمزپایه بر اساس ارزش بازار، طی روز معاملاتی گذشته 3 درصد کاهش قیمت داشت و بر اساس داده های موجود در صرافی بایننس پس از فروش گسترده توسط سرمایه گذاران به قیمت 7,333 دلار رسید.

در زمان انتشار این خبر به نظر می رسد بیت کوین به آرامی در حال تقویت و تثبیت خود در سطح 7,637 دلار است. این ارز رمزپایه نشانه های مثبتی از شکست مقاومت در سطوح 7,575 دلار و 7,694 دلار نشان داده است. میانگین متحرک نمایی (EMA) صعودی که اخیراً در چارت روزانه مشاهده شد، سبب شکست مقاومت 7,370 دلاری و افزایش قیمت سه درصدی بیت کوین شد.

نمودار قیمت بیت کوین (BTC) در یک ماه گذشته
نمودار قیمت بیت کوین (BTC) در یک ماه گذشته

با این حال اگر حرکت فعلی ادامه یابد، انتظار می رود که EMA پنجاه و پنج روزه بار دیگر از میانگین متوسط ​​(8.21) عبور نموده و بیت کوین را یک گام به صعود بالقوه در سطح 8000 دلار نزدیک کند.

یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت ها، زیاد شدن حجم معاملات ارزهای دیجیتال بصورت فزاینده است. طی 24 ساعت گذشته حجم معاملات بیت کوین به رقم 4 میلیارد و 371 میلیون دلار دست یافته است. اگر گاوها (سیگنال های صعودی) قادر به حفظ حجم معاملات در ساعات آینده نباشند، انتظار می رود که قیمت ها در همین سطح تثبیت شوند.

دو دیدگاه در رابطه با قیمت بیت کوین در روزهای آینده مطرح خواهد شد:

دیدگاه صعودی بیت کوین

  • این احتمال وجود دارد که یک فروش گسترده دیگر، اندیکاتورهای میانگین حرکتی (MACD) و شاخص قدرت نسبی (RSI) را تقویت نماید. در این حالت سیگنال های صعودی تمایل به حفظ قیمت بیت کوین بالاتر از سطح 7,575 دلار خواهند داشت.
  • قیمت بیت کوین پس از بازیابی، به سمت شکستن محدوده مقاومتی خود حرکت خواهد نمود.
  • سیگنال های صعودی جایگاه خود را تثبیت نموده و در اثر رسیدن فروش به حد اشباع، امکان FOMO (ترس از دست رفتن سرمایه) در میان معامله گران افزایش می یابد.

دیدگاه نزولی بیت کوین

  • RSI روزانه پس از باقی ماندن در بالای سطح 63.00 به ناحیه فروش اشباع خواهد رسید و می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده در کاهش قیمت بیت کوین تأثیرگذار باشد.
  • MACD روزانه صعودی حاکی از کاهش قیمت بیت کوین در روزهای آتی خواهد بود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments