توافق امارات متحده عربی و کانادا

رفتن به کانادا بدون ویزا برای شهروندان امارات متحده عربی امکان پذیر می شود

شهروندان اماراتی از تاریخ 5 ژوئن 2018، برابر با 15 خرداد، برای سفر به کانادا به مقاصدی همچون کسب و کار، ملاقات خانواده و دوستان یا گردشگری، در صورتی که بخواهند برای مدت کوتاهی در آن جا بمانند، دیگر نیازی به ویزا کانادا نخواهند داشت.

طبق گفته وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، این کشور از ماه آینده میلادی (5 روز دیگر) نیازمندی به ویزا را برای شهروندان امارات متحده عربی بر می دارد.

احمد حسین، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی می گوید که این تصمیم بر پایه ارزیابی جامع و دقیق امارات متحده عربی از معیارهای سیاست ویزا کانادا صورت گرفته است.

شهروندان اماراتی از 5 ژوئن 2018 ساعت 5:30 صبح به وقت ET یا 2 بعد از ظهر به وقت ایران، دیگر برای سفر کوتاه مدت به کانادا (معمولا تا 6 ماه) به مقاصد کاری، ملاقات خانواده و آشنایان یا گردشگری نیاز به دریافت ویزا ندارند.

در توییتر سازمان امور مهاجرت کانادا نیز در این باره توییتی منتشر شده است که از این اتفاق خبر می دهد.

به هر حال، شهروندان اماراتی، مانند دیگر مسافرانی که از ویزا معاف هستند، نیاز به نوعی احراز هویت الکترونیکی سفر (eTA) برای پرواز یا ترانزیت از طریق فرودگاه کانادا خواهند داشت.

eTA به مقامات کانادا این امکان را می دهد تا پذیرش مسافران را پیش از این که آن ها به کانادا پرواز کنند، ایمن تر انجام دهند. از تاریخ 5 ژوئن، اماراتی ها می توانند به صورت آنلاین برای دریافت eTA اقدام کنند.

این تصمیم در جریان ملاقاتی با وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات متحده عربی، شیخ عبدالله منتشر شده است.

آقای حسین گفته است که “امارات متحده عربی کلید همکار کلیدی استراتژیک است و برداشته شدن نیاز به ویزا به تحکیم هر چه بیشتر روابط بین دو کشور کمک می کند”.

این کار باعث افزایش گردشگری، تبادلات فرهنگی، علمی و مطالعاتی می شود و همچنین کسب و کار ها، سرمایه گذاری ها و فرصت های جدید را رونق می دهد.

با وجود 40,000 شهروند کانادا که در امارات کار و زندگی می کنند، امارات متحده عربی، روابط قوی با کانادا دارد. علاوه بر این، برخی از 150 کمپانی کانادایی در کشور امارات حضور عملیاتی دارند.

 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments