پیش فروش ارز دیجیتالی پترو (Petro)

ونزوئلا پیش فروش ارز دیجیتالی پترو (Petro) را رسماً آغاز نمود

ارز دیجیتالی پترو با نماد اختصاری PTR، یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم است که ظاهراً به ذخایر نفتی ونزوئلا وابسته است. انتظار می رود قیمت این ارز دیجیتالی حدوداً 60 دلار باشد که به 100 میلیون قسمت تقسیم خواهد شد و کوچکترین واحد آن «mene» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری آمریکای لاتین، Telesur، ابتدا در مجموع 82.4 میلیون پترو در دسترس خواهد بود و کل عرضه آن طبق دستور رئیس جمهور این کشور، نیکولاس مادورو، 100 میلیون توکن میباشد. این توکن که در اواخر سال گذشته به عنوان راهی برای دور زدن تحریم های ایالات متحده آمریکا اعلام شد، به عنوان یک روش پرداخت توسط دولت ونزوئلا پذیرفته می شود و می توان آن را با سایر ارزها و همچنین دیگر ارزهای رمزپایه مبادله نمود.

در یک بیانیه نیکولاس مادورو گفت:

پترو متولد شده است و ما برای دستیابی به رفاه ونزوئلا موفقیت کامل داریم. بزرگترین و مهم ترین شرکت ها و بلاک چین ها در دنیا با ونزوئلا هستند. ما قصد داریم توافقنامه ها را امضاء کنیم.

در حالی که ارزهای اصلی مانند دلار آمریکا پذیرفته خواهند شد، استفاده از ارز رایج ونزوئلا -بولیوار- برای خرید پترو امکان پذیر نیست. کارلوس وارگاس، سرپرست بخش ارزهای رمزنگاری شدۀ دولت، که توسط نیکولاس مادورو به حکومت بر پترو و معاملات آن منصوب شده قبلا اظهار داشت که مسئولیت دولت این است که Petro را در بهترین حالت قرار داده و سپس یک بازار ثانویه برای آن ایجاد خواهد شد.

طبق گفته Telesur، راهنمای نحوۀ خرید پترو هم اکنون به چندین زبان مختلف در دسترس است. پیش فروش توکن ها توسط نخست وزیر ونزوئلا، Tareck El Aissami، راه اندازی شده است.

سایت رسمی پیش فروش PTR

ونزوئلا از پترو به عنوان یک برنامۀ تحت پوشش دولت جهت انجام کسب و کارهای بین المللی، در درجه اول مربوط به نفت، بهره می برد. با این حال، مسأله ایجاد این ارز دیجیتالی پس از آنکه برای اولین بار اعلام شد، همواره در محافل سیاسی ونزوئلا بحث برانگیز بوده است.

در ونزوئلا، کنگره اپوزیسیون فروش ارزهای رمزنگاری شده را غیر قانونی و برخلاف قانون اساسی اعلام نموده است. در ایالات متحده آمریکا نیز سناتورهای مختلف پترو را به عنوان راهی برای دور زدن تحریم ها توسط ونزوئلا محکوم کردند. در آن زمان سناتورها نوشتند:

ضروری است تا وزارت خزانه داری ایالات متحده به ابزارها و مکانیسم های اجرایی جهت مبارزه با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده به عنوان راهی برای دور زدن تحریم های ایالات متحده، مجهز باشد.

ونزوئلا با یکی از عمیق ترین رکودهای اقتصادی مواجه است. شهروندان این کشور در حال حاضر از ارزهای رمزپایه استفاده می کنند تا از شکست های اقتصادی دولت جان سالم به در ببرند. اخیرا یک عکس نشان می دهد که کودکان ونزوئلا به لطف (Bitcoin Cash (BCH تغذیه می شوند. برخی معتقدند که عرضه این توکن ها راهی برای دولت ونزوئلا جهت نقد کردن وجوه خود در عرصه بین المللی است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
shenoX
shenoX
6 سال قبل

من به اینده این ارز امیدوارم. پترو میتونه بخشی از تحریم های امریکا رو بی اثر کنه
وقتشه که ما هم یه کارایی تو ارزای دیجیتال بکنیم