اتریوم

احتمال سقوط اتریوم تا ۲۰۰ دلار در روزهای آتی

پس از اینکه دیروز شاهد بازگشت قیمت بیت کوین بودیم بنا به انتظار تحلیل گران باید شاهد کاهش قیمت اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال دیگر باشیم.

برخی از تریدرها معتقدند که اتریوم در یک الگوی «گوه گسترنده» که در صورت پایین رفتن قیمت نسبت به این الگو بر روی نمودار باید شاهد بی اعتبار شدن آن باشیم و در چنین شرایطی قیمت تا ۲۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.
به گفته یکی از تریدرها، می توان به صورت بلقوه الگوی ساختار گسترنده را در نمودار زیر مشاهده کرد.

به نقل از یکی دیگر از تریدرهای معروف در توییتر، اتریوم نتوانسته از سطح مهم ۲۵۰ دلار بالاتر برود. این عدم حمایت از قیمت زمانی ایجاد شده که قیمت اتریوم با یک روند نزولی تکنیکال از سال گذشته رو به رو شده و این روند نوسانات قیمت را محدود می‌کند. به خاطر عدم عدم حمایت از قیمت و شکل گیری یک الگوی شمع خرسی، این تحلیلگر توصیه می‌کند که احتمال بازگشت قیمت اتریوم تا ۱۵۰ دلار در ماه ژوئیه وجود دارد. چنین رخدادی سبب بازگشت ۳۵ درصدی قیمت نسبت به سطوح فعلی می شود.

جان بولینگر، خالق شاخص معروفترین باندهای بولینگر دنیا، اخیرا اعلام کرده که سرمایه‌گذاران بیت کوین در خال حاضر باید مراقب باشند. این گفته وی در مورد تغییرات ناگهانی باند بولینگر است که گاهی قیمت یک دارایی به شکل غیرعادی به سمت بالا یا پایین شاخص حرکت می‌کند و سر انجام به سمت آن باز می گردد. بولینگر رویکردی سنتی به نمودارها دارد اما در ماه های گذشته پیش بینی های خوبی در مورد ارزهای دیجیتال انجام داده است.

پس از اینکه در ماه اکتبر قیمت بیت کوین به زیر ۷۳۰۰ دلار رسید، وی بیان کرد که باید منتظر یک تغییر غیر منتظره باشیم. چند روز بعد قسمت این ارز دیجیتال در کمتر از ۲۴ ساعت حدود ۴۰ درصد افزایش یافت. در اواسط ماه دسامبر نیز وی ادعا کرد که زمان رسیدن بیت کوین به ۶۴۰۰ دلا ر منتظر یک جهش عظیم در قیمت آن بوده است. دو ماه بعد یک جهش سبب رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۴۰۰۰ دلار شد.

به نظر می‌رسد که تحلیل های بنیادی شرایط اتریوم را در بلند مدت به نفع افراد خوشبین پیش بینی می کنند. وبسایت defipulse که اقتصاد غیر متمرکز را دنبال می‌کند، اخیرا به این موضوع اشاره کرده که اپلیکیشن های مالی اتریوم در چند هفته گذشته با رشد زیادی همراه شده اند. آنها در مجموع ارزهای دیجیتالی با ارزشی بالغ بر ۹۰۰ میلیون دلار در اختیار دارند.

این موضوع نشان می‌دهد که DeFi در حال رشد کردن است و در نتیجه باید منتظر رشد کردن اتریوم هم باشیم. موسس اپلیکیشن غیر متمرکز MakerDAO اعلام کرده که:
حدود ۴ میلیون Dai به وسیله WBTC در یک تراکنش ایجاد شده است. این موضوع بیانگر میزان تقاضا برای دارایی های غیر اتریومی است و می توان آن را سرآغاز روند گسترده تر عملکرد DeFi به عنوان یک جاروبرقی اقتصادی دانست که سرانجام در نهایت ارزش تمام بلاک چین اتریوم را در خود جذب می کند.

میزان هزینه های تراکنش ها در شبکه اتریوم تا حدی افزایش یافته که می توان اسن موضوع را یک نکته گاوی دانست. رایان شان آدامز، موسس Mythos Capital، در یکی از تحلیل های اخیر خود توضیح داده که هزینه تراکنش ها تا حدودی با قیمت اتریوم رابطه مستقیم دارد. اگر این رابطه سنتی همچنان پابرجا باشد ارزش این ارز دیجیتال حدود ۲۰ الی ۴۰ درصد پایین تر از میزان واقعی آن است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments