ارز دیجیتال بانکی

بانک Falcon سوییس، برای اولین بار از ارز دیجیتال پشتیبانی می کند

هر چند ارز های دیجیتال جای خود را در میان علاقه مندان باز کرده اند اما هنوز بانکی خرید و فروش های ارز دیجیتال را پشتیبانی نمی کرده است. بر طبق یک نشریه رسمی منتشر شده در تاریخ ۲۱ ژانویه، بانک خصوصی Falcon در سوییس پشتیبانی مستقیم و قوی از تعدادی از ارز های دیجیتال را فراهم آورده است.

این بانک اعلام کرده است که سرمایه گذاران خصوصی و نهاد های دولتی، می توانند مجموعه ای از ارز های دیجیتال را انتقال دهند و به کمک کیف پول فالکن، ارز های رمزپایه خود را به پول نقد تبدیل کنند.

به گزارش این نشریه، این بانک چهار ارز مشهور و محبوب: بیت کوین(BTC)، بیت کوین کش (BCH)، لایت کوین (LTC) و اتریوم(ETH) را پشتیبانی می کند.

طی این حرکت اخیر فالکن ادعا می کند که دارایی های بلاک چین قابل نقل و انتقال بانکی هستند و ارز های یاد شده، شامل سود بانکی شده و در اسناد مالیاتی ذکر می شوند.

در این گزارش ذکر شده است که یک بانک خصوصی نیز امکان ذخیره امن دارایی های دیجیتال را اعلام کرده است. این شرکت اعلام کرده است که سرویس نگهداری فالکن توسط اشخاص ثالثی مورد بازرسی و بررسی قرار گرفته است. این بانک همچنین معتقد است که سرویس های مبتنی بر ارز دیجیتال با قوانین ضد پولشویی محلی و قوانین مربوط به مشتریان منطبق است.

بانک فالکون برای اولین بار مجاز به مدیریت دارایی های میتنی بر بلاک چین بوده است. این مجوز در جولای سال 2017 توسط موسسه FINMA به این بانک داده شده است.

اخیرا بزرگ ترین سرمایه گذار خصوصی سوییس(Ventobel) یک سرویس محرمانه ارز دیجیتال را شروع کرده که موسسات بانکی و سرمایه داران را هدف قرار داده بود.

در اواخر ماه دسامیر، FINMA دستور العمل هایی برای مجوز Fintech خود منتشر کرد و شرکت های وابسته به بلاک چین تصمیم دارند از سال 2019 شروع به درخواست مجوز کنند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments