ویزا کارت در مقایسه با ارزهای رمزپایه

عملکرد ضعیف سیستم پرداخت ویزا کارت در مقایسه با ارزهای رمزپایه

کاربرد ارزهای رمزنگاری شده و شبکه های پرداخت غیرمتمرکز در این هفته تقویت شد؛ زیرا اختلال در پرداخت با ویزا کارت در انگلیس و اروپا سبب شد تا هزاران نفر از مردم توان پرداخت هزینه کالاها و خدمات مورد نیاز خود را نداشته باشند. بی بی سی گزارش می دهد در جریان اختلال سراسری که این هفته رخ داد، بسیاری از مردم قادر به پرداخت هزینه سوخت نبوده و در موارد دیگر مجبور به ترک کردن رستوران ها بعد از صرف غذای خود شده اند.

خبرگزاری Visa News Europe یک توییت در رابطه با نقص عملکرد سیستم پرداخت ویزا منتشر نمود که این پست به مکانی برای بحث و تبادل نظر کاربران در مورد شایستگی ارزهای رمزپایه تبدیل شد.

توییت Visa News Europe در رابطه با اختلال در پرداخت با ویزا کارت
توییت Visa News Europe در رابطه با اختلال در پرداخت با ویزا کارت

سرویس پرداخت متمرکز Visa معمولاً 150 میلیون تراکنش در روز را مدیریت می کند. مانند هر سرویس متمرکز، ویزا بر روی یک گروه انتخابی از سرورهای خصوصی قرار دارد که در مقایسه با یک شبکه غیرمتمرکز مانند بیت کوین یا سایر ارزهای رمزپایه، یک نقطه تکی شکست (SPOF) را فراهم می کند.

سیستم های غیرمتمرکز بر روی گره های توزیع شده در مکان های مختلف، اغلب در سطح بین المللی، اجرا می شوند. در حالی که گره های بیشتری به شبکه متصل می شوند، این سیستم ها با امنیت بیشتر و ریسک کمتری همراه خواهند بود. بصورت تئوری شبکه های بلاک چین می توانند به مدت نامحدود بدون اختلال عمل نمایند. سیستم پرداخت بیت کوین (BTC) از زمان راه اندازی آن در سال 2009 تا کنون 99.99 درصد بهره وری داشته است.

به نظر می رسد با وارد شدن به دورانی که در آن ارزهای رمزپایه با نهاد های مالی متمرکز رقابت می کنند، تکنولوژی جدید حداقل باید انحصار این دسته از موسسات مالی را متوقف نموده و آنها را مجبور نماید تا خدمات بهتر با شرایط مناسب تر و ریسک کمتر به مشتریان خود ارائه دهند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments