مصادره بیت کوین و اموال غیر قانونی توسط وزارت دادگستری آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا 20 میلیون دلار ارز دیجیتال و اموال غیر قانونی مصادره نموده است

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا (DOJ) همراه با تعدادی از سازمان های دولتی دیگر، برخی فروشندگان کالاهای غیرقانونی در دارک وب (Dark Web) را شناسایی نموده و از آنها 20 میلیون دلار سرمایه غیر قانونی شامل ارزهای دیجیتال و تعداد زیادی اسلحه توقیف کردند. در عملیاتی که به رهبری وزارت دادگستری انجام شد، مأموران ویژه تحقیقات امنیتی میهن ایالات متحده (HSI) در حال تحقیقات بر روی مسائل مربوط به پولشویی در سایت های بازار دارک وب توانستند رد پای ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین را نیز شناسایی کنند.

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در بیانه خود آورده است مأموران توانستند تجهیزات استخراج، سلاح، مواد مخدر، 3.6 میلیون دلار آمریکا، شمش طلا و نزدیک به 2,000 بیت کوین (BTC) و سایر آلت کوین ها به ارزش کلی بیش از 20 میلیون دلار را توقیف نمایند. Rod Rosenstein، معاون دادستان، در این باره گفت:

فروشندگان غیرقانونی که فکر می کنند در فضای دارک وب آسوده هستند، سخت در اشتباه خواهند بود.

وی اضافه کرد:

ما می توانیم شبکه های تحت دارک وب را زیرنظر قرار دهیم و مصمم هستیم که آنها را به دست عدالت بسپاریم. امروز ما بیش از 35 فروشنده غیر قانونی در Dark Web را دستگیر نموده ایم. ما مقداری اسلحه، مواد مخدر و 23.6 میلیون دلار از آنها بدست آورده ایم.

Rosenstein در رابطه با گام های بعدی مأموران امنیتی بیشتر توضیح داد. وی گفت که همه دستگاه های امنیتی و قضایی کشور برای جلوگیری از عرضه مواد مخدری مانند فنتانیل که تعداد بی شماری از آمریکایی ها را می کشد، تلاش خواهند نمود. طبق گفته پزشکان، مقداری فنتانیل به اندازه یک دانه شن و ماسه می تواند یک انسان بالغ را به راحتی بکشد.

Derek Benner، از کارشناسان ارشد اجرایی تحقیقات امنیت ملی در امور مهاجرت و گمرک ایالات متحده، گفت:

دارک وب دائماً در حال تغییر است و به طور فزاینده پیچیده تر می شود. دشوار بودن پیگیری فروشندگان غیرقانونی در این پلتفرم همواره وجود دارد.

ماه گذشته نیز تحقیقاتی توسط وزارت دادگستری (DOJ) در رابطه با دستکاری قیمت بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال انجام شد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments